Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- سی و ششمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان سراسر کشور در حالی به کار خود پایان داد که نفرات برتر، این رویداد را فرصتی قابل توجه برای استعدادیابی عنوان کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش ایرنا، این مسابقات امسال با حضور 6 میلیون و 174 هزار و 451 رشته دانش آموز در مرحله منطقه ای و استانی آغاز شد که در نهایت هزار و 485 نفر به بخش هنری و 431 نفر به بخش فرهنگی در مرحله کشوری راه یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مسابقات بخش پسران به میزبانی اردوگاه شهید باهنر از 18 تا 22 مرداد و مسابقات دختران نیز از 25 تا 29 مرداد برگزار شد و دانش آموزان در رقابت دوستانه با همسالان خود، حضور گروهی و یا انفرادی را تجربه کردند تا با بهره گیری از اندوخته های خود، گام های بلندتری در آینده بردارند.
تعدادی از برگزیدگان مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان، این رقابت ها را برای رشد و شکوفایی استعدادهای نهفته دانش آموزان به ویژه دختران بسیار حائز اهمیت دانستند.
فاطمه پیرمحمدی از تهران که در این دوره از مسابقات در رشته نقد کتاب عنوان اول را کسب کرد، به خبرنگار ایرنا گفت: امسال سومین سال حضور خود را در این جشنواره تجربه می کنم و با وجود اینکه در رشته ریاضی تحصیل می کنم اما این جشنواره فرصتی ایجاد کرد تا به رشته مورد علاقه خود که همان مطالعه و نقد کتاب است، بپردازم.
وی با بیان اینکه نقد ادبی رشته ای است که برای سومین سال در این جشنواره جای گرفته است، اظهار داشت : حضورم در جشنواره باعث شد با رشته های مختلف دیگری هم آشنا شوم.
این دانش آموز برگزیده ادامه داد: گستردگی این جشنواره در بخش دختران نشان می دهد که مسئولان وزارت آموزش و پرورش نگاه تبعیض آمیز ندارند و امکان شرکت در این رویداد مهم را برای هم دختران و هم پسران فراهم کرده اند که جای تقدیر دارد.
پیرمحمدی درباره رشته نقد کتاب در جشنواره نیز گفت: نقد کتاب من درباره فصل پنجم کتاب سکوت به لحاظ ساختاری و محتوایی بود که با موضوع حوادث اوایل انقلاب و اواخر نظام طاغوت ارائه کردم.
رقیه خرامین دیگر برگزیده سی و ششمین جشنواره فرهنگی و هنری دانش آموزان دختر سراسر کشور نیز که در رشته مقاله نویسی با موضوع محیط زیست شرکت کرده و موفق به کسب عنوان اول شده است، گفت : یاسوج با وجود سرسبزی و طراوت بسیار، جزو فهرست 10 شهر آلوده کشور محسوب می شود و چشمه ها و رودهای آن پر از زباله است به همین خاطر من موضوع محیط زیست را برای مقاله خود انتخاب کردم.
وی که خود را تحت عنوان دانش آموزی از استان چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد معرفی کرد، ادامه داد: این جشنواره فضایی برای رشد و شکوفایی استعدادها و پرداختن به رشته های مورد علاقه دانش آموزان است تا با فاصله گرفتن از کتاب های درسی، از زندگی لذت ببرند.
این دانش آموز ورودی پایه یازدهم بیان داشت: از آنجا که دختران و زنان همواره با محدودیت هایی مواجه هستند حضور در چنین جمعی و به نمایش گذاشتن توانایی ها و استعدادهای دانش آموزان دختر می تواند زمینه ساز انگیزه تلاش بیشتر در بخش های مختلف و به دنبال آن ایجاد شادابی و نشاط در زندگی آنها شود تا بتوانند این روحیه را به نسل های بعد نیز منتقل کنند.
خرامین یکی از مشکلات خود برای شرکت در این جشنواره را در اختیار نداشتن کلاس های پژوهشی و افرادی که بتوانند به او در تهیه مقاله مورد نظر خود کمک کنند، عنوان کرد و یادآور شد: من مقاله ام را به روح شهدای آتش نشانی تقدیم می کنم که آتش را سرد کردند و با فداکاری خود موجب نجات انسان ها شدند.
فاطمه لبافی از استان قم هم که در حوزه مقاله پژوهی با موضوع نقش خانواده و آموزش و پرورش در فرهنگسازی اقتصاد مقاومتی برای نوجوانان رتبه اول را کسب کرد، دلیل انتخاب این مبحث را این گونه عنوان کرد: با توجه به تحریم های یک جانبه غرب و اتخاذ استراتژی مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی بر آن شدم تا مقاله ای در این رابطه نوشته و به بررسی ابعاد آن بپردازم.
وی که در سال تحصیلی جدید وارد پایه دوازدهم می شود، با اشاره به اینکه انتخاب این موضوع برای مقاله نویسی باعث شده که اکنون در خرید کالاهای ایرانی حساسیت بیشتری داشته باشم، ادامه داد: مقاله پژوهی موجب می شود تا هیچ سوالی بی پاسخ نماند.
لبافی تصریح کرد: از آنجا که ممکن است بسیاری از استعدادهای دانش آموزانی که در این رویداد فرهنگی و هنری شرکت نکرده اند نهفته باقی بماند مناسب است تا در برنامه درسی جایی برای فعالیت های فرهنگی و هنری به طور مستمر باز شود تا ضمن تقویت روحیه شادابی و نشاط ، بچه ها برای شکوفایی توانایی و پرداختن به بخش های مورد علاقه خود بیشتر تلاش کنند.
آیدا قربانی بابادی دانش آموز خوزستانی دیگر برگزیده جشنواره فرهنگی و هنری در رشته مقاله پژوهی نیز که با نقد و تحلیل ادبیات پایداری در کتاب های درسی متوسطه دوم عنوان دوم این بخش را به دست آورد، گفت: حدود 41 دانش آموز از استان خوزستان در رشته های مختلف این مسابقات شرکت کردند و من تنها فردی بودم که در بخش مقاله پژوهی توانستم به مرحله کشوری راه یابم.
وی ادبیات پایداری را یکی از شاخه های ادبیات دانست و اضافه کرد: در این مقاله سعی داشتم به این مساله بپردازم که به چه میزان در کتاب های درسی به موضوع ادبیات پایداری توجه شده و جای چه مباحثی خالی است.
این دانش آموز که امسال وارد پایه دوازدهم می شود، ادامه داد: مسابقات فرهنگی و هنری به ویژه در بخش دختران می تواند فراگیرتر باشد و رشته های دیگری را هم وارد کند تا عرصه برای بروز استعداد تعداد بیشتری از دانش آموزان فراهم شود.
قربانی بابادی یادآورشد: مقاله پژوهی رشته ای است که می توان با کسب موفقیت از دوران تحصیل در مدرسه آن را در دوران دانشجویی نیز ارتقا داده و در بخش پژوهش های دانشگاهی نیز بسیار کمک کننده است.
علمی**1883**2017

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي آموزش و پرورش جشنواره فرهنگي و هنري دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۵۳۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین جلسه شورای استعدادیابی کمیته ملی پارالمپیک

نخستین جلسه شورای استعدادیابی کمیته ملی پارالمپیک برگزار شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک، اولین نشست شورای استعدادیابی کمیته ملی پارالمپیک، با حضور کاظمی‌پور معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و نایب رئیس بانوان کمیته ملی پارالمپیک، سلگی معاون ورزش قهرمانی کمیته ملی پارالمپیک، سمیع‌زاده سرپرست گروه نظارت و ارزیابی برنامه‌های استعدادیابی در وزارت ورزش و جوانان، توکل نماینده سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور و مسئولین استعدادیابی فدراسیون‌های ورزشی همکار برگزار شد.

برگزاری ششمین نشست ستاد اجرایی بازی‌های پارالمپیک پاریس

 

در بخش نخست این جلسه کاظمی‌پور نایب رئیس بانوان کمیته ملی پارالمپیک با ارائه توضیحاتی در خصوص رسالت این کمیته، در توسعه جنبش پارالمپیک اظهار داشت: با نگاهی آماری به جامعه افراد توان‌یاب به اهمیت توسعه ورزش، تغییر سبک و ارتقا کیفیت زندگی آنها پی می‌بریم.

وی گفت: برای شناسایی و پرورش ورزشکاران می‌بایست با نگرشی آینده‌نگرانه از ظرفیت‌های موجود و همکاری فدراسیون‌های ورزشی و سازمان‌های مربوطه نهایت بهره را ببریم.

در ادامه سلگی با تأکید بر شناسایی فرصت‌ها و تهدیدها در نشست‌های آسیب‌شناسی به بالا رفتن میانگین سنی تیم‌های ملی پارالمپیکی اشاره کرد و افزود: برای ادامه مسیر و تداوم موفقیت‌ها در رویدادهای آتی نیاز به عزم همگانی و اجرای برنامه‌های دقیق استعدادیابی داریم. هدف اصلی ما پیاده‌سازی و استقرار نظام شناسایی استعدادها، نخبه‌گزینی و پرورش استعدادها در رشته های ورزشی تحت پوشش کمیته ملی پارالمپیک است.

سلگی ادامه داد: کمیته ملی پارالمپیک در اجرای برنامه استعدادیابی کاملا پشتیبان فدراسیون‌های همکار است و ما در گام نخست، برای ایجاد فرصت در همه رشته‌های ورزشی امروز از مسئولین استعدادیابی همه فدراسیون‌های همکار دعوت کرده‌ایم و امیدواریم در این مسیر با تشکیل شورای استعدادیابی در فدراسیون‌های مربوطه به اجرای برنامه های مورد نظر در رشته‌های و استان‌های مختلف فعالیت خود را آغاز کنند.

وی تاکید کرد: با تخصیص اعتبارات صورت گرفته، امروز پرداخت‌هایی نیز به فدراسیون‌ها داشتیم و از این پس نیز متناسب با گزارش هایی که دریافت می‌کنیم به حمایت خود ادامه خواهیم داد.

در بخش دوم این نشست نمایندگان وزارت ورزش و جوانان، آموزش و پرورش استثنایی و مسئولین استعدادیابی فدراسیون‌های ورزشی جانبازان و توان‌یابان، نابینایان و کم‌بینایان، ورزش‌های سه‌گانه، دوچرخه‌سواری، تنیس روی میز، تنیس، بدمینتون، اسکی،سوارکاری و انجمن پاراتکواندو به بیان نقطه نظرات، نیازها و اقدامات خود پرداختند.

شناسایی و جذب استعدادها در سراسر استان‌ها و رشته های ورزشی، کلاسبندی پزشکی ورزشی، برگزاری اردوهای آموزشی، نخبه گزینی و دعوت به تیم‌های ملی، برگزاری دوره های آموزش و پرورش استعدادیاب، اعزام استعدادیاب در مسابقات ورزشی فدراسیون‌ها، مدارس استثنایی و پارالمپیادهای ورزشی از جمله برنامه های این طرح است در طی این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مرادخانی: اسکیت هنری جای پیشرفت دارد/ آرزویم حضور روی سکوی قهرمانی جهان است
  • آموزش یک رشته ورزشی برای دانش‌آموزان در برنامه هفتم توسعه از الزامات است
  • برگزاری نخستین جلسه شورای استعدادیابی کمیته ملی پارالمپیک
  • انتقاد اولین مدال‌آور ایران از بی‌توجهی به دوومیدانی بانوان
  • آغاز طرح ملی مهارت آموزی رشته‌های ورزشی در مدارس شهرستان گناوه
  • دانش‌آموزان نهم استان‌ تهران به رشته‌های مهارتی روی‌آوردند
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟
  • تفاوت های کنکور در ایران و افغانستان      
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟ / استعدادیابی تنها روی کاغذ
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دست‌آوردی داشته؟ / استعدادیابی تنها روی کاغذ