Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمریکا ۱۱ میلیون بشکه نفت از ذخایر راهبردی خود را برای فروش ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک، با نزدیک شدن به آغاز تحریم‌های نفتی آمریکا ضد ایران که انتظار می‌رود به عرضه جهانی نفت آسیب برساند، وزارت انرژی آمریکا ۱۱ میلیون بشکه نفت از ذخایر راهبردی نفت این کشور را برای فروش ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از شانا؛ طبق اعلام وزارت انرژی آمریکا، دوره تحویل برای پیشنهاد فروش نفت خام نوع ترش از ذخایر راهبردی یاد شده، از آغاز اکتبر تا پایان ماه نوامبر امسال است.

به گفته یک معامله‌گر نفتی، به نظر می‌رسد این فروش برای نمایش این باشد که دولت ترامپ برای مهار افزایش قیمت نفت پیش از آغاز تحریم‌ها، تلاش می‌کند.

با این همه، قیمت نفت در بعد‌ازظهر دیروز و پس از اعلام برنامه آزادسازی ذخایر نفت آمریکا، با ۴۵ سنت افزایش به ۶۶ دلار و ۳۶ سنت برای هر بشکه رسید.

تحلیلگران اعلام کرده‌اند: با توجه به این که عرضه نفت در آمریکا اکنون در بالاترین سطح ممکن است، آزادسازی ذخایر نفت خام این کشور تأثیر چندانی بر قیمت سوخت نخواهد داشت.

از سوی دیگر، شرکت‌هایی که پارسال از ذخایر راهبردی نفت آمریکا خرید کرده بودند، درباره سطح بالای مواد شیمیایی سمی در محموله‌های دریافتی، ابراز نگرانی کردند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قیمت نفت نفت آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۵۱۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کف قیمت نفت در ۸۰ دلار محکم شد

تحلیلگران در نظرسنجی ماهانه رویترز، برآورد خود از قیمت نفت در سال ۲۰۲۴ را با فرض عقب ماندن رشد عرضه از تقاضا در بحبوحه تنش‌های ژئوپلیتیکی، برای دومین بار بالا بردند و پیش‌بینی کردند این طلای سیاه بالای ۸۰ دلار در هر بشکه می ماند.

به گزارش ایسنا، در نظرسنجی رویترز از ۴۳ اقتصاددان و تحلیلگر در دو هفته گذشته، پیش‌بینی شد قیمت هر بشکه نفت برنت در سال ۲۰۲۴، به ۸۴ دلار و ۶۲ سنت می‌رسد که بالاتر از برآورد ۸۲ دلار و ۳۳ سنت در نظرسنجی مارس رویترز است و دومین بازبینی صعودی متوالی پیش‌بینی قیمت نفت در سال میلادی جاری محسوب می شود.

میانگین قیمت نفت برنت از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون، ۸۳ دلار و ۵۰ سنت بوده است.

پیش‌بینی‌ها برای نفت آمریکا هم از ۷۸ دلار و ۹ سنت در مارس، به ۸۰ دلار و ۴۶ سنت در آوریل بازبینی شد.

سورو سرکار، سرپرست تیم بخش انرژی در بانک «دی بی اس» در این باره گفت: عوامل عرضه و تقاضای بازار در نیمه اول امسال، محدودتر از آنچه تصور می‌رفت، مانده‌اند. روندهای تقاضا از آنچه پیش‌بینی شده بود، مثبت‌تر بوده است و با کاهش ذخایر و محدودیت عرضه اوپک پلاس، از قیمت نفت پشتیبانی خواهد کرد.

آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرده که با وجود برخی ریسک‌های نزولی، رشد تقاضا برای نفت تا حدودی مطابق با روندهای پیش از کرونا مانده است. این آژانس پیش‌بینی کرده است تقاضای جهانی برای نفت در سال ۲۰۲۴، به میزان ۱.۲ میلیون بشکه در روز رشد می‌کند.

اکثر شرکت کنندگان در نظرسنجی رویترز، انتظار دارند تقاضا برای نفت در سال ۲۰۲۴، بین ۰.۹ تا ۱.۴ میلیون بشکه در روز رشد کند.

تحلیلگران در واحد اکونومیست اینتلیجنس می‌گویند تقاضا برای نفت که با مصرف قوی در کشورهای در حال توسعه، به رکورد بالای جدیدی خواهد رسید به همراه تنش‌های ژئوپلیتیکی، برای قیمت نفت در سطح ۸۰ دلار در هر بشکه، کف ایجاد کرده است.

اکثر تحلیلگران خاطرنشان کردند که قیمت ۱۰۰ دلار هر بشکه نفت، با وجود ابهامات و نوسان عرضه مرتبط با تحولات خاورمیانه، بعید است.

طبق پیش‌بینی اقتصاددانان و تحلیلگران، در بخش عرضه، انتظار می‌رود اوپک پلاس که در راس آن عربستان سعودی و روسیه قرار دارد، کاهش تولید خود را پس از ژوئن همچنان ادامه دهند و این امر، عرضه در بازار را دچار کمبود می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، در حالی که برخی از تحلیلگران پیش‌بینی کردند تولید نفت آمریکا امسال رشد خواهد کرد اما سایرین هشدار دادند اولویت دادن به سوددهی به سهامداران به جای توسعه تولید در صنعت نفت شیل آمریکا، ممکن است رشد تولید این صنعت را محدود کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حجم ذخایر سد‌های استان اردبیل به ۱۹۰ میلیون متر مکعب رسید
  • افزایش ۱۲ درصدی حجم ذخایر سد‌های استان اردبیل
  • تظاهرات دانشگاهی، مهم‌ترین عنصر تحلیل قدرت آمریکا
  • از آغاز پیش‌فروش بلیت یک نمایش تا «مدرسه در دست بچه‌ها»
  • پرواز بمب افکن‌های روسی در نزدیکی مرز آمریکا
  • پرواز بمب افکن های روسی در نزدیکی مرز آمریکا
  • آغاز حراج گسترده سکه از دوشنبه در مرکز مبادله
  • آغاز حراج گسترده سکه از ۱۷ اردیبهشت در مرکز مبادله
  • آغاز حراج گسترده سکه از دوشنبه در مرکز مبادله+ شرایط
  • کف قیمت نفت در ۸۰ دلار محکم شد