Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عارف سیلاوی،معاون متوسطه آموزش و پرورش ناحیه 1 اهواز بیان داشت: امتحانات نهایی یک ارزیابی کلی هماهنگ سراسری کشور و استانی از دانش آموزان است ، بنابراین برقراری آرامش محیط فیزیکی و نظم حاکم در حوزه می تواند باعث کاهش استرس امتحان و افزایش تمرکز دانش آموزان در راستای ارتقا نتایج حاصل از امتحانات نهایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  درعین حال با اشاره به تلاش ومطالعه دانش آموزان در فرصت کوتاه شهریورماه وتأثیر ات آن ها دریاد آوری مطالب درسی هنگام امتحان افزود: امکانات وتجهیزاتی از قبیل " وسایل سرمایشی ، نوع چیدمان صندلی های حوزه ، روشنایی حوزه "، همچنین صبر وحوصله مراقبین  دیگر مؤلفه های هستند که می تواند در برقراری آرامش محیط فیزیکی ونظم وانضباط حوزه امتحانی کمک کنند.

سیلاوی عنوان کرد: همراهی وهمکاری همه جانبه نیروهای اداری و آموزشی می تواند در برگزاری امتحانات مؤثر باشد و امتحانات نهایی و پیش دانشگاهی درحدود سه هفته ازتاریخ 3 شهریور ماه لغایت 21 شهریور ماه 97 برگزارمی شود که جمعیتی بالغ بر یک هزار و439 نفر درپایه های دوازدهم و پیش دانشگاهی در این آزمون ها شرکت می کنند .

معاون متوسطه آموزش وپرور ش ناحیه 1 اهواز گفت: ازمجموع آماریک هزار و439 نفر درس دانش آموز پایه دوازدهم به تفکیک 494 نفر دانش آموز بزرگسال در رشته های (ریاضی ، تجربی ، علوم انسانی وفنی حرفه ای ) و 945 نفر دانش آموز پایه پیش دانشگاهی (ریاضی ، تجربی ، علوم انسانی وفنی حرفه ای ) ، بیشترین آمار شرکت کنندگان به پسران در پایه پیش دانشگاهی وسوم بزرگسالان اختصاص داده شده است.

وی در پایان افزود: 2 حوزه پسران شامل مدارس (خاتم الانبیاء وشهداء) و 2حوزه دختران مدارس (شاهد رضوان وفرزانگان 2 ) می باشد که ارتقا میانگین نمرات نهایی وپیش دانشگاهی وافزایش عملکرد تحصیلی در بحث انتخاب رشته دانش آموزان در کنکور97 و98 ، همچنین تقویت بنیه علمی دانش آموزان که در راستای تحقق اهداف برنامه توسعه آموزش وپرورش استان است.

انتهای پیام/م

نزدیک شدن به ایام امتحانات شهریور ماه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش اخبار دانش آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۵۳۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای نخبگان در حوزه‌های مختلف مسیر ویژه‌ای باز خواهیم کرد

روح الله دهقانی فیروز آبادی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور درباره صحبت‌های دیروز رئیس جمهور درباره نخبگان کارگری بیان کرد: زمانی که صحبت از نخبگان کارگری و یا کارگران نخبه می‌شود ممکن است برداشت ناصحیحی ایجاد شود مبنی بر ایکه اینها صرفا افرادی هستند که کار یدی انجام می‌دهند اگرچه که ممکن است این افراد هم نخبه باشند. اما آن افرادی که انتخاب شدند نخبگان کار هستند.

وی تشریح کرد: ما یک سری نخبگان دانشگاهی داریم که معیار اندازه گیریشان دستاورد‌های علمی و فناوری است. برخی نخبگان هنری داریم که معیار اندازه گیریشان دستاورد‌ها و آثار هنری است.   افرادی که در حضور رئیس جمهور انتخاب شدند در محیط کار دست به نوآوری می‌زنند و در محیط کار اثر بخشی دارند.  

دهقانی فیروز آبادی گفت: امسال بنای بنیاد نخبگان این است که  علاوه بر نخبگان دانشگاهی برای چند حوزه دیگر نظیر نخبگان ورزش، محیط کار و صنعتی و نخبگان مدیریت و کار آفرینی هم مسیر ویژه‌ای بازکند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • برگه‌های امتحانات کشوری پایه ششم و نهم چگونه تصحیح می شود؟
  • سوالات امتحانات نهایی دانش‌آموزان چطور طراحی می‌شود؟
  • سوالات امتحانات نهایی چگونه طراحی می‌شود؟
  • جزئیات تصحیح برگه‌های امتحانات کشوری پایه ششم و نهم
  • جزئیات برنامه‌های آموزش و پرورش برای ارتقای کیفیت نمرات امتحانی از زبان وزیر
  • برگزاری امتحانان نهایی دانش آموزان در ۱۱۰ حوزه امتحانی چهارمحال و بختیاری
  • کارنامه تحولی آغازی برای اجرای سند تحول بنیادین است
  • شرکت ۴۴هزار دانش‌آموز در امتحانات نهایی در چهارمحال وبختیاری
  • محتواهای کمک‌ آموزشی برای امتحانات نهایی موضوعیتی ندارد
  • برای نخبگان در حوزه‌های مختلف مسیر ویژه‌ای باز خواهیم کرد