Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

    به گزارش خبرگزاریی بسیج، علی اورعی زارع در گفت و گو با آستان نیوز بیان کرد: این موسسه در سال زراعی جاری 205 هکتار را به کشت رقم CB8317 جو اختصاص داده که از این مساحت، در مجموع 5/1146 تن و به صورت میانگین در هر هکتار 6/5 تن برداشت شده است.
وی ادامه داد: ضمن این که میزان تولید در هر هکتار در مقایسه با سال زراعی گذشته 51 درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اورعی زارع اضافه کرد: بخشی از بذور مادری تولیدی برای کشت‌های سال آتی در موسسه استفاده خواهد شد و مابقی به واحد دامداری و تعاونی کشاورزی استان ارسال می‌شود.
وی استفاده از ارقام مناسب، آبیاری و مصرف کودهای پایه و ریزمغذی در زمان مناسب را از جمله اقدامات صورت گرفته به منظور افزایش تولید محصول عنوان کرد.
اورعی زارع ادامه داد: این محصول، توسط کمباین‌های نیوهلند و کلاس 2018 با هد مخصوص جو برداشت شده است.
وی با بیان این که در فروش محصول جو هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد، افزود: به این سبب الگوی کشت مزرعه نمونه در خصوص محصول جو به سمت استفاده از ارقام پربازده، مقاوم به ریزش، آفات و امراض و همچنین مقاوم به کم آبی با رعایت تناوب زراعی مناسب پیش خواهد رفت.
سرپرست موسسه کشت و صنعت مزرعه نمونه با تاکید بر لزوم توسعه بیش از پیش سیستم‌های نوین آبیاری گفت: بعضی از اراضی اختصاص داده شده به کشت جو به صورت جوی و پشته‌ای و مابقی اراضی از طریق سیستم آبیاری قطره‌ای تیپ آبیاری شده است.
اورعی زارع ادامه داد: استفاده از سیستم آبیاری تحت فشار مزایایی همچون افزایش راندمان آبیاری، کاهش رشد علف‌های هرز ،کاهش مصرف نهاده‌ها، کاهش هزینه‌های کارگری و... را در بر دارد.
وی انتخاب و کشت ارقام مناسب منطقه و تاریخ کشت مناسب جو را از جمله موفقیت‌های حاصله توسط این موسسه در زمینه محصول مذکور عنوان کرد.
 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۵۲۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ سید علی موسوی با اشاره به اینکه کشت بادام زمینی در ۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان آغاز شده است افزود: پیش بینی می‌شود بادام کاران گیلانی امسال ۱۱ هزار تن پیله خشک به ارزش اقتصادی ۱۲ میلیارد تومان برداشت کنند. 
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه شهرستان آستانه اشرفیه با ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار قطب تولید این محصول در گیلان است اضافه کرد: در شهرستان‌های تالش، رشت، رودبار و بندر انزلی نیز بادام زمینی کشت می‌شود. 
سید علی موسوی با بیان اینکه بادام زمینی هر ساله در اردیبهشت ماه کشت و برداشت آن از اوایل شهریور ماه آغاز می‌شود، گفت:بادام زمینی گیلان با داشتن دوره رشد ۱۱۰ تا ۱۲۰ روز از کیفیت مناسبی برخوردار بوده و به دلیل طعم مطلوب، مورد پسند و استقبال مصرف کنندگان است. 
وی با اشاره به اینکه بیش از ۵ هزار خانوار گیلانی در زمینه تولید و بهره برداری بادام زمینی فعالیت دارند افزود: همچنین ۸ کارخانه و ۲۰۰ کارگاه سنتی در زمینه فرآوری این محصول در استان فعال هستند. 
محصول بادام زمینی به دلیل داشتن چربی‌های غیر اشباع و پروتئین بالا، کاهش دهنده خطر بیماری‌های قلبی، سرطان و آلزایمر است و علاوه بر مصرف خوراکی و آجیلی در تهیه روغن بادام زمینی، کره بادام زمینی، علوفه و مصارف صنعتی نیز کاربرد دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تولید ۱۰۰ هزار تن دانه‌های روغنی در اردبیل
  • پیش بینی قیمت الکترود در سال ۱۴۰۳
  • مدرسه صادرات ایران افتتاح شد
  • برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان
  • محصولات سبز نفت سپاهان امسال وارد بازار می‌شوند
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی نفت سپاهان
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • ۷۰ درصد پنبه کشور در گلستان تولید می شود
  • دو محصول ایرانی به جمع فینالیست‌های جشنواره صنعت بازی منا پیوست
  • تغییر رویکرد مدیران و ایجاد ساختار مناسب؛ گام مهمی در پیاده سازی مبارزه با پولشویی در صنعت بیمه است