Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-29@12:48:40 GMT

خودرو دوباره گران می شود

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۵۱۶۹۰

صراط:

رضا شیوا در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم با بیان اینکه قیمت ها را نباید بی ضابطه افزایش داد، گفت: قرار است هفته آینده در شورای رقابت درباره قیمت خودرو بحث و بررسی داشته باشیم.

به گزارش مهر وی افزود: احتمال دارد از بانک مرکزی بخواهیم سبد خودروهایی را که برای آن دستورالعمل قیمت ارائه می کنیم، میزان تغییر قیمت هایش را در چند ماه اخیر ارزیابی کند؛ شورای رقابت براساس درصد تغییرات و فرمول های خود این تغییرات را به قیمت خودروها اضافه می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیوا با بیان اینکه در شرایط کنونی باید نظارت کامل را بر روی همه موارد داشته باشیم، افزود: میزان افزایش تورم بر هر نوع خودروی تولید داخل را به طور جداگانه از بانک مرکزی استعلام می گیریم و متناسب با آن به قیمت خودروها اضافه می کنیم.

وی با اشاره به اینکه وقتی اقتصاد از حالت تعادل خارج می شود فرمول ها هم با حالت عادی متفاوت است، گفت: در فرمول مد نظر ما، تورم بخشی را در نظر می گیریم و بهره وری ۲ درصد به نفع مصرف کننده را از آن کسر می کنیم و بهبود کیفیت خودروها را هم در قیمت گذاری در نظر می گیریم؛ اگر کیفیت، بهتر شده باشد ۳ درصد اضافه و اگر بهتر نشده باشد ۳ درصد کم می کنیم.

رئیس شورای رقابت افزود: خودروسازان تولید خود را کم نکردند اما تقاضا افزایش یافته و برخی از افراد نه برای مصرف بلکه برای سرمایه گذاری خودرو خریداری می کنند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: خودرو افزایش قیمت بانک مرکزی صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۵۱۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پای پژو پارس به شورای رقابت کشیده شد

به گزارش خبرنگار مهر، از حدود ۳ ماه پیش حواشی پیرامون تحویل خودروی پژو پارس (موعد زمستان ۱۴۰۱) شکل گرفت و روز به روز هم به این حواشی افزوده می‌شود؛ ماجرا از آنجایی شروع شد که به دلیل عدم انطباق این خودرو با استانداردهای ۸۵ گانه قرار شد که تولید پژو پارس متوقف شود و پس از اعتراضات اعلام شد که صرفاً تا پایان سال ۱۴۰۲ تولید خواهد شد.

با این حال چند روز پیش سخنگوی تعزیرات حکومتی اعلام کرد که بنا به دستور رئیس جمهور مقرر شده تولید این خودرو در سال جاری نیز ادامه یابد. بر همین مبنا هم شرکت ایران خودرو با اعلام قیمت جدید برای پژو پارس، اقدام به ارسال فراخوان به متقاضیان کرد.

ارسال فراخوان با قیمت‌های جدید کافی بود تا متقاضیان با صدای بلندتری اعتراض و مقابل نهادهای ذی نفع از جمله شورای رقابت تجمع کنند.

با توجه به حجم بالای اعتراضات شورای رقابت امروز هشتم اردیبهشت ماه شورای رقابت در ششصد و پنجاه و ششمین جلسه خود به بررسی مسائل پیرامون عرضه پژو پارس م ی پردازد. در این جلسه نمایندگان وزارت صمت، سازمان ملی استاندارد و همچنین مدیر عامل ایران خودرو حضور خواهند داشت‌.

کد خبر 6090106 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • گران شدن ورزش به معنای تحمیل هزینه های بیشتر درمانی در آینده است
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • قصه دو زار و ده شاهی کرایه تاکسی‌ها به تاریخ پیوست
  • پیش‌بینی تازه درباره قیمت ارز، طلا، مسکن و خودرو
  • تعرفه تاکسی‌های اینترنتی را شرکت‌ها تعیین کنند یا شورای رقابت؟
  • فرمول اضافه حقوق ۱۴۰۳؛ چقدر به حقوق شما اضافه می‌شود؟ | عیدی سال ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • پای پژو پارس به شورای رقابت کشیده شد
  • خبر جدید وزیر صمت درباره واردات خودرو | مردم هم می توانند این خودروها را ثبت نام و خریداری کنند
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!