Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تقریب، دهها نفر از روزنامه نگاران فلسطینی و لبنانی ضمن برپایی تجمعی، اقدام مقامات اسرائیل در بازداشت روزنامه نگاران فلسطینی را محکوم و خواستار آزادی فوری آنها شدند.

"احمد المغربی" مشاور سندیکای نویسندگان لبنانی و نمایندگانی از گروههای فلسطینی و رسانه ای در این تجمع حضور داشتند.

تجمع کنندگان خواستار انجام اقدامات همبستگی با روزنامه نگاران فلسطینی و رساندن صدای آنان به محافل بین المللی  و همچنین وارد کردن فشار به رژیم صهیونیستی برای پایبندی آن به قطعنامه های بین المللی حمایت از آزادی مطبوعات و اهالی رسانه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تجمع کنندگان همچنین خواستار آزادی فوری"علاء ریماوی" مدیر شبکه قدس در کرانه باختری و دیگر همکاران بازداشت شده وی شدند و گفتند: ادامه تلاش اسرائیل برای بازداشت  وزنامه نگاران جهت خاموش کردن صدای فلسطین آزاد، نتیجه نخواهد داد.

آنها همچنین اتهام اسرائیل به روزنامه نگاران فلسطینی مبنی بر حمایت آنها از تروریسم را رد کردند.

ترجمه: زهرا غلامی

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۵۴۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: اسرائیل را برای انجام تحقیقات درباره بازداشت شدگان فلسطینی تحت فشار قرار می‌دهیم

رژیم صهیونیستی که از زمان تاسیس خود یک رژیم اشغالگر بود، از سال ۱۹۶۷ عملا به یک رژیم اشغالگر آپارتایدی تبدیل شد که اقدام به دسته بندی فلسطینیان در رده‌ای پایین‌تر از یهودیان کرده و از انجام هیچ گونه بدرفتاری نسبت به آنها فروگذار نکرده است. نسل کشی فعلی فلسطینیان در غزه تنها گوشه‌ای از عقاید صهیونیست‌ها است.

به گزارش الجزیره، ودانت پاتل، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که واشنگتن، اسرائیل را برای انجام تحقیقات پیرامون بدرفتاری با بازداشت شدگان فلسطینی تحت فشار قرار خواهد داد.  

این سخنان پاتل پس از آن مطرح می‌شود که آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطین موسوم به آنروا گزارشی را منتشر ساخته است که براساس آن جزئیات جدیدی از بدرفتاری با بازداشت شدگان فلسطینی در بند اسرائیل افشا شده است.  

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گزارش‌ها پیرامون این موضوع را به شدت ناراحت کننده خواند و اعلام کرد: واشنگتن در این زمینه اسرائیل، متحد نزدیک خود را برای انجام تحقیقات جامع تحت فشار قرار خواهد داد.  

گروه‌های حقوق بشری می‌گویند درخواست‌های پیشین آمریکا برای انجام چنین تحقیقاتی ناکافی بوده است.  

گزارش سازمان آنروا شامل شهادت بیش از یکصد بازداشت شده فلسطینی می‌شود که از بند رژیم صهیونیستی آزاد شده‌اند. سوء رفتار‌های رژیم صهیونیستی شامل عدم ارائه غذا، آب و یا دسترسی به سرویس بهداشتی برای ساعت‌ها درحالی که دستان و پا‌های این افراد بسته بوده است.  

برخی دیگر از فلسطینیان در معرض بازرسی بدنی نامناسب، دست زدن و نیز کتک خوردن قرار گرفته‌اند. این اقدامات در دسته تجاوزات جنسی و تعرض دسته بندی می‌شود.  

مقامات آمریکایی در حالی مدعی تحت فشار قرار دادن اسرائیل برای روشن شدن ابعاد این ماجرا هستند که تاکنون چشمان خود را به روی کشتار ۳۴ هزار غیرنظامی فلسطینی و ویران شدن بیمارستان‌ها و مناطق مسکونی در غزه بسته‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • صهیونیست ها تعدادی از فلسطینی ها را بازداشت کردند
  • روز اسیر فلسطینی در سایه نسل کشی علیه غزه 
  • این کشور در شورای امنیت خواستار فوری تحریم اسرائیل شد
  • وزیر صهیونیست خواستار اعدام اسرای فلسطینی شد
  • بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد!
  • بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
  • آمریکا: اسرائیل را برای انجام تحقیقات درباره بازداشت شدگان فلسطینی تحت فشار قرار می‌دهیم
  • حماس خواستار جنبش جهانی برای حمایت از اسیران فلسطینی شد
  • روزنامه‌نگاران رکن اصلی جهاد تبیین هستند
  • صهیونیست‌ها ۳ هزار فلسطینی را از غزه ربودند