Web Analytics Made Easy - Statcounter

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان به رسوایی اخلاقی کشیشان که در روزهای اخیر خبرهای متعددی درباره آن منتشر شده واکنش نشان داد و در نامه ای خطاب به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون عضو کلیسای کاتولیک، آزار جنسی کودکان و پنهانکاری روحانیون در این مورد را به عنوان یک رشته «فجایع» محکوم کرده است.

ایران آنلاین /پاپ فرانسیس در نامه ای خطاب به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون عضو کلیسای کاتولیک، آزار جنسی کودکان و پنهانکاری در این مورد را محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاپ فرانسیس  در این نامه خطاب به «امت الهی» خواستار پایان «فرهنگ مرگ» در کلیسا شده و به ناکامی ها در رسیدگی به سوءاستفاده جنسی می پردازد و طلب بخشش می کند.

در هفته گذشته هیات منصفه ای در آمریکا جزییات هفت دهه آزار جنسی توسط روحانیون کلیسای کاتولیک در ایالت پنسیلوانیا را گزارش کرد.

واتیکان می گوید این اولین بار است که پاپ در مورد مساله آزار جنسی، کل جمعیت کاتولیک ها را خطاب قرار می دهد.

او در این نامه دو هزار کلمه ای مستقیما به رسوایی کلیسای پنسیلوانیا اشاره و به نقش کلیسا در ناکامی برای جلوگیری سریع تر از آن اذعان می کند.  / مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۵۴۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از «گردانِ آزار» رژیم صهیونیستی چه می‌دانیم؟

امریکا به تازگی اعلام کرده یکی از گردان‌های ارتش رژیم اسرائیل به نام «نتزاه یهودا» را به دلیل نقض حقوق‌ بشر تحریم خواهد کرد؛ مأموریت و تفاوت این گردان رژیم صهیونیستی با بقیه نیروهای نظامی‌اش چیست؟

به گزارش مشرق، «نتزاه یهودا» نود و هفتمین یگان از ارتش رژیم اسرائیل است که نیروهای مذهبی حریدی یا افراطی در آن خدمت می‌کنند. هرچند اکثریت چشمگیر یهودیان حریدی برای ادامه درس مذهبی در کالج‌های علوم دینی از خدمت در ارتش اسرائیل معافیت می‌گیرند، اما این یگان وابسته به نیروی زمینی از سال ۱۹۹۹ میلادی (۲۵ سال پیش) امکان پیوستن حریدی‌های علاقمند به سربازی را برای پیوستن به ارتش فراهم کرده است.

رژیم صهیونیستی به دلیل کمبود سرباز در ارتش با پیوستن افراطی‌ها به نیروی نظامی موافقت کرد و به این گردان اجازه داد تا اعمال مذهبی خود را به جا بیاورند. این گردان «تنها واحد تک‌جنسیتی در ارتش اسرائیل» است و در آن نه تنها زنان حضور ندارند، بلکه تعامل این نیروها با زنان سرباز دیگر نیز محدود شده است.

گردان آزاردهنده

گزارش‌هایی در خصوص ارتکاب خشونت‌های منتسب به نیروهای این یگان، از حدود پنج سال پیش در رسانه‌های اسرائیلی بازتاب یافت. این در حالی بود که تا پیش از آن، برپایی و فعالیت این گردان مورد استقبال قرار گرفته و به خاطر تشویق حریدی‌ها به خدمت در ارتش، جوایز ملی رژیم صهیونیستی را نیز دریافت کرده بودند.

اما زمانی که دو سال پیش جسد یک شهروند ۷۸ساله فلسطینی- آمریکایی در شهر جلجیلیه پیدا شد که دستانش بسته و پارچه‌ای در دهانش فرو رفته و در سرما جان خود را از دست داده بود، حساسیت به این گردان افزایش یافت.

این پرونده به دلیل تابعیت دوگانه عمر اسد توجه وزارت خارجه ایالات متحده را به خود جلب کرد. ارتش رژیم صهیونیستی در آن مقطع زمانی گفت که سربازان به دلیل امتناع اسد از همکاری، موقتاً دهانش را با یک نوار پارچه‌ای و دستانش را با بست‌ کمربندی بسته بوده‌اند.

فرمانده گردان «نتزا یهودا» به دلیل این واقعه توبیخ شد و دو افسر از کار برکنار شدند، اما دادستان‌های نظامی رژیم صهیونیستی اعلام کردند که هیچ ارتباطی بین اشتباهات سربازان و مرگ عمر اسد وجود ندارد.

به گزارش «یورونیوز» علاوه بر پرونده مرگ عمر اسد، چندین رویداد دیگر نیز نام گردان «نتزا یهودا» را به میان آورده است. در برخی از این رویدادها، که برایشان مدارک ویدئویی نیز موجود است، سربازان «نتزاه یهودا» به سوء‌استفاده از زندانیان فلسطینی متهم شده‌اند. این گردان عمدتاً در کرانه باختری رود اردن فعالیت می‌کرد، اما در اواخر سال ۲۰۲۲ و پس از انتقاد ایالات متحده از این منطقه خارج شد و اکنون در غزه مشغول به فعالیت است.

تحریم آمریکا، تهدید رژیم اسرائیل

«آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا، جمعه گذشته گفت درباره اتهاماتی مبنی بر نقض قوانین حقوق بشری ایالات متحده توسط اسرائیل «تصمیماتی» را اتخاذ کرده و احتمالا «خیلی زود» اعلامیه‌ای در این خصوص منتشر خواهد شد. این قوانین که به نام «لیهی» شناخته می‌شوند و توسط سناتور پاتریک لیهی در اواخر دهه ۹۰ میلادی تدوین شده‌اند، ارائه کمک نظامی به افراد یا واحدهای نیروی امنیتی را که مرتکب نقض فاحش حقوق بشر شده‌اند، ممنوع می‌کند. اگر این تحریم‌ها وضع شوند، اعضای این گردان اجازه دریافت کمک‌های آموزشی و تجهیزات آمریکایی را نخواهند داشت.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش احتمال تحریم این یگان را «اوج پوچی و بی‌اخلاقی» خواند و گفت دولتش در برابر این اقدامات مقابله خواهد کرد. «بنی گانتس»، عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی نیز در تماس تلفنی با آنتونی بلینکن از او خواست امریکا در تصمیم پیش‌رو تجدید نظر کند.

منبع: نور نیوز

دیگر خبرها

  • واکنش نماینده ایران به کشف گور‌های جمعی در خان یونس
  • اگر این جنایات دهشتناک فورا متوقف نشود...| واکنش تند ایران به کشف گورهای جمعی در خان یونس
  • از «گردانِ آزار» رژیم صهیونیستی چه می‌دانیم؟
  • واکنش نماینده ایران به کشف گورهای جمعی در خان یونس
  • هاآرتص رسوایی‌های نتانیاهو و کابینه‌اش را لیست کرد
  • فدرر به نادال؛ در لیورکاپ می‌بینمت!
  • رسوایی در برزیل: روی تیته آب دهان انداختند!
  • (ویدئو) آزار حیوانات گران می‌شود!
  • اسلام به زودی بزرگترین دین در فرانکفورت می‌شود
  • رسوایی داوری: صف طولانی شاکیان رئال (عکس)