Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه بندر چارک با بیان اینکه عید قربان جایگاه بسیار مهمی نزد مسلمانان به ویژه شیعیان دارد، گفت: عیدقربان؛ قربانی کردن تعلقات دنیوی در مقابل خداوند و نقطه وحدت مسلمانان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام عباس کثیر، امام جمعه بندر چارک در گفتگو با خبرنگار فرهنگ کده با اشاره به اینکه عید قربان یکی از اعیاد مهم اسلام است، اظهار کرد: عید قربان یکی از نماد ها و‌ اعمالی بوده که حضرت ابراهیم (ع) زمانی که حضرت اسماعیل(ع) را می خواهد برای میعادگاه برای سر بریدن به آن جا ببرد یکی از آثار مهم اسلامی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه بندر چارک بیان کرد: زمانی که حضرت ابراهیم(ع) به فرزندش اسماعیل  می گوید«ای فرزندم من در خواب چنین می‌بینم که تو را سر می‌بُرم، پس ببین چه به نظرت می‌آید؟ و در جواب گفت آنچه را مأموری بکن، ان‌شاءالله مرا از شکیبایان خواهی یافت.

کثیر بیان کرد: حضرت ابراهیم(ع) فرزندش را به قربانگاه برد اما این معنا نیست که فرزندش را ذبح کند به معنای دل بردین از وابستگی ها و لذت های دنیا و آن چیزهایی که انسان را در دنیا زمین گیر می کند که باعث می شود انسان از خاک دنیا به معراج خداوند عروج نکند.

وی تصریح کرد: حضرت محمد(ص) نسبت به نماز می فرماید نماز معراج مومن است و اما چرا مومن به این معراج سیر و سلوک ندارد دلیل آن وابستگی های مادی و دنیوی است.

امام جمعه بندر چارک با اشاره به اینکه باید وابستگی های دنیوی را در مقابل خداوند سر برید، گفت: تعلقات دنیوی باعث می شود انسان را زمین گیر و به معراج نرساند و  همچنین به آن جایگاهی که خداوند از آن راضی باشد، نرسد.

کثیر با بیان اینکه بسیاری از انحرافات فکری و مذهبی ریشه در مادیات دارند، افزود: باید انسان بتواند خودش را از مادیات جدا کند و در واقع باید نفس اماره، نفس دنیا طلبی و مادی خودش در این قربانگاه سر ببرد و به آن جایگاهی که خداوند به آن در نظر گرفته برساند تا عید قربان عید حقیقی می شود.

وی بیان کرد: عید سعید قربان یعنی سر بریدن نفس اماره، نفس مادی و دنیوی خودمان است و ابتدا باید نفس اماره خود را سر ببریم و بعدا عمل واجب حج را که همان قربانی که گوسفند و شتر باشد را سر برید یعنی باید خود را از قید و‌ بند دنیا و مادیات آزاد کنیم و اینها آموزه هایی است که باید به آن عمل شود.

امام جمعه بندر چارک خاطر نشان کرد: عید قربان جایگاه بسیار مهمی نزد مسلمانان و به ویژه شیعیان دارد که تمام مسلمانان به این عمل می کنند و شیعیان این روز را مبارک می دانند چرا که عید قربان نقطه وحدت مسلمانان است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۵۴۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو : پیش‌شرط‌های حماس به معنای تسلیم شدن مقابل ایران است

نخست‌وزیر رژیم اسرائیل می‌گوید شرط حماس برای پایان دادن به جنگ غزه را نخواهد پذیرفت و جنگ در غزه ادامه خواهد یافت.

به گزارش فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اسرائیل، بعدازظهر امروز (یکشنبه)، در جلسه کابینه گفت که با شروط حماس در مذاکرات آتش‌بس موافقت نخواهد کرد.

یک مقام ارشد حماس، صبح امروز، به روزنامه «العربی الجدید» خبر داده بود که حماس بدون پایان جنگ و خروج کامل نیرو‌های اسرائیلی از نوار غزه هیچ توافقی را نخواهد پذیرفت.

نتانیاهو در این باره گفت: «نمی‌توان خواسته حماس در خصوص توقف کامل جنگ و خروج از غزه را پذیرفت.»

او ادامه داد: «پذیریش درخواست حماس به این معناست که ما قبول کرده‌ایم آن‌ها در قدرت باقی بمانند.»

نخست‌وزیر رژیم اسرائیل همچنین گفت: «جنگ در غزه تا را تا زمان تحقق اهداف ادامه خواهیم داد. پذیریش شروط حماس یعنی تسلیم شدن در برابر ایران.»

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نتانیاهو: پیش‌شرط‌های حماس به معنای تسلیم شدن مقابل ایران است
  • نتانیاهو : پیش‌شرط‌های حماس به معنای تسلیم شدن مقابل ایران است
  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • روایت رهبر انقلاب از توجه امام صادق(ع) به هیئت؛ قربان آن دل!
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • حج، رزمایش قدرت اسلام در مقابل کفر جهانی است
  • حفظ جایگاه اجتماعی حق شایسته معلم است
  • غیرمسلمانان به کشتار مردم غزه اعتراض کرده اند ولی خبری از اعتراض در بلاد اسلامی نیست
  • صدا و سیما مؤثرترین نقش را در ایجاد تمدن اسلامی دارد
  • زشت است جمعیتی در یک صنف مقدس(پزشکان) با عادی انگاری، دسته جمعی مجلس گناه برپا کنند | باید با عاملان عادی انگاری مجالس گناه قاطعانه برخورد شود