Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهر > شهری - همشهری‌آنلاین:
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از اتمام عملیات احداث پل سبز زندگی گیشا تا پایان تابستان ۹۸ خبر داد.

به گزارش شهرنوشت،حدود یک سال پس از آغاز عملیات عمرانی ایرج معزی، معاون فني و عمراني شهرداري تهران با اشاره به آخرین وضعیت ساماندهی پل گیشا گفت: به تازگی و پس از برگزاری جلسات متعدد برای بررسی پروژه، عملیات عمرانی شدت بیشتری گرفته است و در صورت تامین اعتبار پل سبز زندگی گیشا تا پایان تابستان 98 به بهره برداری می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 طرح برچیده شدن پل گیشا و جایگزینی آن با زیرگذر اولین بار در سال 1395 مطرح شد و سال بعد از آن عملیات اجرایی کلید خورد.

در طرح اولیه ساماندهی پل گیشا پیش بینی شده بود تا پل به طور کامل حذف شود، اما سال گذشته با تغییر در طرح های اولیه تصمیم بر آن شد تا پل روگذر به پل سبز گیشا تبدیل شود، به این معنا که به جای خودروها این بار تنها شهروندان امکان استفاده از پل را داشته باشند.

ايرج معزي با بیان این‌که قرار است پل گیشا پس از بهره‌برداری به عنوان یکی از پاتوق‌های شهری مورد استفاده قرار بگیرد، ادامه داد: در حال حاضر یکی از پروژه‌های مهم عمرانی شهرداری تهران، ساماندهی پل گیشا و ایجاد فضای شهری خاص برای رفت و آمد شهروندان روی پل ماشین رو است که محله گیشا را از سمت شمال به جنوب آل احمد وصل می‌کند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: هم‌زمان با اجرای عملیات عمرانی در پل روگذر، احداث پل زیرگذر نیز انجام می‌شود تا تغییر روند خللی در تردد خودروها در یکی از شریان های اصلی شهر ایجاد نکند.

معزی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع تعیین تکلیف بزرگراه شوشتری و توقف چند ساله پروژه به دلیل عبور اتوبان از پارک سرخه حصار پرداخت و گفت: موضوع ساخت این بزرگراه از دوره گذشته مدیریت شهری همواره محل بحث شهرداری تهران و سازمان حفاظت محیط‌زیست بوده است، چرا که حدود 5 کیلومتر از بزرگراه از منطقه حفاظت شده سرخه حصار عبور می‌کند.

او با یادآوری این نکته که از سال‌های گذشته پروژه ساخت بزرگراه شهید شوشتری بنا بر ملاحظات زیست محیطی به طور کامل متوقف شده است، تاکید کرد: برای تعیین تکلیف مشکل تاکنون چندین جلسه با سازمان حفاظت محیط زیست برگزار کرده‌ایم و کمیته‌ای نیز در این خصوص تشکیل شده است تا ادامه کار با تصمیم کمیته انجام شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ادامه داد: با وجود این‌که پروژه بزرگراه شهید شوشتری یکی از پروژه های مهم پایتخت است، تاکنون نتیجه حاصل از بررسی کارشناسان کمیته به ما اعلام نشده است و براین اساس تا زمان صدور مجوزهای لازم کار متوقف خواهد ماند.

به گفته معزی، هیچ‌گونه بازه زمانی برای تعیین تکلیف از سوی کمیته مطرح نشده است و سرنوشت بزرگراه شهید شوشتری همچنان در گرو مجوزهای زیست محیطی خواهد ماند.

در همین زمینه: رونمایی از سامانه داشبورد مدیریتی شهرداری تهران تا پایان شهریور حل ۸۰ درصد مشکلات تهران با ۲۰ درصد منابع انتصاب سرپرست جدید اداره مالی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران تهران | پل تقاطع بزرگراه شهید بروجردی با محور ۴۵ متری کن ساخته شد فعال‌سازی پروژه احداث تونل- زیرگذر امتداد خیابان استادمعین در ۲ جبهه کاری کاهش گلایه‌مندی شهروندان در حوزه عمرانی پایتخت تدوین برنامه ۵ ساله سوم تهران در حوزه فعالیت‌های عمرانی

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۵۲۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲ برابری ظرفیت تصفیه خانه‌های فاضلاب مشهد تا ۲ سال دیگر

حسین اسماعیلیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: فاز اول تصفیه خانه پرکندآباد ۲ با ظرفیت ۵۰ هزار مترمکعب در شبانه روز با ارزش بالغ بر هزار میلیارد تومان در روزهای آخر سال گذشته تکمیل و با تلاش بی وقفه همکاران این بخش وارد بهره برداری آزمایشی شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد ادامه داد: در حال حاضر نیز ۳ پروژه دیگر در حوزه تصفیه خانه‌های فاضلاب شهر مشهد در حال انجام عملیات ساخت هستند که فاز دوم پرکندآباد ۲ با ظرفیت تصفیه فاضلاب ۵۰ هزار متر مکعب، ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تا پایان سال جاری به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: پروژه تصفیه خانه طبرسی شمالی هم با سرمایه گذاری بخش خصوصی با برآورد ۱,۵۰۰ میلیارد تومان در حال اجرا می‌باشد که پس از پایان ۷۰ هزار مترمکعب بر توان تصفیه خانه‌های شهر مشهد خواهد افزود تا به امروز یک چهارم از عملیات اجرایی و ساخت خود را پشت سر گذاشته و تا پایان سال ۱۴۰۴ به بهره برداری خواهد شد.

اسماعیلیان همچنین از تصفیه خانه شماره ۷ به عنوان چهارمین پروژه تصفیه خانه‌ای این شهر یاد کرد و یادآور شد: تصفیه خانه شماره ۷ با ظرفیت ۵۰ هزار مترمکعب تصفیه فاضلاب در شبانه روز تعریف شده است و از اواخر سال ۱۴۰۲، عملیات اجرایی آن آغاز گردیده و تا پایان سال ۱۴۰۵ وارد مدار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد افزود: این تصفیه خانه که جزو مصوبات سفر ریاست محترم جمهور بوده از محل ماده ۵۶ با سرمایه گذاری بانک ملت با اعتباری بالغ بر ۱,۲۵۰ میلیارد تومان در حال اجرا است.

وی ظرفیت فعلی تصفیه خانه‌های شهر مشهد را ۲۶۰ هزار مترمکعب عنوان کرد و افزود: با بهره برداری کامل پروژه‌های مورد اشاره، توان اسمی ظرفیت تصفیه خانه‌های فاضلاب مشهد تقریباً ۲ برابر افزایش خواهد یافت. وی همچنین در خصوص اعتبار سرجمع پروژه‌های در دست اقدام تصفیه خانه‌های فاضلاب مشهد را نزدیک به ۵,۰۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد که عمده آن توسط سرمایه گذاری بخش خصوصی تأمین خواهد شد.

کد خبر 6078939

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۲۰ پروژه شهری در منطقه ۵ شهرداری شیراز
  • بهره برداری از ۸۱ پروژه عمرانی در روستاهای گیلان
  • بهره‌برداری از معدن تاش تعیین تکلیف شود
  • افزایش ۲ برابری ظرفیت تصفیه خانه‌های فاضلاب مشهد تا ۲ سال دیگر
  • بهره برداری از ۷۵۰ میلیارد ریال پروژه عمرانی بنیاد مسکن در استان اردبیل
  • بهره‌برداری از طرح ضلع شمالی بزرگراه آیت‌الله حائری شیرازی
  • تعیین تکلیف ۵۰ پروژه بر زمین مانده سال‌های گذشته
  • زمینه اشتغال ۳۸۲ نفر در معادن آذربایجان غربی فراهم شد
  • بزرگراه آیت‌الله حائری شیرازی در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح پل صاحب روضات ۳ ماه زودتر از موعد مقرر