Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@04:05:07 GMT

کاروان راهیان نور حرکتی فرهنگی و اجتماعی است

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۵۳۵۷۷

کاروان راهیان نور حرکتی فرهنگی و اجتماعی است

مراغه - ایرنا - معاون سیاسی اجتماعی فرماندار مراغه گفت: کاروان راهیان نور، حرکتی فرهنگی و اجتماعی است و مشارکت در اعزام این کاروان ها نیازمند مشارکت دستگاه ها، ادارات و نهادهاست.

به گزارش ایرنا، جواد محمودی روز سه شنبه در نشست هماهنگی کاروان های راهیان نور مراغه افزود: این کاروان ها و اردوها، فرصتی مناسب برای بازشناساندن آرمان ها و ارزش های اسلامی و انقلابی به نسل آینده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: خاطرات و آثار بجای مانده از هشت سال دفاع مقدس می تواند موجب نهادینه شدن فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت در بین جوانان به عنوان آینده سازان کشور شود.
وی اضافه کرد: از این رو، مشارکت عمومی برای تقویت این حرکت فرهنگ و ارزشمند در جهت معرفی تاریخ پرافتخار مقاومت مردمان این مرز و بوم در برابر دشمنان، رسالتی همگانی است.
جانشین فرمانده سپاه ناحیه مراغه نیز در این نشست با اشاره به اهمیت فرهنگی اردوهای راهیان نور گفت: امینت موجود کشورمان مرهون فداکاری و حماسه آفرینی های شهدا بوده از این رو، این کاروان ها فرصت مغتنمی برای معرفی این حماسه آفرینی هاست.
سرهنگ پاسدار حمید ساعدی افزود: تبعیت محض از ولایت فقیه و پاسداشت خون شهدا، زمینه ساز تداوم و استمرار نظام مقدس اسلامی بوده و حرکت های فرهنگی چون راهیان نور در این راستا برگزار می شود.
وی ادامه داد: فرهنگ دفاع مقدس به عنوان ارزش و آرمانی ماندگار و جاری، ضامن استقلال و خودباوری جوانان میهن اسلامی است.
وی با اشاره به اعزام کاروان های راهیان نور این شهرستان در سالجاری گفت: امسال 900 نفر از بسیجیان محلات این شهرستان در قالب این کاروان ها به مناطق عملیاتی غرب و شمالغرب کشور اعزام می شوند.
وی اضافه کرد: شرکت کنندگان در این کاروان فرهنگی و معنوی از یادمان و مناطق عملیاتی غرب کشور از جمله تمرچین، مهاباد و ارومیه بازدید کرده و با حماسه آفرینی های رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس از نزدیک آشنا خواهند شد.
وی همچنین خواستار حمایت و مشارکت دستگاه ها و نهادها از برگزاری این کاروان های فرهنگی شد.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي دفاع مقدس كاروان راهيان نور مراغه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۵۳۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش فرهنگی ورزشی کاروان سفیران کریمه در زاهدان برگزار می‌شود

محمود جوادیان‌فر  اظهار کرد: دهه کرامت ۱۱ روز ابتدایی دهه اول ماه ذی‌القعده است، که همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) در یکم ذی‌القعده آغاز و با ولادت امام رضا (ع) در ۱۱ ذی‌القعده پایان می‌یابد.

وی افزود: ایجاد شادی و نشاط در جامعه و شناخت سیره حضرت معصومه (س)، اهل بیت و امام رضا (ع) از اهداف مهم این همایش است.

تولیت آستان مقدس کهف شهدا زاهدان خاطرنشان کرد: امنیت و بسیاری از موضوعات کشور از لطف و عنایت ائمه بویژه امام رضا (ع) و خواهر بزرگوار ایشان است.

وی با بیان اینکه در ابتدای دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه (س)، میزبان پرچم متبرک آن حضرت و حضور خادمان در زاهدان خواهیم بود، بیان کرد : همایش فرهنگی ورزشی کاروان سفیران کریمه در روز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ساعت ۱۶ در زاهدان از کهف شهدا تا مسجد ابوذر برگزار می‌شود.

جوادیان‌فر از عموم مردم دعوت کرد تا در این همایش حضور بهم رسانند و استقبال گرمی از پرچم متبرک حرم حضرت معصومه (س) و خادمان داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تأیید بیمه تأمین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد مقدس
  • فعالسازی ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس
  • اداره کل امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان اوقاف چه دستاورد‌هایی دارد؟
  • محتوای فرهنگی برای کاروان‌های حج استان سمنان تدوین شود
  • همایش فرهنگی ورزشی کاروان سفیران کریمه در زاهدان برگزار می‌شود
  • ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس فعال می‌شوند
  • برگزاری همایش فرهنگی ورزشی کاروان سفیران کریمه در زاهدان
  • احیای تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان
  • توافقاتی بر سر حرکتی جمعی برای برون رفت از وضعیت کنونی در غزه
  • کاروان سلامت هلال احمر تالش در روستاهای بخش مرکزی تالش اجرا شد