Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر-گروه هنر-فریبرز دارایی: مرضیه برومند دبیر هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی تهران مبارک در بخش اول گفتگوی خود با خبرنگار مهر بر ضرورت برگزاری رویدادهایی همچون این جشنواره تاکید کرد زیرا معتقد است در شرایط سخت اقتصادی و معیشتی فعلی مردم، فعالیت هنرمندان و برگزاری رویدادهای هنری می تواند باعث بالا رفتن روحیه و شکل گرفتن حس همدلی میان مردم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در بخش دیگری از این گفتگو به آسیب شناسی برخی از بخش های جشنواره تئاتر عروسکی تهران مبارک، بودجه جشنواره، وضعیت نگاه و حمایت ارگان ها و نهادی فرهنگی از تئاتر و تئاتر عروسکی و همچنین تاثیر شرایط ارزی بر بخش بین الملل جشنواره هفدهم پرداخت.

هفدهمین جشنواره تئاتر عروسکی تهران مبارک از یکم تا هفتم شهریور در مکان های مهم تئاتری تهران برگزار می شود. شادپیمایی ویژه برنامه این جشنواره است که فردا ۳۱ مرداد در پارک آب و آتش برگزار می شود و بچه ها و عروسک هایشان مهمان ویژه این برنامه هستند.

بخش دوم و پایانی گفتگوی مهر با مرضیه برومند را می خوانید:

* تئاتر عروسکی به خوبی می تواند موضوعات اجتماعی را بیان کند و به دغدغه ها و موضوعات روز بپردازد. تا چه حد این نوع نگاه در آثار هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی تهران مبارک وجود دارد؟

-رویکرد ما تئاتر جدی است ولی برای گروه سنی خردسال، کودک و خانواده هشت سهمیه و در بخش تئاتر بزرگسال هم ۱۲ سهمیه تئاتر مفرح در نظر گرفتیم زیرا در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان آثار مفرح برای این گروه سنی وجود دارد.

* در گذشته حداقل تعدادی از تولیدات تئاتر عروسکی بزرگسال در سالن های حرفه ای تئاتر به ویژه مجموعه تئاتر شهر اجرا می شدند ولی حالا کمتر این اتفاق می افتد.

-امسال ما یک تولید بزرگ تئاتر عروسکی برای اجرا در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر در نظر گرفته ایم که کار زیبایی است.

* یکی از بخش های جشنواره تئاتر عروسکی تهران مبارک که همیشه مورد توجه مخاطبان بوده برنامه هایی در فضای باز است. آیا در دوره هفدهم هم این برنامه ها در نظر گرفته شده اند؟ آیا فقط در فضای پیرامون مجموعه تئاتر شهر شاهد برگزاری این برنامه ها هستیم یا فضاهای دیگر هم در نظر گرفته شده است؟

-من همیشه دلم می خواست که فضای کل شهر تهران عروسکی شود اما هر کاری می کنیم این اتفاق رخ نمی دهد ولی برای پارک دانشجو و چند پارک دیگر برنامه های متنوعی از جمله پاتوق کودک را در نظر گرفته ایم. قصد داریم فضایی رنگی و شاداب در اطراف مجموعه تئاتر شهر و چند مکان دیگر داشته باشیم.

* در شهرهای دیگر چطور؟ آیا نمی شود با توجه به اینکه جشنواره می تواند در بالا رفتن روحیه مردم ساکن شهرهای دیگر هم تأثیرگذار باشد در شهرهای دیگر هم برنامه هایی را در نظر گرفت؟ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می تواند با جشنواره مشارکت داشته باشد و برنامه هایی نیز در شهرهای دیگر اجرا شوند.

-سال ها است که این را می گوییم و تلاش هم کرده ایم و در برخی موارد موفق هم بوده ایم. در جشنواره های تئاتر استانی بچه های تئاتر شهرستان ها فعال هستند ولی اینکه بتوانیم مانند جشنواره فجر همزمان در چند شهر دیگر هم جشنواره تئاتر عروسکی تهران مبارک را برگزار کنیم، میسر نشده زیرا به لحاظ بودجه دست و بالمان بسته است. البته در ایام جشنواره بیشتر هنرمندان تئاتر عروسکی هم در تهران به سر می برند و بعد از بازگشت به شهر خود می توانند به اجرای آثارشان بپردازند.

* یکی از برنامه هایی که شما طی این سه دوره جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی تهران مبارک داشتید، مبارزه برای بودجه است. حتی یک دوره ای اعلام کردید که از دبیری کناره گیری می کنید چون بودجه جشنواره تامین نشده بود. آیا این مبارزه در دوره هفدهم هم همچنان به همان شدت ادامه دارد؟

- بله، من هم می دانم که اوضاع و احوال چگونه است و به همین خاطر در حد بضاعت این مبارزه را انجام می دهم نه بیشتر زیرا بیشتری وجود ندارد. بودجه ای هم که تعیین شده به صورت تکه تکه به جشنواره پرداخت می شود و من می گویم وقتی قرار است بودجه ای پرداخت شود در زمان و به شکل مناسب به دست جشنواره برسد.

در دوره پانزدهم جشنواره تئاتر عروسکی تهران مبارک اختلاف بر سر بودجه وجود داشت ولی در دوره شانزدهم که آقای مهدی شفیعی حضور داشت، وضعیت خوب و خیال ما راحت بود. در این دوره هم آقای شهرام کرمی همکاری کرده و پرداخت بخش های بودجه با تhخیر زیادی همراه نبوده است. اصولا بودجه فرهنگ پایین است و بحث این است که از سرچشمه آب باریکه شکل گرفته است.

از ابتدا ما بچه زن بابا بوده ایم و اگر با بودجه بخش های دیگر وزارت ارشاد مقایسه شود، می بینیم که چقدر سهم هنر و تئاتر کم است. تازه متوجه شده ام که در بیشتر موارد بودجه تعیین می شود ولی تخصیص داده نمی شود یعنی پول داریم ولی به شما نمی دهیماز ابتدا ما بچه زن‌بابا بوده ایم و اگر با بودجه بخش های دیگر وزارت ارشاد مقایسه شود، می بینیم که چقدر سهم هنر و تئاتر کم است. تازه متوجه شده ام که در بیشتر موارد بودجه تعیین می شود ولی تخصیص داده نمی شود یعنی پول داریم ولی به شما نمی دهیم. مسئولان مالی مدام در حال مبارزه برای گرفتن بودجه هستند تا در زیرمجموعه های مختلف هنر تقسیم کنند.

گویا مسئولان تصمیم گیرنده ضرورت اینکه به بخش های مختلف هنر بودجه تخصیص دهند، درک نکرده اند.

* یکی از چالش هایی که برای تئاتر وجود داشته نبود حمایت های سازمان صدا و سیما بوده است. وضعیت حمایت سازمان از جشنواره تئاتر عروسکی تهران مبارک چگونه است؟

-در ۲ دوره گذشته نیز که حضور داشتم، صدا و سیما خیلی خوب همکاری و تبلیغات جشنواره را منعکس کرد و در بخش های گزارشی نیز جشنواره را پوشش دادند.

* آیا این حمایت به دلیل حضور مرضیه برومند در جشنواره تئاتر عروسکی تهران مبارک بوده یا اینکه صدا و سیما نیز ضرورت حمایت از جشنواره را درک کرده است؟

-علیرغم اینکه تلویزیون فعلی را نمی شناسم و برایم غریب است اما هنوز از ارتباطاتی که دارم استفاده می کنم تا از جشنواره حمایت شود. آقای دارابی خیلی به جشنواره تئاتر عروسکی تهران مبارک کمک کرده است و باز هم قرار است کمک کنند. خوشبختانه در این سه دوره ای که در جشنواره تئاتر عروسکی تهران مبارک حضور داشتم، توانستم یک همدلی میان سازمان ها و ارگان های فرهنگی با جشنواره برقرار کنم.

ولی اینکه حمایت سازمان صدا و سیما یا نهادهای دیگر از جشنواره تئاتر عروسکی تهران مبارک در قالب یک تفاهمنامه کلی و دائمی شکل گرفته باشد، متاسفانه چنین چیزی وجود ندارد.

* آیا امکانش وجود نداشت با حضور شما چنین تفاهمنامه ای شکل بگیرد؟

-من این اقدام را نکردم زیرا دائما مدیران و مسئولان در حال تغییر هستند؛ در دوره ای مدیری در تلویزیون با تئاتر همراه است و در دوره ای مدیری حضور پیدا می کند که اصلا به تئاتر اهمیت نمی دهد و برایش اولویت ندارد. در این سال ها با اینکه این همه به وزارت آموزش و پرورش مراجعه کردیم آیا توانسته ایم بین سینمای کودک با وزارت آموزش و پرورش به یک تفاهم برسیم؟ در ایران این کار سخت است و یکی از دلایل رکود سینمای کودک نبودن ارتباط درست بین آموزش و پرورش و سینمای کودک است.

* ارتباط وزارت آموزش و پرورش با جشنواره تئاتر عروسکی تهران مبارک چطور است؟

-ما در جشنواره بخش دانش آموزی داریم که برای برگزیدگان جشنواره تئاتر عروسکی دانش آموزی، اجرا در نظر گرفته ایم. کارهایی که در جشنواره اجرا می شوند برای اجرا در طول سال و برای دانش آموزان، نیازمند برقراری ارتباط میان وزارت آموزش و پرورش و تئاتر عروسکی هستند. خیلی از گروه ها کم و بیش در مدارس اجراهایی دارند ولی این ارتباط جست و گریخته است و با سعی و تلاش فردی شکل گرفته است.

* ولی این بهترین فرصت برای آموزش و پرورش است که چند کار با کیفیت از جشنواره تئاتر عروسکی تهران مبارک را برای اجرا در سطح مدارس انتخاب کند.

- آنقدر دوست داشتم که بتوانم این کار را اجرایی کنم ولی در واقع خود وزارت آموزش و پرورش باید به این درک برسد که به آثار مورد نظر خود در جشنواره تئاتر عروسکی تهران مبارک یا جشنواره تئاتر کودک و نوجوان جایزه بدهد و برای اجرا در سالن های مدارس انتخاب کند.

* حالا به موضوع بخش بین الملل جشنواره تئاتر عروسکی تهران مبارک بپردازیم که تحت شرایط اقتصادی و ارزی فعلی شرایط متفاوتی را نسبت به دوره های گذشته سپری می کند.

نمی دانم چرا دلار جهانگیری را به ما نمی دهند. ما می دانستیم که مشکلات هست و به همین خاطر از ۶ ماه پیش با گروه هایی صحبت کردیم که از ما توقع بالایی برای دستمزد نداشتند. گروه هایی که آمده اند دستمزد بالایی نخواستند و برخی از سفارتخانه ها نیز با ما همراهی کردند-نمی دانم چرا دلار جهانگیری را به ما نمی دهند. ما می دانستیم که مشکلات هست و به همین دلیل از ۶ ماه پیش با گروه هایی صحبت کردیم که از ما توقع بالایی برای دستمزد نداشتند. گروه هایی که آمده اند دستمزد بالایی نخواستند و برخی از سفارتخانه ها نیز با ما همراهی کردند. ما در این حوزه خیلی خاصه خرجی نکردیم و دلم هم نمی آمد که با توجه به شرایط اقتصادی پایین گروه های داخلی بخواهیم پول زیادی را خرج گروه های خارجی کنیم.

در دوره های گذشته نیز زیاد ولخرجی نکردیم ولی بالاخره این ارتباط میان ما با سایر گروه ها و کمپانی های خارجی تئاتر لازم و ضروری است تا با تئاتر عروسکی ما آشنا شوند و گروه های ما نیز در نقاط دیگر دنیا حضور داشته باشند. الان حضور گروه های تئاتر عروسکی ایران در فستیوال های معتبر بین المللی بسیار چشمگیر است و تصویر خوبی از خود و هنر و فرهنگ ایران به نمایش می گذارند.

* بخش کارگاه در اکثر جشنواره های تئاتری بدون هیچ خروجی و کاربرد خاصی برگزار می شود اما شما قبل از شروع جشنواره با حضور استادان نمایشی و مشاوره دادن به گروه های تئاتری برای بالا بردن سطح کیفی کارشان، به نوعی این بخش را اجرا کردید.

-ما ورک شاپ هایمان را در دوره ای که بچه ها در حال تولید آثارشان بودند برگزار کردیم و در حال حاضر نیز با گروه ها در تماس هستیم.

* این اتفاق خیلی خوب بود و باعث شده  سطح کیفی کارها بالا برود. این کار کارشناسی که در طول سه دوره انجام دادید به یک آسیب شناسی منجر شده که بر اساس آن می پرسم به نظر شما بزرگترین ضعف موجود در تئاتر عروسکی ایران چیست؟

-بزرگترین ضعف، نمایشنامه است. کار جشنواره آموزش نیست ولی ما این کار را هم می کنیم، اینکه نقاط ضعف نمایشنامه را به هنرمند گوشزد و در رفع نواقص آن و بالا بردن سطح کیفی اثر کمک می کنیم که این به نوعی آموزش است. ما تا همین حد می توانیم کمک کنیم و بیشتر از حد مسئولیت مان این آموزش را انجام داده ایم.

البته این نکته را هم فراموش نکنیم که ما تا حدی می توانیم در کار یک گروه تئاتری و کارگردان یک اثر دخالت کنیم زیرا نمی توان یک هنرمند را مجبور کرد تا کاری را انجام دهد. ایران سرزمین پهناوری است و شهرهای پراکنده مختلفی دارد ولی تا جایی که توانستیم آموزش های لازم را به گروه ها منتقل کردیم.

ممکن است با یک یا ۲ نفر از مهمانان خارجی که در جشنواره حضور پیدا می کنند ورک شاپی برگزار کنیم ولی بهترین شکل، برگزاری ورک شاپ های آموزشی به صورت میان دوره است یعنی جشنواره که دوسالانه برگزار می شود، در سالی که جشنواره برگزار نمی شود ورک شاپ برگزار کنیم. البته عملا این اتفاق نمی افتد زیرا بودجه ای باقی نمی ماند که بتوان برای این کار در نظر گرفت تا جشنواره میان‌دوره ای پژوهشی برگزار کرد.

مسابقه نمایشنامه نویسی هم خروجی خوبی نداشت و به همین دلیل آن را حذف و اعلام کردم که اگر متن خوبی در جشنواره اجرا شود، خودم به صورت مجزا به آن جایزه می دهم ولی متاسفانه کمتر نمایشنامه قابل توجهی اجرا می شود و این معضل کل تئاتر ما ضعف نمایشنامه است.

من از دوره ای که دبیر جشنواره تئاتر عروسکی تهران مبارک شدم گفتم که نمی خواهم سمینار برگزار کنم چون در اکثر جشنواره ها بخشی کسل کننده و بدون خروجی است ولی خیلی ها ایراد گرفتند که چرا سمینار نگذاشتیم.

* شما در نسل های قدیم هم نیروهای مستعدی را به سینما وارد کردید مانند هنرمند مستعد و خلاقی چون هادی حجازی فر.

-بله، هادی را رد کردیم و از آنجا به بعد رفت هنرپیشه شد. (با خنده)

* هنرمندانی دیگری چون محمد بحرانی نیز از این نمونه ها هستند.

-خیلی ها وقتی من را می بینند، می گویند که چرا کم کار شده ام در حالی که کار کردن فقط حضور مداوم در تلویزیون و سینما نیست بلکه کار کردن روی زیرساخت ها نیز بسیار مهم است. پرورش نیروهای مستعد یکی از همین زیرساخت ها است. بچه های عروسکی همیشه موفق بوده اند و برخی از نام های مطرح سینمای ایران از بچه های تئاتر عروسکی بودند.

مایی که در حیطه هنر کار می کنیم از سر شکم سیری جشنواره فیلم کودک، جشنواره تئاتر عروسکی یا جشنواره تئاتر کودک برگزار نمی کنیم بلکه از سر درد این رویدادها را برگزار می کنیم، دلمان برای وضعیت مردممان خون است ولی لب مان می خندد تا به آنها شادی و امید بدهیم و آرزوی فردای بهتری را داریم.

کد خبر 4380149 فریبرز دارایی

منبع: مهر

کلیدواژه: تئاتر ایران تئاتر عروسکی جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران مبارک مرضیه برومند مردم علیه احتکار تئاتر ایران موسیقی ایرانی فیلم سینمایی برنامه تلویزیونی فیلم کوتاه سینمای مستند سریال ایرانی کنسرت موسیقی انیمیشن عزت الله انتظامی درگذشت چهره ها موسیقی کلاسیک موسیقی پاپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۵۲۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام جدول اجرای عموم نمایش‌های منتخب خیابانی تئاتر رضوی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد خبری بیست و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع)، علی‌محمد رادمنش دبیر بخش تئاتر خیابانی جشنواره تئاتر رضوی گفت: سومین جشنواره ملی تئاترخیابانی رضوی از یکم تا سی و یکم اردیبهشت با اجرای ۱۸ گروه در ۱۰ استان زنجان، تهران، ایلام، البرز، گیلان، سمنان، اصفهان، همدان، آذربایجان شرقی و کرمان افتتاح شد.

وی به جدول اجرای عموم نمایش‌های منتخب این بخش اشاره کرد و افزود: نخستین اجرای جشنواره امروز یکم اردیبهشت با اجرای گروه نمایش «لکه‌های پاک» از استان زنجان آغاز شد که تا پایان این ماه نیز ادامه دارد.

به گفته رادمنش این نمایش با ایده‌پردازی آرزو بهرامی و کارگردانی فرشته جعفری است که یکم، دوم و سوم اردیبهشت در صحن سبزه میدان، و هفدهم و هجدهم این ماه نیز در مدارس و دانشگاه زنجان به اجرای عموم می‌رود.

وی با بیان اینکه نمایش «دلتنگی» با ایده‌پردازی و کارگردانی آرزو کرمی‌زند از تهران از دوم تا نهم اردیبهشت در محوطه تئاتر شهر و پهنه رودکی به اجرا می‌رود، گفت: نمایش «نذر مادر» نیز به قلم پژمان شاهوردی و کارگردانی مالک آبسالان هشتم تا پانزدهم اردیبهشت در مرکز شهر ، بازار، بیشه دراز و حاضرمیل دهلران به نمایش درخواهد آمد.

به گفته دبیر سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی، نمایش «وصیت» با ایده‌پردازی و کارگردانی سیدسوران حسینی از مریوان کردستان نهم تا شانزدهم اردیبهشت در بازار و مرکز کرج به میزبانی استان البرز اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه نمایش «خواب شیرین صحن گوهرشاد» به قلم و کارگردانی سعیدخیرالهی چهاردهم تا بیست و یکم اردیبهشت در مرکز شهر و بازار ایلام اجرای عموم می‌کند، ادامه داد: نمایش «برجون شیطون لعنت» با ایده‌پردازی احمد جولایی و کارگردانی شهاب راحله هفدهم تا بیست و چهارم اردیبهشت در محوطه تئاتر شهر و پهنه رودکی و پارک دانشجو تهران به اجرای عموم خواهد رفت.

رادمنش گفت: نمایش «وفای به عهد»، به نویسندگی و کارگردانی اکبر قهرمانی از رباط کریم نیز ۲۱، ۲۲ و ۲۷ اردیبهشت در صحن امامزاده عمادالدین، ۲۳ و ۲۶ این ماه در میدان استقلال و بیست و چهارم اردیبهشت در پارک فدک شهر پرند اجرای عموم می‌شود. نمایش «آهوبره» به نویسندگی و کارگردانی رضا فقیهی از تهران، ۲۱ تا ۲۶ اردیبهشت به ترتیب در فرهنگسرای خاوران، بوستان فدک، بوستان پامچال، فرهنگسرای ولا، فرهنگسرای خانواده، بوستان رازی، بوستان نرگس و محوطه تالار شهر ، اجرای عموم را تجربه خواهد کرد. نمایش «رسم چادر» نیز با ایده‌پردازی و کارگردانی وحید عبداللهی از همدان ۲۱ تا ۲۸ اردیبهشت به ترتیب در تئاتر شهر، بهار، پارک مردم، کوی خضر، بوعلی، تالار فجر، باغ بهشت و میدان امام استان همدان به اجرا می‌رود.

به گفته وی، نمایش «غلام شیپوری» با ایده‌پردازی مصطفی جعفری خوزانی و کارگردانی پویان عطایی ۲۱ تا ۲۶ اردیبهشت در پل خواجو، سی و سه پل، چهارباغ عباسی، میدان نقش جهان اصفهان و ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت در نمایشگاه آه و آهو شهر کاشان اجرای عموم خواهد داشت. همچنین
نمایش «ساعت حرکت»، به قلم مهدی صالحیار و و کارگردانی حامد ترابی نهاد از ۲۱ تا ۲۸ اردیبهشت به ترتیب در مجتمع الغدیر، ائل گلی، سنگفرش تربیت، مقبره الشعرا، مرکز خرید لاله پارک، آموزشگاه هنر ششم، موزه قاجار و عینالی به نمایش درخواهد آمد.

وی اضافه کرد: نمایش «یک سلام ناب» با ایده‌پردازی پژمان شاهوردی و کارگردانی محمد یوسفی‌زاده، ۲۱ تا ۲۸ اردیبهشت در آموزشگاه تیراژه، بوستان بازنشستگان و دبیرستان‌های فاطمیه، راه زینب، سما، حقیقت و کوثر به نمایش درمی‌آید.

رادمنش همچنین اعلام کرد که نمایش «دختر شیرزاد یهودی و امام رضا (ع)»، به قلم و کارگردانی علی افسری نژاد، از ۲۱ تا ۲۸ اردیبهشت در فرهنگسرای عاشورا، تئاتر شهر، نصرت آباد، محمودآباد، حسین آباد، هماشهر، زیدآباد و پسوجان مرند سیرجان به اجرای عموم خواهد رفت و نمایش «چه سبزم امروز»، به نویسندگی و کارگردانی علی‌اصغر خطیب‌زاده از ۲۱ تا ۲۸ اردیبهشت در شاهرود فرهنگسرای بهمن، بسطام، دامغان شهرک امیریه، شهر دیباج، شهر کلاته، روستای عبدیا، تکیه ابولفضل دامغان و زینبیه دامغان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه نمایش «ضامن» با ایده‌پردازی و کارگردانی سید عباس میرمعنوی از رشت نیز از ۲۱ تا ۲۸ اردیبهشت در شهرهای رشت، فومن، صومعه سرا، لنگرود، لاهیجان وآستانه اشرفیه اجرا خواهد داشت، گفت: نمایش «دخیل» با ایده‌پردازی محسن پورنظری و کارگردانی مصطفی زحمتکش نیز از ۲۱ تا ۲۸ اردیبهشت اجرا در شهرهای ؛ رشت، فومن، صومعه سرا، لنگرود، لاهیجان و آستانه اشرفیه اجرای عموم دارد.

دبیر سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی عنوان کرد: نمایش «در ... مانده» با ایده‌پردازی محمدرضا جعفری لفوت و کارگردانی میلاد حسین زاده از آستانه اشرفیه از ۲۱ تا ۲۸ اردیبهشت اجرا در شهرهای رشت، فومن، صومعه سرا، لنگرود، لاهیجان وآستانه اشرفیه و نمایش «آرزوی آرزو» با ایده‌پردازی حیدر رضایی و کارگردانی امیر امینی و آرزو علیپور از لاهیجان نیز از ۲۱ تا ۲۸ اردیبهشت در شهرهای رشت، فومن، صومعه‌سرا، لنگرود، لاهیجان و آستانه‌اشرفیه اجرای عموم خواهد داشت.

آیین اختتامیه سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی در تاریخ ۲۹، ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت با حضور ۱۹ کارگردان جشنواره، همزمان با اختتامیه بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) به میزبانی شهر مشهد مقدس برگزار می‌شود.

کد خبر 6084201 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • پذیرفته شدگان پانزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد معرفی شدند
  • نمایش «آلاء» به تونس می‌رود
  • محتواهای رضوی با یک سامانه در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد
  • معرفی نامزدهای دومین جشنواره «عروسک‌خونه»
  • ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر
  • تکلیف دومین «عروسک‌خونه» در برج میلاد روشن می‌شود
  • نامزد‌های دومین جشنواره «عروسک‌خونه» اعلام شد
  • حضور ۱۳ اثر در جشنواره پانزدهم تئاتر بچه‌های مسجد
  • یک اردیبهشت بی‌بدیل
  • اعلام جدول اجرای عموم نمایش‌های منتخب خیابانی تئاتر رضوی