Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور با بیان اینکه تجربه این 40 سال نشان داده است که ما به کسی تجاوز نکردیم، گفت:‌ اگر اهل تجاوز بودیم از لحاظ نظامی فرصت‌های استثنایی در اختیار داشتیم.

به گزارش مشرق، حسن روحانی رئیس جمهور در مراسم رونمایی از جنگنده ایرانی کوثر که صبح امروز در سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع برگزار شد ضمن تبریک ایام ذی‌الحجه گفت: پایان مرداد ماه هر سال به عنوان روز صنعت دفاعی برای ما بسیار حائز اهمیت است که دستاوردهای یک ساله اندیشمندان، محققان و تلاش‌گران در زمینه صنعت دفاعی را مشاهده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: به همه این عزیزان به خاطر تلاشی که سال‌ها در این زمینه انجام دادند و به ویژه در فرصت یک سال گذشته با نوآوری‌های فراوان خسته نباشید عرض می‌کنم.

رئیس جمهور بیان داشت: این تاریخ است که به ما می‌گوید اگر قدرتمند نباشیم و بر روی اهدافمان استوار نایستیم دیگرانی هستند که ما را از پای در بیاورند. خداوند بزرگ خواسته است که بشر در کمال انس، صلح و همزیستی مسالمت‌آمیز با همدیگر زندگی کنند فلذا اسم ما را انسان گذاشتند، انسان از همان ماده انس است یعنی با هم بودن، به هم محبت کردن و در کنار هم بودن اما متأسفانه اینکه ما اطمینان پیدا کنیم که همه افراد جامعه در صراط و خط مستقیم حرکت می‌کنند و کسی چشم طمع به ما ندارد به ویژه آنکه ما در یک منطقه جغرافیایی بسیار حساس قرار گرفته‌ایم و متأسفانه دشمنان ما در طول 40 سال ایران‌هراسی را ترویج کرده‌اند و عده‌ای این چنین القا کرده‌اند که ایران حیات، بقا و عزت شما را تهدید می‌کند. 

رئیس قوه مجریه افزود: تجربه این 40 سال نشان داده است که ما به کسی تجاوز نکردیم، اما اگر اهل تجاوز بودیم از لحاظ نظامی فرصت‌های استثنایی در اختیار داشتیم. آن وقتی که صدام به کویت حمله کرد عراق تقریباً در یک محاصره جهانی قرار گرفته بود، هشت سال هم عراق به ما تجاوز کرده بود و از پایان جنگ با ایران تا تجاوز به کویت فاصله چندانی نبود. خیلی موقعیت حساسی بود که به ظاهر می‌توانستیم از آن به نفع خودمان استفاده کنیم و عراق را در آن شرایط از پای در بیاوریم اما این کار را نکردیم. حتی آنها که هشت سال به ما تجاوز کرده بودند به ایمان و نجابت مردم این سرزمین اعتماد کردند که برخی از امکانات نظامی و نظامی‌شان را به اینجا فرستادند و عده زیادی از مردم عراق و کویت ایران را به عنوان میزبان انتخاب کردند. 

ادامه دارد ...

منبع: مشرق

کلیدواژه: فرزندت کجاست حمایت از کالای ایرانی برجام بازی های آسیایی تجهیزات نظامی جنگنده کوثر روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۵۲۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران قدرتمند و منسجم در سایه‌سار معلمین قوی شکل می‌گیرد

به گزارش خبرنگار مهر، علی باقرزاده پیش از ظهر یکشنبه در آئین تجلیل از معلمان برتر خراسان شمالی که در سالن همایش‌های بانک ملی بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: تجلی ایران قدرتمند در مدرسه‌ای قوی ممکن است و تقویت مدرسه با محوریت معلم امکان‌پذیر است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تقویت معلمین ارتباط مستقیم با مدرسه دارد تصریح کرد: جامعه منسجم و قوی در سایه‌سار معلمین باسواد و فهیم شکل می‌گیرد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: تقویت معلمین صرفاً در شعار محقق نمی‌شود و دولت سیزدهم در راستای توانمندسازی این قشر فرهیخته و زحمت‌کش گام برداشته است.

باقرزاده گفت: معلمان نباید دغدغه معیشتی داشته باشند و کشور جز با رشد و تقویت جایگاه معلمین به سمت توسعه نمی‌رود.

کد خبر 6097265

دیگر خبرها

  • ایران قدرتمند و منسجم در سایه‌سار معلمین قوی شکل می‌گیرد
  • بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه صنعتی شریف با دانشگاه‌های عراق
  • رئیس اقلیم کردستان عراق وارد تهران شد
  • سفر نیچروان بارزانی به تهران
  • مرور یک تجاوز شیمیایی
  • دفاع موشکی ایران در مقابل اسرائیل زمینه نابودی هر چه زودتر رژیم صهیونیستی را فراهم می‌کند
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • تقدیر از مقاومت عراق، موضع کلمبیا و خیزش دانشجویان آمریکایی/ تاکید بر شکست قطعی هرگونه تجاوز احتمالی اشغالگران به رفح
  • فیلم/فلسطینی‌ها از کجا پول می‌آورند؟
  • رفع ۳۴ مورد تجاوز به حریم راه‌های شهرستان بروجرد