Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل گفت: 12 هزار و 611 نفر معتاد در سطح استان اردبیل در چرخه درمان و ترک اعتیاد قرار دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما،بهنام بهشتی صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان خلخال با بیان اینکه رویکرد اصلی در بحث مبارزه با مواد مخدر  پیشگیری از اعتیاد و آگاهسازی عمومی، اظهار داشت: در این راستا طرح‌های مختلفی اجرایی و عملیاتی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر در استان اردبیل 93 مرکز ام.ام.تی درمان سرپایی و 9 مرکز اقامتی ترک اعتیادفعالیت دارند که بیش از دو هزار نفر از افراد گرفتار در دام اعتیاد با فعالیت‌های این مراکز و اقدامات درمانی توانسته‌اند، به زندگی بازگشته اند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل، تصریح کرد:  12 هزار و 611 نفر معتاد در سطح استان اردبیل در چرخه درمان و ترک اعتیاد قرار دارند.

وی اضافه کرد: در سه ماهه نخست امسال 978 نفر از معتادان در استان اردبیل دستگیر و نیز 51 معتاد بی‌سرپناه مرد و 10 معتاد زن با همکاری بهزیستی استان برای سم‌زدایی و ترک اعتیاد به مراکز اقامتی و ترک اعتیاد ارجاع داده شدند که هزینه‌های درمان این افراد نیز توسط دولت پرداخت می‌شود.

بهشتی با اشاره به کاهش آمار زنان فوت شده بر اثر اعتیاد در اردبیل عنوان کرد: خوشبختانه در سه ماهه نخست امسال تعداد زنان فوت‌شده بر اثر اعتیاد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است به طوری که تعداد این افراد امسال 11 نفر و در مدت مشابه سال گذشته 40 نفر بوده است.

وی افزود: در چهار ماهه نخست امسال 241 نفر از زنان گرفتار در دام اعتیاد در مراکز درمنی ام.م.تی و سرپایی ترک اعتیاد پذیرش و مورد درمان قرار گرفتند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل از فعالیت سه مرکز سرپایی درمان اعتیاد و یک مرکز اقامتی در خلخال خبر دادو گفت:درصدد هستیم تا دو مرکز سرپایی درمان اعتیاد نیز در این شهرستان راه‌اندازی هرچه سریعتر راه اندازی شود.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۵۴۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمار مرگ و میر سال ۱۴۰۲ / فوت مردان بیشتر از زنان

ثبت فوت مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان در سال ۱۴۰۲ بوده است.   به گزارش تسنیم، از تعداد فوت های ثبت شده در سال ۱۴۰۲، ۵۵/۶ درصد مرد و۴۴/۴ درصد زن بوده‌اند.   در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵/۶ درصد و زنان ۴۴/۴ درصد از ثبت فوت ها را به خود اختصاص داده‌اند که این میزان در مدت مشابه سال قبل برابر ۵۶/۶ درصد برای مردان و ۴۳/۴ درصد برای زنان بوده است.   همچنین آمارهای ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند.   بر اساس این گزارش در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۴۲ هزار و ۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با تعداد ۴۱۸ هزار و ۷۴۱ رویداد فوت ثبت شده، ۵/۶ درصد افزایش داشته است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ۲۱ هزار نوآموز اردبیلی مورد سنجش قرار می‌گیرند
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردو‌های تربیتی می‌شوند
  • ایجاد ۱۳ ایستگاه ورزش همگانی در اردبیل
  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل
  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
  • اعلام آمار مرگ و میر سال ۱۴۰۲ / فوت مردان بیشتر از زنان
  • آموزش فنی و حرفه ای رایگان برای ترک کنندگان
  • سلاخی مرد جوان در چاقوکشی زن و شوهری | زن اردبیلی شوهر سابقش را کشت
  • مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد