Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@01:33:54 GMT

کیفیت بخشی، مهمترین برنامه وزارت آموزش و پرورش است

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۵۳۲۸۴

کیفیت بخشی، مهمترین برنامه وزارت آموزش و پرورش است

یزد - ایرنا معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به کیفیت بخشی فعالیتهای آموزشی مدارس گفت: این موضوع در سرفصل تمام برنامه های این وزارتخانه قرار دارد.

به گزارش ایرنا 'علی زرافشان' روز سه شنبه در نشست شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش استان یزد افزود: موضوع کیفیت و ارتقای آن از اساسی ترین موضوع های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: راهکارهای عملیاتی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در راستای کیفیت آموزشی است، همچنین در مدیریت منابع انسانی کیفیت بخشی باید حفظ شود.
زرافشان گفت: در بحث نیروی انسانی و ساماندهی آنها باید از ظرفیت بازنشستگان استفاده کنیم چون باید خروج و ورود نیروها با شیب ملایم صورت گیرد تا در آینده با مشکل مواجه نشویم.
وی یکی از دلایل موفقیت آموزش و پرورش استان یزد را وجود پیشکسوتان و همراهی آنها اعلام کرد و افزود: باید از تجربه های اندوخته این قشر در پیشبرد اهداف نظام تعلیم و تربیت استفاده کرد.

*** رشد پژوهش سراهای دانش آموزی در دولت یازدهم
مدیر کل دفتر آموزش متوسطه دوم وزارت آموزش و پرورش هم در این نشست با اشاره به رشد توسعه فعالیت های پژوهشی و پژوهش سراها در دولت یازدهم گفت: تا سال 92 فقط 298 پژوهش سرا در کشور وجود داشت که این رقم در دولت تدبیر و امید به 664 مورد رسید.
عباس سلطانیان افزود: پژوهش سراها از نظر کمی، توسعه بسیار خوبی داشته اند و در سالجاری برای کیفیت بخشی آنها برنامه هایی در دست اقدام داریم.
وی ادامه داد: استقرار پایه دوازدهم، مهمترین اولویت وزارتخانه آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید است که نیاز به بستر سازی مناسب دارد.
سلطانیان افزود: در مهرماه سال گذشته کمیته استقرار این پایه تشکیل و مسولیت آن به معاون متوسطه واگذار شد.
وی در ادامه در زمینه نیروی انسانی گفت: مسوولیت ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش به استان‌ها و مناطق آموزشی تفویض اختیار شده است.
سلطانیان عدالت آموزشی ، کیفیت بخشی ، ارتقای مدیریت آموزشگاهی و توسعه و تقویت مشارکت های دستگاههای دولتی و غیردولتی در هنرستان های را از برنامه اصلی این دفتر در سال تحصیلی امسال بیان کرد و افزود: هر برنامه بر اساس مستندات و سند تحول بنیادین تدوین شده است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد هم در این نشست گفت: کارنامه آموزشی این استان بسیار درخشان است و همچون خورشیدی در نظام تعلیم و تربیت کشور می درخشد که صدر نشینی 24 سال متوالی دانش آموزان این خطه در آزمون سراسری، نمونه بارز آن است.
عباسعلی دانافر افزود: در موفقیت دانش آموزان، همه عوامل این اداره کل به ویژه آموزش متوسطه نقش دارند.
وی با بیان اینکه سیاست ما در آموزش و پرورش اجرای برنامه های وزارتخانه است افزود: 38 کلاس درس برای استقرار پایه دوازدهم در استان در حال ساخت است.
در سال تحصیلی گذشته 239 هزار دانش آموز یزدی در یکهزار و 500 مدرسه مشغول به تحصیل بودند.
2088/ 6197

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي معاون وزير كيفيت بخشي يزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۵۳۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحرایی: تنها راه جذب معلم، دانشگاه‌های تربیت معلم است

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در یک برنامه تلویزیونی، با بیان اینکه تربیت معلم ادای یک امانت مهم است؛ گفت: دانش آموزان ارزشمندترین سرمایه خانواده‌ها و بزرگترین گنج آینده کشور اند لذا مهمترین دغدغه ما تربیت معلم است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: مصوبه کیفیت بخشی دانشگاه فرهنگیان در این جهت است که آزمون اختصاصی تربیت معلم بخشی از آن است.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت دانشگاه فرهنگیان گفت: سال گذشته ۲۵ درصد بر ظرفیت دانشگاه فرهنگیان افزوده شد و طبق برنامه هفتم توسعه سالانه ۲۵ درصد بر ظرفیت دانشگاه افزوده خواهد شد.

صحرایی با تاکید بر اینکه قانون باید اجرا شود؛ گفت: قانون هم می‌گوید تنها راه جذب معلم از طریق دانشگاه‌های تربیت معلم است‌.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۳۰ هزار کتاب برگزیده رشد در سامانه دانش آموزان قرار گرفت
  • تغییرات کابینه در سال ۱۴۰۲/ چه کسانی از دولت جدا شدند؟
  • اعلام نتایج «پویش مهر» از اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اجرای طرح کیفیت بخشی نمرات کتبی نهایی دانش آموزان
  • صدور احکام رتبه بندی برای بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش
  • اعتبار ۲۴۰ همتی وزارت آموزش و پرورش در بودجه سال ۱۴۰۳
  • افزایش ۲۲۰ درصدی رتبه‌های برتر کنکور توسط دانش‌آموزان مناطق محروم
  • پذیرش بیش از ۹۰۰ هزار نفر در مراکز اقامتی آموزش و پرورش در نوروز ۱۴۰۳
  • پذیرش بیش از ۹۱۸ هزار نفر در مراکز اقامتی آموزش و پرورش/استان فارس؛ بیشترین اسکان نوروزی فرهنگیان
  • صحرایی: تنها راه جذب معلم، دانشگاه‌های تربیت معلم است