Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@00:23:54 GMT

وضعیت بازار گوشت اردبیل در آستانه عید سعید قربان

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۵۱۷۵۳

وضعیت بازار گوشت اردبیل در آستانه عید سعید قربان

صبح امروز بازار دام فروشی، قصابی‌ها در اردبیل شلوغ و در مقابل بعضی قصابی‎ها صف‌های طویل برای خرید گوشت و ثبت سفارش گوشت برای فردا تشکیل شده و همه مردم خود را برای عید بندگی آماده می‌کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سبلان‌ما، مردم این روزها در تکاپوی برگزاری یکی از بزرگترین اعیاد مسلمین هستند عید سعید قربان اوج شکوه وعظمت مسلمان را به جهانیان نشان می دهد چراکه در این عید باشکوه مناسک حج که بزرگترین گردهمایی مسلمان است برگزار می شود و مسلمانان ضمن راز و نیاز با معبودشان بار دیگر بندگی خود را ثابت می کنند و وحدت خود را به نمایش می گذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در یک روز مانده به عید سعید قربان مردم در تکاپو برای خرید مایحتاج عید بزرگ قربان و آماده کردن خود برای مراسم عرفه هستند؛  صبح امروز بازار دام فروشی، قصابی‌ها در اردبیل شلوغ  و در مقابل بعضی قصابی ها  صف‌های طویل برای خرید گوشت و ثبت سفارش  گوشت برای فردا تشکیل شده و همه مردم خود را برای عید بندگی آماده می کنند.

ارائه خدمات رایگان کشتارگاه‎های دام  اردبیل در روز عید قربان/ آماده باش  71  ناظر  بهداشتی 
صادق صالحی در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری سبلان‌ما، از شهروندان خواست حتما به توصیه های دامپزشکی برای خرید گوشت و ذبح دام توجه کنند و از خرید گوشت دام هایی که به صورت غیر مجاز ذبح می شوند، خودداری کنند. 

 

وی از اجرای طرح ضربتی نظارت بهداشتی دامپزشکی درعید سعید قربان خبرداد و گفت: جهت اطمینان مردم از سلامت گوشت ۴۵ اکیپ ثابت و سیار در قالب ۷۱پرسنل فنی و متخصص در امر بازرسی گوشت در عید سعید قربان جهت انجام عملیات نظارت بهداشتی آماده‎باش هستند.

مردم گوشت حاصل از ذبح دام غیر مجاز را نخرند
وی با اشاره به شیوع بیماری مشترک تب کریمه کنگو در برخی استان های جنوبی و مرکزی از شهروندان خواست از خرید گوشت های حاصل از ذبح دام های غیرمجاز که بدون نظارت بهداشتی دامپزشکی و خارج از کشتارگاه ها و عموما در روستاهای اطراف تهیه و وارد چرخه مصرف می‎شود، جدا خودداری کنند.

مدیرکل دامپزشکی اردبیل تاکید کرد: در هنگام خرید گوشت حتما از ممهور بودن آن به مهر بهداشتی دامپزشکی اطمینان حاصل کنید.
وی اضافه کرد: شهروندان درصورت خرید فرآورده‎های خام دامی، آن را به صورت بسته بندی شده کددار و تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی خریداری کنند.

کشتارگاه‌های اردبیل در عید قربان فعال هستند

صالحی با اشاره به اینکه بیشتر مردم ذبح را درمنزل انجام می دهند، گفت: بهتر است برای سلامتی و بهداشت بیشتر مردم ذبح خود در کشتارگاه ها انجام دهند.

وی تصریح کرد: کلیه کشتارگاه های دام استان در عید سعید قربان فعال بوده و آماده ارائه خدمات بهداشتی بصورت رایگان به شهروندان است ، فلذا  به شهروندان توصیه میشود دام قربانی خود را جهت ذبح و اماده سازی لاشه به کشتارگاه منتقل کرده  و ازخدمات بهداشتی کشتارگاه ها بهره مند شوند .

مدیرکل دامپزشکی اردبیل گفت: شماره تلفن های ۳۳۳۳۱۸۹۱و۳۳۳۵۵۹۹۰ اداره کل دامپزشکی استان اردبیل جهت ارتباط مردمی اماده دریافت گزارش مردمی است.

کمبود دام برای عید قربان نداریم/ تشدید نظارت بر توزیع گوشت در آستانه عید قربان

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار سبلان‌ما، از تشدید نظارت ها بر بازار گوشت در آستانه عید قربان خبر داد و گفت:  مردم نگران کمبود دام برای قربانی نباشند، گفت: برای تنظیم بازار ۶۴تن گوشت وارداتی ازطریق مباشرها جذب و توزیع شده است

 سید حامد عاملی درباره  آخرین وضعیت توزیع و قیمت گوشت در بازار اردبیل در آستانه عید سعید قربان به ما،گفت: در عید سعید قربان بازار فروش بویژه بازار فروش گوشت از رونق خاصی برخوردار است و تقاضا ازسوی مردم زیاد ولی مردم نگران کمبود دام برای قربانی نباشند چراکه کمبود گوشت و دام برای قربانی در استان اردبیل نخواهیم داشت .

 توزیع ۶۴تن گوشت وارداتی در اردبیل

وی با بیان اینکه گوشت در فروشگاه های زنجیره ای و واحدهای صنفی توزیع می شود، تصریح کرد: برای تنظیم بازار ۶۴تن گوشت وارداتی از طریق مباشرها جذب و توزیع شده است و هرکیلو گرم نیم شقه ران ۳۶هزار تومان و هرکیلو گرم نیم شقه سردست ۳۳هزار و پانصد تومان است.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان اردبیل با تاکید بر نظارت و بازرسی از مراکز توزیع گوشت گفت: اکیپ های نظارتی درسطح استان در روز عید قربان آماده ارائه خدمات هستند و بر نحوه توزیع گوشت و قیمت که در کارگروه تنظیم بازار مشخص شده نظارت کامل خواهندداشت ودر صورت مشاهده تخلف برخورد جدی خواهد شد .

عاملی تصریح کرد: به منظور اطمینان خاطر مردم ازسلامتی گوشت خریداری شده نظارت‌ها وبازرسی‌ها برمراکز توزیع گوشت تشدید می شود .

هم اکنون قیمت هر کیلو گوسفند زنده در اردبیل تا 25 هزار تومان و قیمت گوشت قرمز گاوی تا 45 هزار تومان هم مبادله می شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۵۱۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۱۰۰۰ تن مرغ و گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، رضا غلامی درباره عملکرد اداره کل پشتیبانی امور دام مازندران از مهرماه سال گذشته تاکنون، اظهار کرد: برای تنظیم بازار کالا‌های اساسی مازندران، ۲ هزار و ۸۳۱ تن مرغ تحویل سردخانه‌های استان شد.

وی افزود: با توجه به افزایش جوجه ریزی در سال گذشته، این شرکت نسبت به انعقاد قرارداد ۴ هزار و ۸۹۸ تن مرغ با اتحادیه، شرکت‌های تعاونی، زنجیره‌های تولیدی و تولیدکنندگان عمده اقدام کرد که ۲ هزار و ۸۳۱ تن مرغ تحویل سردخانه‌های پشتیبانی امور دام استان شد.

مدیر کل پشتیبانی امور دام مازندران با بیان اینکه علیرغم مشکلات زیاد در تامین گوشت قرمز منجمد در سال گذشته این اداره کل نسبت به توزیع ۱۵۱ تن گوشت گوساله منجمد با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان اقدام کرد و توانست در کنترل بازار گوشت قرمز موثر باشد، تصریح کرد: برای حمایت از مصرف کنندگان، ۸۵۵ تن گوشت مرغ منجمد در استان توزیع شد که در تنظیم بازار این کالا نقش مهمی داشت.

این مسوول ادامه داد: با توجه به حجم بالای تولید گوشت مرغ در استان با هماهنگی این اداره کل و همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان، ۲۶ هزار تن گوشت مرغ گرم برای میدان بهمن تهران ارسال شد که تاثیر بسزایی در کنترل قیمت مرغ در ایام پایانی سال در استان تهران داشت.

وی اضافه کرد: از موجودی گوشت مرغ منجمد در سردخانه‌های استان و از محل خرید، هزار و ۹۴ تن به سایر استان‌ها ارسال شد که برای کنترل بازار گوشت مرغ منجمد در کشور نیز اثربخش بود.

مدیرکل پشتیبانی امور دام مازندران تصریح کرد: این اداره کل در این مدت ۱۰۱ هزار تن نهاده به مرغداران و دامداران استان توزیع کرد که ۵۰ درصد آن کنجاله بود.

وی با بیان اینکه واردات نهاده‌های دامی از کشور‌های همسایه شمالی علاوه بر تامین بخشی از نیاز کشور به کالا از کریدور شمال جنوب، موجب افزایش فعالیت بنادر استان، ایجاد اشتغال و کاهش هزینه حمل کالا در استان‌های شمالی کشور شد، گفت: در این مدت ۵۵ هزار تن ذرت ثبت سفارش شد و دو کشتی محموله ذرت به وزن ۶ هزار و ۷۹۰ تن به بندر رسید و ۲۱ مورد بارنامه جو به وزن ۵۲ هزار و ۵۸۷ تن از بندر ترخیص شد.

دیگر خبرها

  • ذخیره‌سازی ۲۸۳۱ تن مرغ در سردخانه‌های مازندران
  • توزیع ۱۰۰۰ تن مرغ و گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در مازندران
  • صدور رای برای بیش از ۹۵ درصد از پرونده‌های تخلف طرح شده در تعزیرات گلستان
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند
  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • سعید احمدی پویا سرپرست معاونت نظارت شرکت شاپرک شد
  • قیمت مرغ در بازار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • واردات گوشت گرم به ۶۰۰ تن می‌رسد