Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ضمن توصیه به خرید دام بهداشتی در ایام نزدیک به عید قربان گفت: کشیک بیمارستان بوعلی و مرکز بهداشت زاهدان از یک هفته قبل از عید قربان در آماده‌باش است.

سید محمد هاشمی شهری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ضمن توصیه به خرید دام بهداشتی در ایام نزدیک به عید قربان گفت: شیوع به بیماری‌های دامی از طریق انتقال در کشتارگاه‌ها تا پوست کردن و خرد کردن دام وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بیماری‌های دامی از طریق زخم دست انسان با چاقو و مخاط چشم قابل انتقال است و لازم است که افراد در این ایام از دستکش استفاده کنند؛ چرا که گوشت تازه آلوده به خونابه است و می‌تواند بیماری را انتقال دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی درمانی زاهدان با اشاره به انتقال دام آلوده از کشور‌های همسایه به کشور گفت: در شرایط حاضر لازم است که اینگونه دام‌ها به مدت ۱۰ روز در قرنطینه باشند تا مشکلی ایجاد نکند. دوره انتقال ویرس به خون در ۱۰ روز است و باید این مدت طی شود تا فرد مبتلا به بیماری نشود.

هاشمی شهری با تأکید بر رعایت کلیه مسائل بهداشتی از کشتار دام تا نگهداری آن گفت: لازم است که گوشت تازه در دمای ۲ تا ۸ درجه نگهداری شود؛ به این دلیل که در این درجه قدرت ویروس کم است و افراد از مصرف جگر خام و احشای دام که احتمال آلودگی بشتری دارد پرهیز کنند.

وی گفت: بیمارستان بوعلی و مرکز بهداشت در زاهدان چندین سال است که برنامه‌های پیشگیری در این ایام را داشته است و آموزش‌های لازم  برای جلوگیری از خطر ابتلا به بیماری را به شهروندان اطلاع رسانی می‌کند، بیماران پس از مراجعه تحت درمان  از طریق تزریق و خوراکی قرار می‌گیرند.همچنین  کشیک بیمارستان بوعلی و مرکز بهداشت زاهدان از یک هفته قبل از عید قربان در این ایام آماده باش است.    

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دامپزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۵۴۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد انجام می‌شود

 بابک اقبالی رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هفته سلامت، برنامه ویژه‌ای در بحث مراقبت‌های قلبی با اندازه‌گیری قندخون، وزن، فشارخون و انجام آزمایش قندخون و چربی خون را داریم و این برنامه در طول این هفته اجرا می‌شود.

او افزود: بر اساس بررسی‌های انجام‌شده، از میان افراد بالای ۳۰ سال مراجعه‌کننده، ۳۰ درصد مبتلا به فشار خون (از هر ۳ نفر، یک نفر) و ۱۳ درصد مبتلا به دیابت (از هر ۷ نفر، یک نفر) هستند و اگر بیماری این افراد به‌موقع تشخیص داده شود، تحت درمان به‌موقع قرار می‌گیرند و از عوارض جانبی بعدی به‌دور خواهند بود.

رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه برنامه دیگرمان آموزش به افرادی بوده که تحت درمان قرار ندارند و مهم‌ترین موضوع آن در خصوص عدم افزایش وزن است تا با مشکلات و سکته‌های قلبی مواجه نشوند، ادامه داد: همچنین به افراد شیوه زندگی سالم، تحرک بدنی مطلوب و تغذیه سالم آموزش داده و به تمام مراجعه‌کنندگان، ۳۰ دقیقه ورزش سبک و ۷ هزار گام پیاده‌روی توصیه می‌شود.

اقبالی با تأکید بر اینکه در هفته سلامت، بحث غربالگری سرطان‌های روده بزرگ، پستان و دهانه رحم برای گروه سنی ۵۰ تا ۷۰ سال، بیشتر از ۳۰ سال و ۳۰ تا ۶۰ سال انجام می‌شود، بیان کرد: همچنین در این هفته و در طول ایام سال بر غربالگری تیروئید در ۳ تا ۵ روزگی تأکید داریم و در همین راستا و با گرفتن چند قطره خون از کف پا، افراد مبتلا به بیماری‌های متابولیک و فیتلکونوری شناسایی می‌شوند و در مواردی که به‌موقع شناسایی شوند، از عقب‌ماندگی ذهنی و جسمی جلوگیری می‌شود و در این خصوص باید بگوییم که ۹۸ درصد نوزادان غربالگری شدند و از ۲ درصد باقی‌مانده هم درخواست داریم هرچه سریع‌تر مراجعه کنند.

او تصریح کرد: در میان مبتلایان به بیماری‌های غیرواگیر، بیشترین میزان ابتلا مربوط به فشارخون، دیابت و سرطان بوده و مهم‌ترین عامل در پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر تغذیه و فعالیت بدنی مناسب است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • فعالیت بیش از ۴۰۰ هزار سفیر سلامت در مازندران
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت
  • معاینه رایگان سالمندان کم توان در هفته سلامت
  • منشاء بسیاری از بیماری‌های جسمی را در روان خود پیدا کنید
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین تصادفات نوروزی | ثبت بیش از یک میلیون بازدید بهداشتی
  • معدوم‌سازی یک میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم موادغذایی فاسد در تعطیلات نوروز
  • غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد انجام می‌شود
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • بازدید دانش آموزان یزدی از انتقال خون یزد
  • کاهش وزن ناگهانی سبب این بیماری می‌شود