Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای برداشتن تحریمهایی که واشنگتن بر ضد روسیه وضع کرده است، شروطی را تعیین کرد. رئیس جمهور آمریکا برای لغو تحریمهای روسیه خواستار آن شد که این کشور کار مثبتی انجام دهد چرا که فقط در این صورت است که واشنگتن می تواند به لغو تحریمهای مسکو فکر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ترامپ با این سخن خود به طور تلویحی اعلام کرد که از مسکو انتظار دارد در برخی مسایل اختلاف برانگیز با آمریکا همکاری کند.
رئیس جمهور آمریکا گفت:" من تنها زمانی این ( لغو تحریمهای روسیه) را مد نظر قرا خواهم داد که آنها (روسها) کاری بکنند که برای ما خوب باشد. کارهای خوب زیادی است که ما می توانیم برای یکدیگر انجام دهیم. سوریه، اوکراین و خیلی چیزهای دیگر."
ترامپ در رابطه با دیدار دو ساعته خود با ولادیمیر پوتین در هلسینکی فنلاند، این دیدار را عالی توصیف کرد. وی همچنین تاکید کرد که هیچ وقت همتای روسی وی (پوتین) لغو تحریمهای آمریکا بر ضد روسیه را خواستار نشده است.
موج جدید تحریمهای آمریکا بر ضد روسیه که اول اوت اعلام شد، صادرات در بخش برق و فناوریهای صنعت نفت و گاز را شامل می شود. اولين سری این تحریمها بیست و دوم اوت و دومین آنها پائیز آینده به اجرا گذاشته خواهد شد.
سیزدهم اوت دمیتری پسکوف در رابطه با پاسخ تلافی جویانه احتمالی مسکو اعلام کرد واکنش روسیه به این تحریمها بر اصل بنیادین رفتار متقابل صورت خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: امريکا روسيه تحريم ها لغو شرايط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۵۴۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه

مقام‌های روسیه اعلام کردند اوکراین به چند منطقه در روسیه در ساعات پایانی شب گذشته حمله پهپادی داشت و رسانه‌های روسی نیز گزارش کردند که آتش سوزی در یک پالایشگاه نفت در نزدیکی مسکو رویت شده است.

به گزارش ایسنا، «پاول مالکوف» فرماندار منطقه «ریازان» هم‌مرز با مناطق شمال غربی مسکو گفت در این حملات پهپادی کسی زخمی نشده است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، کانال تلگرامی «Baza» روسیه نیز که با سرویس‌های امنیتی این کشور همکاری دارد گزارش کرد که این حمله به پالایشگاه نفت رایازان بوده است.

این پالایشگاه که به شرکت روس‌نفت روسیه تعلق دارد و توسط آن اداره می‌شود حدود ۵.۸ درصد از نفت خام این کشور را پالایش می‌کند و هدف مکرر حملات هوایی اوکراین است.

فرمانداران مناطق «کرسک» و «ورونژ» در جنوب غرب روسیه هم‌مرز با اوکراین هم گزارش حملات پهپادی را در اراضی خود داده و گفتند این حملات زخمی یا خساراتی نداشته است.

روسیه به ندرت اطلاعاتی در مورد تاثیر کامل حملات اوکراین بر قلمرو و زیرساخت‌های خود افشا می‌کند.

مقامات کی‌یف مدعی‌اند هدف قرار دادن زیرساخت‌های نظامی، انرژی و حمل و نقل روسیه، تلاش‌های جنگی مسکو را تضعیف می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تحلیلگر سابق سیا: غرب نفوذ پوتین را دست کم می‌گیرد
  • نمایشگاه غنایم جنگ اوکراین در مسکو/تسلیحات ۱۲کشور مقهورارتش روسیه
  • حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه
  • تصمیم فرانسه برای کمک گرفتن از چین
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • روسیه: آمریکا در مورد اقدام دادگاه لاهه علیه اسرائیل ریا می‌کند
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها