Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-27@17:23:23 GMT

مرکزیت‌بخشی به عبادات؛ از مهم‌ترین ‌نقش مساجد

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۵۳۰۶۶

مرکزیت‌بخشی به عبادات؛ از مهم‌ترین ‌نقش مساجد

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، ‌اکبری، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کمیجان روز گذشته، 29 مردادماه در همایش گرامیداشت و تکریم روز جهانی مساجد در شهر میلاجرد گفت: مسجد جایگاه عبادت و خضوع وسرفرود آوردن در برابر قضا و قدر الهی است.
وی با اشاره به ماهیت مساجد در میان مسلمانان اظهار کرد: به طور کلی مساجد به چهار نوع تقسیم می‌شوند؛ مسجد محله، مسجد جامع، مصلی جهت برگزاری نماز جمعه و مسجد‌الحرام برای حضور همه مسلمانان که این مهم نقش مساجد در جامعه اسلامی را تبیین می‌نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


‌اکبری افزود: مسجد نقش‌های گوناگونی از صدر اسلام ایفا کرده است و علاوه بر مرکز عبادت، محلی برای اداره نظام اسلامی و محلی برای تعلیم وتربیت انسان‌هایی بوده است که دردوران خود تاثیر‌گذار بوده‌اند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کمیجان ادامه داد: هدف دشمنان اسلام از نفوذ فرهنگی و ساخت و طراحی کانال‌های ضد فرهنگی وانحرافی، مبارزه با اسلام ناب‌محمدی و انسانی است که از ابتدای اسلام تاکنون دشمنان به بهانه و شیوه‌های گوناگون سعی در ضربه زدن بر این پیکره عظیم الهی را دارند. مساجد در حفظ و نگه‌داری از دستاوردهای نظام اسلامی نقش مهمی داشته‌اند.
وی افزود: مساجد به عنوان مرکز و قرارگاه فعالان فرهنگی در منطقه و محل خود هستند و در این خصوص معتمدین و روحانیت مساجد با همکاری نهادی دیگر نظیر بسیج مردمی و کانون فرهنگی مساجد زمینه حضور بیشتر اقشار مردم را فراهم کنند .
این مقام مسئول به تاثیری که مساجد در زندگی جاری مردم دارد اشاره کرد و گفت: مساجد همواره از ظهور و صدر اسلام تاکنون علاوه محلی برای عبادت خدا محلی نیز برای گشایش و رفع گرفتاری و مشکلات مسلمین و انجام فعالیت‌های خیرخواهانه بوده است.
وی به اهمیت و نقش مهم مساجد در دفاع اسلام پرداخت وگفت: حضرت امام خمینی(ره) در این امر مهم فرمودند «مسجد سنگر است و سنگرها را حفظ کنید» واین نکنه سرآغازی در پیروزی انقلاب شکوهمند ایران اسلامی و پایگاه دفاع از تجاوز وحشیانه رژیم بعث عراق در دوران دفاع مقدس بوده است.
اکبری با اشاره به نقش مسجد در ايجاد وحدت و یکسویی در جامعه و تلاش برای رفع مشکلات امروزه گفت: در شرایط کنونی مسجد با همت وپشتکار اقشار مختلف مردم و مسئولین می‌تواند نقشی اساسی به عنوان پایگاه و مرکزی برای ایجاد همدلی و وحدت در خصوص پیاده‌سازی اهداف نظام اسلامی ایفا نماید.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کمیجان در پایان این همایش خاطر نشان کرد: فعالان امور فرهنگی در زمینه‌های مختلف می‌بایست با به کارگیری تمام توان خود و ظرفیت‌های موجود زمینه رشد و تکامل جامعه اسلامی را فراهم آورند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن خبرگزاری ایکنا ایکنا مرکزی کمیجان سپاه استان مرکزی اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۵۳۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار

«علی محمد قادری»، با اشاره به بهره‌گیری سازمان بهزیستی از ظرفیت مساجد، بیان کرد: سازمان بهزیستی در اجرای برنامه ها تلاش دارد که از سازه زنده جهان اسلام یعنی مساجد بهره مند شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه مسجد مکان مقدس و خانه خدا است، تصریح کرد: خوشبختانه یک وفاق جدی اتفاق افتاده است و ما فعالیت های خودمان را معطوف به حضور در مسجد نموده‌ایم، زیرا که فعالیت در مساجد مشمول برکات بسیاری است.

وی ادامه داد: به همین دلیل سازمان بهزیستی از ظرفیت خانه های خدا برای رسیدگی به مسائل و مشکلات بانوان سرپرست خانوار و افراد دارای معلولیت و نیز تسهیل‌گری امورات آنها استفاده می‌کند.

قادری افزود: همچنین در قالب طرحی، رسیدگی به وضعیت و مشکلات افراد دارای معلولیت را در مساجد مورد توجه قرار دادیم و بنا داریم که این جلسات را در سال جدید در ۵۰۰ مسجد برگزار نماییم.

منبع: خبرگزاری شبستان

دیگر خبرها

  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد زنجان
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • رئیسی در مسجد جامع «کالپیتی»: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند