Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ جرمی هانت وزیر امور خارجه انگلیس معتقد است خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ( برگزیت) بدون حصول توافق با این اتحادیه وحدت و انسجام اروپا را برای یک نسل به خطر خواهد انداخت.
رسانه های انگلیس اعلام کردند قرار است جرمی هانت وزیر امور خارجه این کشور که به آمریکا سفر کرده است روز سه شنبه بار دیگر درباره پیامدهای خطرناک خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ( برگزیت) بدون حصول توافق با این اتحادیه هشدار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رسانه های انگلیس گزیده هایی از سخنرانی وزیر امور خارجه این کشور را که قرار است در اندیشکده آمریکایی " موسسه صلح" ایراد شود، منتشر کرده اند. جرمی هانت در این سخنرانی خواهد گفت:" یکی از بزرگ ترین خطراتی که وحدت اروپا را تهدید می کند، برگزیت آشفته و بدون توافق با اتحادیه اروپا است."
جرمی هانت معتقد است " انگلیس در حال حاضر با یکی از بزرگ ترین چالشهای تاریخ خود روبرو شده است.کشور ما در نهایت از این مخمصه خارج خواهد شد اما در عوض اتحادیه اروپا تا مدتها از این اتفاق لطمه خواهد دید."
وزیر امور خارجه انگلیس که ژوئیه گذشته هدایت دستگاه دیپلماسی انگلیس را بر عهده گرفت، در اولین سخنرانی مهم خود درباره سیاست خارجی پس از آغاز به کار در این سمت خواهد گفت:" خطر برگزیت بدون نظم و آشفته، شکافی در روابط میان متحدان اروپایی ایجاد خواهد کرد که ترمیم آن دست کم یک نسل طول خواهد کشید. «برگزیت سخت» در واقع یک اشتباه ژئواستراتژیک برای اروپا در یک برهه بسیار آسیب پذیر در تاریخ اروپا خواهد بود."
جرمی هانت ژوئیه گذشته به جای بوریس جانسون که به علت اختلاف با ترزا می نخست وزیر انگلیس در خصوص مسئله برگزیت از سمت خود کناره گیری کرده بود، هدایت دستگاه دیپلماسی انگلیس را بر عهده گرفت.
جرمی هانت در حالی نگران پیامدهای یک برگزیت سخت است که انتظار می رود مذاکرات مربوط به این پرونده تا پایان اکتبر به انعقاد توافق نامه ای میان لندن و بروکسل منجر شود تا همه چیز برای خروج رسمی انگلیس از اتحادیه اروپا در بیست و نهم مارس سال آینده فراهم گردد.

با این حال در شرایط فعلی به علت اصرار لندن و بروکسل بر مواضع خود، هیچ چشم انداز روشنی برای حصول چنین توافقی میان انگلیس و اتحادیه اروپا به چشم نمی خورد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، میشل بارنیه مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا در قضیه برگزیت اواخر ژوئیه گذشته یک بند کلیدی طرح پیشنهادی جدید ترزا می نخست وزیر محافظه کار انگلیس را در خصوص وضعیت مرزهای ایرلند پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا رد کرد. به رغم درجا زدن مذاکرات مربوط به برگزیت، نخست وزیر محافظه کار انگلیس همچنان بر این عقیده است که لندن در نهایت توافق خوبی با اروپاییها امضا خواهد کرد. اما طبق بررسیهای صورت گرفته در انگلیس بدبینی مردم این کشور نسبت به توافق نامه ای که احتمالا دولت ترزا می با بروکسل در خصوص برگزیت امضا خواهد کرد، در حال افزایش است.
جرمی هانت در سخنرانی خود خواهد گفت:" همان گونه که پیشتر به دولتهای اروپایی اعلام کرده ام، اکنون نوبت کمیسیون اروپا است که با اندیشه‌ای باز پیشنهادهای صادقانه و سازنده ای را که نخست وزیر انگلیس ارائه کرده است، بررسی نماید."
جرمی هانت هفته پیش نیز هشدار داده بود برگزیت بدون توافق خواسته انگلیس نیست و لندن امیدوار است که بتواند راهی برای اجتناب از این اتفاق پیدا کند و در این میان انتظار می رود که کمیسیون اروپا رویکرد خود را در قضیه برگزیت تغییر دهد.
قرار است برگزیت رسما بیست و نهم مارس ساعت بیست و سه به وقت گرینویچ اتفاق بیفتد بنابراین انگلیس و کشورهای اروپایی کمتر از هفت ماه دیگر وقت دارند تا توافق کنند و آن را به تصویب برسانند در غیر این صورت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا مرتب و منظم نخواهد بود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: هانت برگزیت بین الملل اروپا چالش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۵۱۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهار سال پس از خطای پیکفورد روی فن دایک؛ داور جنجالی بار دیگر قاضی دربی مرسی‌ساید

ویرجیل فن دایک که از گودیسون پارک خاطره خوبی ندارد، با قضاوت دیوید کوت در این ورزشگاه به میدان خواهد رفت. 

طرفداری | اتحادیه فوتبال انگلیس، نام دیوید کوت را در لیست داوران دربی مرسی‌ساید قرار داده است.

تقریبا چهار سال پیش، در دقایق ابتدایی دیدار اورتون و لیورپول که به دلیل همه‌گیری کرونا بدون تماشاگر برگزار می‌شد، جوردن پیکفورد با خطای وحشتناک روی پای ویرجیل فن دایک، منجر به پارگی رباط صلیبی مدافع هلندی شد. در آن صحنه، دیوید کوت که در اتاق VAR بازی را قضاوت می‌کرد، به دلیل آفساید بودن موقعیت بازیکنان لیورپول از مایکل اولیور درخواست کرد دروازه‌بان اورتون با هیچ کارتی مجازات نشود. اولیور و اتحادیه فوتبال انگلیس به اشتباه داوری در این صحنه اعتراف کردند. صرف‌نظر از این خطا، ویرجیل فن دایک به دلیل مصدومیت آن دیدار ادامه فصل را از دست داد تا قرمزها دچار افت بزرگی شوند. 

لیورپول روز پنجم اردیبهشت در گودیسون پارک مهمان اورتون خواهد بود. با تصمیم کمیته داوران فوتبال انگلیس، دیوید کوت بار دیگر به عنوان کمک داور ویدیویی ایفای نقش خواهد کرد. اندی مدلی نیز به عنوان داور اصلی دربی مرسی‌ساید انتخاب شده است. 

لیورپول مصدومیت رباط صلیبی ویرجیل فن دایک را تایید کرد مصدومیت ویرجیل فن دایک | باشگاه لیورپول از اتحادیه فوتبال انگلستان توضیح خواست

از دست ندهید ????????????????????????

شب دلچسب عثمان دمبله مقابل تیم سابق اشک‌های ستاره نوجوان بارسلونا بعد از حذف حمله مجازی هواداران بارسلونا به آرائوخو: برو بایرن مونیخ! مایلی کهن: قلعه نویی بابت کلمه مردک شکایت کرده اما این که معنی بدی ندارد

دیگر خبرها

  • بعد از ۹ سال؛ لیگ برتر انگلیس بدون نماینده در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا
  • حذف بازی تکراری از مراحل دوم به بعد جام حذفی انگلیس در فصل آینده
  • تغییر شیوه برگزاری بازی های جام حذفی انگلیس از فصل آینده
  • نحوه برگزاری بازی های جام حذفی انگلیس تغییر کرد
  • تغییر شیوه برگزاری بازی‌های جام حذفی انگلیس از فصل آینده
  • رسمی؛ قرارداد دنیله ده روسی با آاس رم تمدید شد
  • کشف پُرجرم‌ترین سیاهچاله ستاره‌ای با جرمی ۳۳ برابر خورشید!
  • چهار سال پس از خطای پیکفورد روی فن دایک؛ داور جنجالی بار دیگر قاضی دربی مرسی‌ساید
  • همکاری راهبردی اتحادیه اروپا و ژاپن در بخش مواد پیشرفته آغاز شد
  • ساز مخالف اسلواکی در اتحادیه اروپا؛ باز هم پای روسیه در میان است