Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه ستاد تنظیم بازار خوزستان با حضور اعضای ستاد برگزار و در آن برخورد صریح قانون با گران‌فروشان اشاره و درباره حذف واسطه‌ها تأکید شد و مقرر شد که نهاده دامی با قیمت ۲ هزار و ۲۰۰ تومان عرضه شود. ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲ استانها خوزستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، سید علی بحرینی مقدم امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار با اشاره به افزایش قیمت بی‌رویه و بی‌دلیل مرغ اظهار داشت: نماینده جهاد کشاورزی دلایل افزایش قیمت مرغ را بررسی کند چند قیمت مختلف در بازار داریم، کدام یک باید ملاک عمل قرار بگیرد؟ چرا باید این گونه باشد و اصلا سیاست جهاد کشاورزی دراین باره چیست؟

وی ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی با کمک اتحادیه، قیمت نهاده‌ها را در خروجی بندر و محل‌های توزیع راستی آزمایی و تعیین تکلیف کند، اگر هر مرغدار نهاده را با قیمت بیش از 2 هزار و 200 تومان خریداری کند، موظف است به جهاد کشاورزی اعلام کند و اگر مشکل عرضه مرغ در بازار است اعلام شود، مصرف کننده نباید مرغ کیلویی 12 هزار تومان خریداری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخورد صریح قانونی با گران فروشان

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خوزستان تأکید کرد: بارها اعلام کرده‌ایم اگر جهاد کشاورزی نیاز به تسهیلات ارزان قیمت و کمک‌های فنی اعتباری دارد، درخواست خود را برای دریافت این کمک‌ها ارائه دهد و تا دیر نشده با انعقاد تفاهم نامه با بانک کشاورزی برای دریافت این کمک‌ها اقدام کند تا بتوان مرغداران را حمایت کرد و از افزایش قیمت در بازار جلوگیری شود.

وی بیان کرد: نهاده‌های دامی را در اختیار چند شرکت مختلف بگذارید و آنها را موظف کنید به قیمت مصوب عرضه کنند تا یارانه کالاهای اساسی روی سفره مردم دیده شود یا نهاده را خود جهاد کشاورزی عرضه کند و در غیر این صورت برخوردهای قانونی صریح با گرانفروشان داشته باشید.

بحرینی مقدم ادامه داد: مصرف کننده نهایی نباید متضرر شود، سود منطقی که دولت حمایت می‌کند را باید روی اقلام و کالاها داشته باشند، وقتی کالا موجود است به چه دلیل شرکت‌ها عنوان می‌کنند پول را الان واریز کنید کالا را یک ماه دیگر دریافت کنید و این موارد باید به شدت برخورد شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خوزستان با بیان این که نهاده‌ها با قیمت مصوب باید به دست اتحادیه برسد و اتحادیه حق ندارد خارج از چارچوب عمل کند  و در این رابطه هیچ توجیهی پذیرفتنی نیست، خاطرنشان کرد: نهاده گران کرده و باید قیمت را پایین بیاورد، نهاده را با قیمت مصوب و نُرم کشوری در اختیار مرغداران قرار دهد، قیمت‌های کاذب ناشی از نهاده‌ها باید حذف شود، اگر خلاف این ثابت شود اعضای ستاد تنظیم بازار پس از بررسی باید گزارش دهند تا با متخلف برخورد قانونی و صریح شود.

وی بحث تنظیم بازار را اولویت اول و آخر استان خوزستان دانست و افزود: تا جلسه آینده بازار استان باید کنترل و گزارش بررسی نهاده‌ها، واسطه‌ها و متوسط قیمت میانگین کشوری ارائه شود، این کنترل و نظارت‌ها باید قابل ملموس باشد.

بحرینی مقدم با اشاره به ثبت سفارش 250 میلیارد دلار در وزارت صنعت معدن و تجارت ظرف مدت 4 ماه، گفت: سازمان جهاد کشاورزی با کمک اتحادیه ظرف مدت 48ساعت نسبت به مشخص بودن قیمت نهاده( کنجاله و سویا) با قیمت 2 هزار و200تعیین تکلیف کند و یارانه اختصاص داده شود و در ادامه رها شود قابل قبول نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خوزستان خاطرنشان کرد: عدم رسیدن یارانه به دست مصرف کننده ناشی از ناتوانی مدیران است و نباید منتظر قیمت گذاری‌های تهران باشیم و نظارت‌ها باید تا سر سفره مردم ادامه داشته باشد و مطمئن باشید کالا به اندازه کافی با قیمت مصوب به مرغداران می‌رسد.

وی با بیان این که دشمن هوشمندانه روی تمامی کالاها و نیاز مردم تحقیق و دقیق رصد می‌کند، گفت: در یک جنگ اقتصادی نابرابر قرار داریم و مردم تحت فشار هستند، مسئولیت ساده‌ای نیست؛ کارگروهی متشکل از سازمان جهاد کشاورزی، سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان، اتحادیه مرغداران، سازمان صنعت معدن و تجارت تشکیل شود و این موضوعات را مورد بررسی قرار دهند.

بحرینی مقدم اظهار داشت: قیمت بلیت هواپیما نمونه‌ای از گرانفروشی بود اما با بازرسی‌ها، نظارت، جریمه‌ها و برخوردهای شدید قانونی قیمت متعادل شد و حضور بازرسان باید برای نظارت‌ها احساس شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خوزستان به موضوع قیمت گوشت و تامین آن در استان پرداخت و در واکنش به عدم تامین دام کافی از سوی مباشر، افزایش قیمت گوشت تا 75 هزار تومان را بازار رها شده عنوان کرد و گفت: عدم نظارت و بازرسی و عدم برخوردهای قانونی و کم کاری باعث بی‌نظمی در قیمت‌ها می‌شود.

وی خطاب به مباشر تامین دام زنده گفت: یک سال است که صحبت از اعلام آمادگی‌ها شده اما ماحصل این آمادگی 80 راس دام می‌شود؟

بحرینی مقدم خطاب به شهردار اهواز گفت: تاسیسات و امکانات متعلق به بخش خصوصی یا شهرداری یا هر سازمانی است عملا متعلق به مردم است و اگر در راستای منافع مردم از آن تاسیسات استفاده نشود، بهتر است آن تاسیسات نباشد، الان در شرایط خاصی هستیم و این که خبرها از قیمت 70 هزار تومانی گوشت به گوش می‌رسد این یعنی بازار که در شهر و استان ما رها شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خوزستان با اشاره به اینکه عشایر یکی از ظرفیت‌های خوب و تکیه گاه بازار هستند، اظهار داشت: اگر امکانات و تاسیسات در استانی دیگر فراهم باشد قطعا عشایر دام خود را به آنجا خواهند برد و با قیمت مناسب‌تر به فروش می‌رسانند.

وی ادامه داد: در حال حاضر عشایر امکانات زیادی نمی‌خواهند و در واقع یک کاروانسرا که عشایر بتوانند دام خود را به آنجا بیاورند و به فروش برساند به عنوان نیاز امروز مطرح است و این کار تاثیر زیادی در کاهش قیمت گوشت دارد، الحاقیه‌ای به قرارداد موجود بزنید و یا تکلیفی اعمال کنید تا بتوانند از این تاسیسات استفاده کنند.

اعلام آمادگی شهرداری اهواز برای تأمین آغل مورد نیاز برای دام عشایر

همچنین در ادامه جلسه، منصور کتانباف در خصوص واگذاری تاسیسات به عشایر بیان کرد: موضوع تاسیسات و آغل کشتارگاه را از همان زمانی که از شهرداری درخواست شد، موافقت مبنی بر استفاده هم اعلام شد، بخشی از سایت اداری نیز برای استراحت در اختیار عشایر گذاشته می‌شود اما اگر درگیر دریافت زمین هستید، باید بگویم خودمان درگیر زمین هستیم و زمینی برای واگذاری نداریم؛ آغل به تعداد نیاز برای دام عشایر وجود دارد و اگر کمبودی باشد هم تامین می‌کنیم اما اگر زمینی باید ارائه دهیم ما متولی زمین نیستیم.

شهردار اهواز اظهار داشت: بهره‌بردار برای شهرداری، یک هزینه است اما به دلیل تنظیم بازار و کمکی که شهرداری می‌تواند به جامعه داشته باشد، این تاسیسات در اختیار بهره‌بردار قرار می‌گیرد.

در میدان میوه و تره بار از ابتدا تا خرده فروشی مشکل داریم

در ادامه، بحرینی مقدم به بحث پرچالش میدان میوه و تره بار اهواز پرداخت و در این باره خطاب به شهردار اهواز گفت: میدان میوه و تره بار اهواز میدان استانداردی نیست؛ با توجه به تجاربی که در عرصه مدیریت داشتید؛ می‌دانید که یکی از ابزارهای مهم تنظیم بازار، شهرداری است، بنابراین ساختاری مشخص و چارچوبی ترسیم کنید که می‌تواند در متعادل کردن قیمت‌ها و بازار تاثیر بگذارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خوزستان با اشاره به این‌که کالاهای اساسی و مواد غذایی در بازار تهران بدون واسطه در اختیار مردم قرار می‌گیرد اما در اهواز از ابتدا تا خرده فروشی مشکل داریم، گفت: سازمان میادین شهرداری می‌تواند کمک کند تا مردم را از این شرایط خارج کنیم، براساس بررسی‌ها یکی از عارضه‌های جدی میدان میوه و تره بار، بحث واسطه‌ها است، اقداماتی هم انجام شده اما کامل نیست.

وی با اشاره به این‌که شهرداری اهواز به سازمان متبوع خود نسبت به ساماندهی دست فروشی‌ ابلاغ کند تا واسطه‌‌ای در میدان نباشد، گفت: در جلسه ستاد تنظیم بازار مصوب شده که ورود و خروج در این میدان کنترل شود و فاکتورها باید مُهر داشته باشد اما خط کشی‌هایی در میدان برای تردد خودروها نیاز است و مواردی از این قبیل کنترل‌ها مورد تایید است اما به دلیل این که سازمان صنعت معدن و تجارت نمی‌تواند مسئولیت کنترل میدان را بر عهده بگیرد، نیاز است شهرداری در مدیریت سازمان میوه و تره بار اقداماتی انجام دهد.

بحرینی مقدم با اشاره به ایجاد بازارهای زودبازده و با تاکید بر حذف واسطه‌ها در بازار خاطرنشان کرد: چون فروشگاه‌های زنجیره‌ای در استان کامل نیست، ناچاریم از بازار روز استفاده کنیم چراکه مشکلات زیادی در مناطق آسیب‌پذیر وجود دارد و مردم در تنگنا هستند، نیاز است کالاهای اساسی مثل مرغ منجمد، گوشت منجمد و برنج یارانه‌ای را مستقیم به مردم عرضه کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خوزستان گفت: اداره کل راه و شهرسازی تعداد 8 نقطه را بررسی کرده و انتظار است بازارچه‌ها در اسرع وقت ساخته شوند؛ کاربری بازارچه‌های موجود هم عوض شود تا در تنظیم بازار نقش ایفا کنند و باید نیروی کافی و آموزش دیده به این بازارها تزریق شود.

فعالیت 18 بازار موجود مناسب در سطح اهواز

در ادامه شهردار اهواز گفت: سعی شده با برگزاری جلساتی در اتحادیه به حل مشکلات و برطرف کردن نواقصی همچون خط کشی‌ها و کاستی‌هایی که در میدان میوه و تره بار وجود دارد، بپردازیم.

کتانباف ادامه داد: در میدان مرکزی یک نرخ مصوب است که نباید خارج از آن نرخی اعلام شود و بر اساس نرخ مصوب باید کنترل شود، برای اینکه بستر میدان مهیا شود تلاش خود را بیشتر کرده‌ایم تا مشکلات را حل کنیم و در کوتاه مدت حل خواهیم کرد.

وی با بیان این که استاندار خوزستان دستور حل مشکلات فاضلاب میدان میوه و تره بار را داده است، خاطرنشان کرد: اقدامات عمرانی، پارکینگ میدان، نظافت و مواردی از این قبیل باید هر چه سریع‌تر انجام شود و در حال تلاش برای حل آنها هستیم.

شهردار اهواز به 18 بازار موجود در اهواز اشاره کرد و با بیان این‌که بازارهای خوبی هستند، افزود: اگر قیمت گذاری‌ها در اختیار شهرداری باشد و با مصوبه شورای تامین کنترل می‌کنیم و با وجود همه محدودیت‌ها همچون مشکلات در پرداخت حقوق پرسنل و پرداخت هزینه‌های آب و برق و تلفن آمادگی همکاری داریم.

کسی حق خریداری نهاده دامی با قیمت بیش از2200 را ندارد

در پایان محمد مشکورزاده اظهار داشت: تولید گوشت مرغ در سال گذشته 2و نیم میلیون تن بوده که در سال جاری هم تغییر آنچنانی نداشت اما شوکی که خرداد و اردیبهشت از طریق اعتصاب کامیون داران وارد شد، در تصمیم‌گیری مرغداران برای جوجه‌ریزی تاثیر نامطلوب گذاشت.

وی با بیان اینکه استان خوزستان در بحث تسهیلات سرمایه در گردش دخالتی ندارد و اقدامات بر اساس سیاست وزارتخانه در کلان است، اظهار داشت: در بخش‌های مربوط به استان‌ها، در استانی مثل خوزستان کمبودهایی وجود دارد، و با وجود 91 هزار تن تولید، هفتمین تولید کننده کشور هستیم اما نسبت به نیاز استان کمبود داریم و اعتقاد ما بر این است که نیاز به تزریق تسهیلات در این بخش داریم.

معاون بهبود تولیدات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان افزایش قیمت جهانی کنجاله سویا را باعث افزایش نرخ فوق العاده مرغ برشمرد و گفت: سال گذشته قیمت کنجاله سویا و ذرت 1420 تومان بود که تیرماه امسال به دو هزار و 340 تومان رسید، ذرت هم 788 تومان بود که در سال جاری ابتدا1092 تومان و در مرداد ماه به 1140 تومان رسید.

مشکورزاده در خصوص قیمت تمام شده مرغ خاطرنان کرد: قیمت امروز مرغ نسبت به قیمت تمام شده مرغ زنده غیرمنطقی است و باید حدود 9 هزار و 500 تومان شود نه اینکه به مرز 12000 تومان برسد؛ وزارتخانه به این موضوع معترض است و برای این امر به تعامل اتحادیه مرغداران، مرغداران و زنجیره‌های تولید نیاز است.

معاون بهبود تولیدات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با شاره به مصوبه اعلام و ابلاغ شده مبنی بر عرضه کنجاله سویا با قیمت حداکثری 2 هزار و 200 تومان و ذرت حداکثر 1100 تومان گفت: کسی حق ندارد نهاده را در بندر بیش از 2200 و در کارخانجات روغن کشی هم با قیمت2300 بفروشد.

مشکورزاده ادامه داد: بنابراین دلیلی بر گرانفروشی نیست و کسانی با قیمت 2600 اقدام به فروش نهاده می‌کنند، دلال هستند و مرغداران هم بعضا از دلالان خرید می‌کنند اما شکایتی را مکتوب مطرح نمی‌کنند فقط در جلسات استانی اظهار می‌کنند که گران خریدند.

وی با بیان اینکه وزیر جهاد کشاورزی دستور صریح مبنی بر کنترل نهادها از مبدا تا مصرف کننده نهایی صورت بگیرد، با اشاره به 192 مرغدار که 3 میلیون و 320هزار جوجه‌ریزی داشتند، افزود: اگر هر مرغدار، نهاده را با قیمت بیش از 2200 تومان خریداری کرده، موظف است به جهاد کشاورزی اعلام کند، خود مرغداران ورود نمی‌کنند از طرفی هم انتظار دارند که مشکل حل شود. درست است قیمت برای فروش مرغ، شیرین شده اما این افزایش هم یک حدی دارد که متاسفانه از آستانه این قیمت گذشته است.

معاون بهبود تولیدات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: خوزستان در بحث قیمت مرغ زنده پنجمین استان و در بحث مرغ کشتار روز، رتبه هشتم را از نظرگرانی قیمت در سطح کشور دارد.

انتهای پیام/ح

R41468/P1357/S6,57/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۵۴۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل برای دوبی گران‌تمام‌ شد/آخرین قیمت منات،رینگیت،لاری،دینار و ریال را ببینید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دبی، پس از درگیری چند روزه با سیل ناشی از شدیدترین بارندگی 75 سال اخیر، امروز پنجشنبه شرایط نسبتا مساعدی را تجربه کرده تا پاکسازی جاده‌های گرفتار و خانه های سیل زده در دستور کار قرار بگیرد.

اقتصاد نیوز نوشت:همچنین فرودگاه بین‌المللی دبی، یک مرکز مهم مسافرتی جهان با وجود آنکه برای پاکسازی تعداد زیادی از پروازها با مشکل مواجه شده و بسیاری از جاده‌ها همچنان دچار مشکل هستند؛ از صبح امروز پروازهای خود را از سر گرفت و سازمان هواپیمایی از محدودیت پروازی به فرودگاه‌های دبی و شارجه خبر داد.

براساس گزارش رویترز، این سازمان اعلام کرد «با توجه به شرایط جوی به وجود آمده در برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس و آب‌گرفتگی سطوح و معابر، پروازهای فرودگاه‌های دبی و شارجه با تأخیر یا ابطال مواجه شده است.»

اما وضعیت این روزهای دبی فارغ از خسارات معمول، ضربه سنگینی را هم به صنعت گردشگری این مقصد پرطرفدار زده است و بسیاری از مسافران برنامه سفر خود را لغو کرده اند و برخی هم که در دبی به سر می برند، در تدارک بازگشت به کشور خود هستند، مایا لومیدزه، مدیر اجرایی انجمن مجریان تور روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری تاس گفت: «ترافیک هوایی دبی احتمالاً امشب از سر گرفته می‌شود. تعدادی از پروازها آغاز به کار شده است پروازها شروع شد؛ اما معتقدم که تا عصر تردد تمام پروازها بازیابی خواهد شد.»

بر اساس گفته مدیر اجرایی انجمن مجریان تور روسیه، حدود ۲۵۰۰ شهروند این کشرو در انتظار خروج پروازهای خود هستند. اما قیمت درهم امارات در بحبوبحه سیل دبی چه روندی را در پیش گرفته است؟

قیمت درهم امارات امروز 30 فروردین 1403

درهم امارات در آخرین روز کاری هفته در حالی شاهد به سرانجام رسیدن معاملات بازار ارز تهران است که نسبت به روز گذشته افزایش قیمت را تجربه کرده و رشد 90 تومانی را به مانند روز گذشته در پیش گرفته است.

هر درهم امارات با تداوم پیشروی در کانال 18 هزار تومان، 18391 تومان نرخ گذاری و خرید و فروش شد.

آخرین نرخ ریال عمان در بازار

بارش شدید باران اما تنها مختص دبی نبود و کشور عمان هم در هفته ای که پشت سر گذاشتیم شاهد جاری شدن سیلاب در معابر و خیابان های خود، اما قیمت ریال؛ واحد پول رسمی این کشور خلاف روند صعودی درهم بر مدار کاهش حرکت کرد.

هر ریال امروز 175340 تومان قیمت گذاشته شد تا نسبت به معاملات روز گذشته افت ارزش چهار هزار و 990 تومانی را تجربه کرده باشد.

آخرین قیمت دینار عراق امروز

امروز قیمت دینار عراق در در مبادلات ارزی بازار پافشاری بر نرخ روز گذشته را در پیش گرفت و با تجربه ثبات نسبت به روز چهارشنبه، 52 تومان ارزش گذاری شد.

قیمت امروز لیر ترکیه در بازار

قیمت لیر ترکیه در جریان معاملات امروز به مانند دینار عراق ثبات ارزش را در مقایسه با روز پیش تجربه کرد و 2075 تومان خرید و فروش شد.

نرخ برابری لیر ترکیه و دلار آمریکا هم امروز در بازار به 0.031 رسید که تغییری نسبت به روز پیش نداشته است.

آخرین نرخ منات آذربایجان

منات آذربایجان هم امروز در بازار ارز تهران به مانند روز گذشته، سیر صعودی را در پیش گرفته است؛ هر منات امروز 200 تومان گران شد و 39560 تومان مورد معامله قرار گرفت.

قیمت امروز درام ارمنستان

امروز همچنین قیمت درام ارمنستان همچون دینار عراق و لیر ترکیه ثبات ارزش را تجربه کرد و به مانند روز پیش 171 تومان نرخ گذاری و مبادله شده است.

نرخ برابری درام ارمنستان و دلار آمریکا هم امروز به 0.003 رسیده است که تغییری با روز پیش نداشته است.

آخرین نرخ رینگیت مالزی

قیمت رینگیت مالزی هم امروز صعود را در دستور کار خود قرار داده است و با افزایش ارزش 30 تومانی که تجربه کرده است، 14060 تومان قیمت گذاشته شد.

قیمت امروز بات تایلند

امروز همچنین بات تایلند به مانند رینگیت؛ واحد پول رسمی کشور مالزی رشد قیمت 30 تومانی را در پیش گرفت و 1830 تومان خرید و فروش شد.

آخرین نرخ لاری گرجستان

در نهایت هر لاری امروز در بازار به مانند اغلب ارزهای مورد معامله قرار گرفته افزایش قیمت را تجربه کرد و 25420 تومان نرخ گذاری و مبادله شد تا نسبت به روز پیش افزایش 110 تومانی داشته باشد.

آخرین پنجشنبه فروردین ماه در حالی سپری شد و به پایان رسید که بازار شاهد نوسان متنوع قیمت ارزها نسبت به روز گذشته بود، امروز قیمت دینار عراق، لیر ترکیه و درام ارمنستان ثبات را تجربه کرد و قیمت ریال عمان هم تنها نرخ کاهشی امروز بود.

۲۲۳۲۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896866

دیگر خبرها

  • برخورد با گران‌فروشی در بازار حبوبات/مقابله بازرسان با محتکران
  • سیل برای دبی گران تمام شد / درهم صعود کرد
  • سیل برای دوبی گران‌تمام‌ شد/آخرین قیمت منات،رینگیت،لاری،دینار و ریال را ببینید
  • این خودروی پرطرفدار ۵۵ میلیون تومان گران شد !
  • جوجه یک روزه چرا گران شد؟
  • جوجه یک روزه گران شد؟ | فروش جوجه با این قیمت ها تخلف است
  • قیمت‌های تعیین شده در حوزه زراعی جوابگوی هزینه کشاورز نیست
  • لزوم مقابله با گران فروشی در داروخانه‌های قم
  • چرا شیرخشک در بازار خوزستان کمیاب شده؟
  • باید با گران فروشی در داروخانه‌ها برخورد جدی صورت بگیرد