Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی شایعات در خصوص کمبود کالاهای اساسی در شهر کرمانشاه باعث شده تا شهروندان کرمانشاهی بیش از مصرفشان اقدام به خرید کنند، اما مسئولان امر می‌گویند ذخیره کافی در انبارها وجود دارد و مشکلی در تامین آن ندارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  مرصاد ، افزایش روزانه قیمت اجناس در کشور و به تبع در استان کرمانشاه و عدم عرضه کالاها در برخی از واحدهای صنفی که مردم هنگام مراجعه به واحدهای مذکور با پاسخ «نداریم» مواجه می‌شوند، شائبه کمبود کالاها را ایجاد کرده و موجب شده مردم بیش از نیازشان اقدام به خرید کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود تاکید و اطمینان مسئولان مبنی بر وجود کالاهای مورد نیاز به میزان کافی، برخی از شهروندان بر اساس این شایعات اقدام به خرید بی‌اندازه می‌کنند، اما رد این شایعات را که گرفتیم به هوچی‌گری دلالان رسیدیم؛ آنهایی که دستشان از زنجیره عرضه کالاها قطع شده است.

برای پیگیری این موضوع به سراغ مسئولان امر رفتیم که همگی به اتفاق کمبود کالا را یک شایعه روانی می‌دانند که بعضی سودجویان و منفعت‌طلبان ایجاد می‌کنند برای اینکه بازار را به سمت مقاصد نامشروع خود هدایت کنند تا سود بیشتری نصیبشان شود.

 

هیچ گونه کمبود کالایی نداریم

علی اصغر بهمنی پور مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مرصاد در مورد چرایی عدم وجود برخی کالاها در بازار اظهار داشت: در راستای تنظیم بازار و برای رساندن مستقیم کالا به دست مردم واسطه‌ها را از میان برداشته‌ایم.

وی افزود: در این راستا اقلام اساسی مورد نیاز مردم از جمله شکر، مرغ، گوشت و برنج را با قیمت مصوب دولتی در اختیار فروشگاه‌های زنجیره ای و تعاونی‌های کارمندی و کارگری قرار داده ایم

بهمنی پور با تصریح اینکه هیچگونه مشکلی در بحث مایحتاج مردم نداریم، گفت: در حال حاضربیش از 7 هزار تن شکر ذخیره داریم که با قیمت 2720 تومان به فروشگاه‌ها عرضه و این فروشگاه ها با قیمت 3100 تومان به مردم عرضه می‌کنند، شکر کنونی موجود در بازار از ذخیره کارخانه ها عرضه می‌شود و 7 هزار تن شکر ذخیره مذکور هنوز وارد بازار نشده است و 15 استان را نیز می‌توانیم با آن پوشش دهیم.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان خاطرنشان کرد: برای ایام محرم نیز یک هزار و 320 تن برنج ذخیره داریم و بیش از یک‌هزار تن دیگر در راه است و در ایام محرم نیز هیچ گونه مشکلی وجود نخواهد داشت.

وی همچنین قیمت مصوب دولتی مرغ را کیلویی 6750 تومان و قیمت گوشت را نیز کیلویی 36 هزار تومان اعلام کرد و گفت: 58 تن گوشت گوساله برزیلی و 580 تن مرغ ذخیره داریم.

بهمنی‌پور همچنین خاطرنشان کرد: اگر سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی کوچک نیاز به کالا همچون شکر دارند، ما به شرط آنکه ستاد تنظیم بازار بر روی فروش آنان با قیمت مصوب نظارت داشته باشد آماده همکاری و صدور حواله هستیم.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان خاطرنشان کرد: در سه بازارچه میلاد واقع در میدان آزادی، بازارچه شهرداری در الهیه و بلوار طاقبستان 45 متری نبوت نمایشگاه و فروشگاه عرضه محصولات کشاورزی با نرخ مصوب دولتی همه روزه میزبان مردم است.

 

ذخیره کافی در انبارها داریم

مرتضی شهبازی رئیس اتحادیه آجیل، خشکبار و اقلام وابسته کرمانشاه نیز در گفتگو با خبرنگار مرصاد گفت :هیچ گونه مشکلی در کمبود اقلام اساسی مردم نداریم و همه چیز به اندازه لازم در انبارها موجود است.

وی افزود: در آشفته بازاری که گذشت متاسفانه عده‌ای دنبال بدست آوردن سود یک شبه بودند و قصد داشتند با احتکار شکر، برنج، روغن و... آنرا با قیمت بالاتری بفروشند که با همکاری جهاد کشاورزی، سازمان صنعت و معدن و ستاد تنظیم بازار توانستیم بازار را کنترل کنیم و اقلام مورد نیاز مردم را با قیمت مصوب دولتی در فروشگاه های زنجیره ای و تعاونی ها عرضه کنیم.

رئیس اتحادیه آجیل، خشکبار و اقلام وابسته  گفت: تمامی واحد های صنفی طبق ابلاغیه جدید ملزم به صدور فاکتور هستند و اگر فروشگاهی نسبت به صدور فاکتور اقدام نکند تخلف انجام داده و برابر قانون با او برخورد خواهد شد.

به گزارش مرصاد، به نظر می‌رسد که کمبود کالا با توجه به اعلام مسئولان در مورد ذخبره کافی اقلام اساسی تنها یک شایعه روانی به انداخته شده توسط واسطه‌هایی است که دستشان از زنجیره عرضه قطع شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۵۱۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت بعضی اقلام پروتئینی (مرغ، گوشت قرمز شامل گوسفند و گوساله) در بازارهای روز کوثر اصفهان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، قیمت بعضی اقلام پروتئینی (مرغ، گوشت قرمز شامل گوسفند و گوساله) امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در بازارهای روز کوثر اصفهان به شرح جدول زیر است:

کد خبر 748245

دیگر خبرها

  • اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز دوشنبه دهم اردیبهشت
  • جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا اعلام شد
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • اعلام جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا
  • بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد
  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار
  • ریزش قیمت دلار تا ۵۸ هزار تومان!
  • وضعیت بازار ملک در تهران / دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • رانت ۴ میلیارددلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید
  • دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!