Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@15:13:50 GMT

دو نمایش از گیلان به فتح خرمشهر رسید

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۵۳۳۴۶

دو نمایش از گیلان به فتح خرمشهر رسید

رشت- ایرنا- نمایش‌ صحنه‌ای «بینایی» و نمایش خیابانی «گم» از گیلان در بخش مسابقه بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر اجرا می‌شوند.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر تا ٣١ مردادماه در منطقه آزاد اروند، میزبان گروه‌های مختلف هنرهای نمایشی از سراسر کشور است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنا به این گزارش ،دو نمایش با موضوع دفاع مقدس از گیلان شامل نمایش‌های «بینایی» به نویسندگی مجید کاظم‌زاده مژدهی و کارگردانی محمد رسائلی از رشت در بخش مسابقه صحنه‌ای و «گم» به کارگردانی میلاد حسین‌زاده از آستانه اشرفیه در بخش مسابقه میدانی بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر حضور دارند.
٨٧ نمایش صحنه‌ای و ٧٢ اثر میدانی از ٢١ استان کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود که پس از بازبینی، ١٠ اثر در بخش صحنه‌ای و ١٠ اثر در بخش خیابانی به بخش رقابتی این جشنواره راه یافتند؛ همچنین دو اثر نمایش خیابانی نیز خارج از مسابقه اجرا می‌شوند.
نمایش «بینایی»، داستان دو برادر با یک اسم است که از دو مادر بوده و در دهه ٦٠ در یکی از روستاهای گیلان زندگی می‌کردند و یکی از آن دو، تصمیم مهاجرت به پایتخت را گرفته و با مشکلات بسیار زیادی در مسیر دستیابی به اهدافش برخورد می‌کند و پس از سال‌ها برادری که به جنگ رفته برای درمان به تهران می‌رود و طی رخدادی یکدیگر را پیدا می‌کنند و زندگی آنان دستخوش تغییر و تحولاتی مثبت توسط یکدیگر می‌شود.
درون مایه متن نمایش بینایی از هم گسیختگی جوانان در دوره‌ای را نشان می‌دهد که دغدغه و سودای پیشرفت را در سر دارند و جوانان بخاطر این دغدغه سفر می‌کنند تا دستاوردهای بهتری را بدون در نظر گرفتن شرایط محیطی و اجتماعی زمان خود کسب کنند. متن این نمایش یک‌ساعته، بسیار رئال، در فضای خانگی و شرایط بسیار عرفانی و روحانی طراحی شده است.
محمد رسائلی، مجید کاظم زاده مژدهی، مرتضی زینلی، صدرا اصغری، مرتضی غلامی، هاجر رسائلی و هامون مرتضایی، بازیگران و عوامل اجرای نمایش «بینایی» در جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر هستند.
همچنین نمایش خیابانی «گم» نیز توسط میلاد حسین زاده، محمدرضا جعفری لفوت، امید کفشدار جلالی، محمدرضا پورعلی، امین جمالی، احمد الفتی فرد و مجید رهبری آزاد در این جشنواره اجرا می‌شود.
بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر تا ٣١ مردادماه در منطقه آزاد اروند، میزبان گروه‌های مختلف هنرهای نمایشی از سراسر کشور است .
1881 /6030

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي تئاتر دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۵۳۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوانندگی پولاد کیمیایی برای «گالیله»

آفتاب‌‌نیوز :

ویدئویی از مراحل ضبط قطعه موسیقی نمایش «گالیله» با خوانندگی پولاد کیمیایی که این شب‌ها در تئاتر شهر روی صحنه است، منتشر شد. قطعه «آهای گالیله» از زبان یک خواننده دوره‌گرد در نمایش «گالیله» خوانده می‌شود که ترانه آن را کاوه آفاق سروده و آهنگسازی و تنظیم موسیقی نمایش و همچنین این ترانه بر عهده محمدرضا چراغعلی آهنگساز شاخص کشور بوده است.

نمایش «گالیله» به تهیه‌کنندگی آزیتا موگویی و کارگردانی شهاب‌الدین حسین‌پور با نقش‌آفرینی فرهاد آییش، صدف اسپهبدی، نورا هاشمی، محمد نادری، حمید رحیمی، شهروز دل‌افکار، آرش فلاحت‌پیشه، محمد معتضدی، اشکان صادقی، فربد فرهنگ، علیرضا ساوه درودی، سامان کرمی و علیرضا مویدی در سالن اصلی تئاتر شهر روی صحنه است. نمایشنامه «گالیله» نوشته برتولت برشت و ترجمه حمید سمندریان است و دراماتورژی متن را نیز محمد امیریاراحمدی بر عهده دارد.

منبع: سایت برترینها

دیگر خبرها

  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد
  • علیرضا کوشک‌جلالی به تماشاخانه ایران‌شهر می‌آید
  • کوشک جلالی با «آرت» به تماشاخانه ایرانشهر می‌آید
  • استقبال از «آن برد» غافلگیر کننده بود/ دغدغه همیشگی «مهاجرت»
  • خوانندگی پولاد کیمیایی برای «گالیله»
  • راهیابی نمایش خسوف از کاشان به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • قطار جشنواره هنر‌های نمایش کانون همدان در ایستگاه پایانی
  • قطار جشنواره هنرهای نمایش کانون همدان در ایستگاه آخر
  • آیا سلبریتی‌ها جای کسی را در تئاتر تنگ کرده‌اند؟
  • اهمیت توجه به «مخاطب مردمی» در تئاتر رضوی/ ماجرای علاقه به فوتبال