Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-29@08:38:18 GMT

مسجد منشا هدایت بشر است

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۵۴۸۴۲

مسجد منشا هدایت بشر است

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی روز گذشته در جشنواره تجلیل از ارکان مساجد در روز جهانی مساجد که در مسجد کافیه‌خانم شهر سنندج برگزار شد، اظهار داشت: امام خمینی رهبر کبیر انقلاب، با پیشنهاد روز جهانی مساجد به سازمان کنفرانس اسلامی دین خدا و نام خدا را در جهان زنده کرد.
 
وی افزود: قبل از پیروزی انقلاب دو ابرقدرت شرق و غرب جهان را به دو قسمت تقسیم کرده بودند  قسمتی در دست کمونیست‌ها که دین را افیون جامعه می‌دانستند و به ظن خود با خدا مبارزه می‌کردند و قسمت دیگر که دست غرب بود انسان‌محوری و جدایی دین از زندگی بشر را تبلیغ می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
حسینی‌شاهرودی ادامه داد: اما در این زمان انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل(ره) جهت تاریخ و جهت مبارزه را تغییر داد و پس از آن جنگ تمدن‌های مادی و تمدن الهی و دینی که اساسش بر نام خدا، یاد خدا و قوانین الهی بود شکل گرفت.
 
نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: دشمنان اسلام و قرآن در سال 48 با آتش‌زدن مسجدالاقصی و امروز هم با اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونستی درصدد نابودی دین الهی در جهان و تصرف کشورهای اسلامی از نیل تا فرات هستند اما  تنها کشوری که در مقابل آنها ایستاد و همه هزینه‌ها را داد و از مردم بی‌دفاع فلسطین حمایت کرد ایران بود و تنها رهبر آگاهی که همه طعنه‌ها و کنایه‌ها را به جان خرید و آنها را ناکام گذاشت امام خامنه‌ای بود.
 
وی افزود: علی رغم تمام جنایاتی که دشمنان اسلام انجام داده‌اند که اسلام را خشن و غیر منطقی و با سیمای زشت جلوه دهند روز به روز بر تعداد مسلمانان در دنیا و همچنین مراکز اسلامی و مساجد به شدت اضافه می‌شود و این از برکات انقلاب اسلامی است که اسلام را به دنیا صادر کرده است.
 
حسینی‌شاهرودی با تاکید بر اینکه مسجد منشا هدایت بشر است چرا که اسلام دین رحمت، برکت، علم، تقوا، ایثار، اخلاص و بندگی خدا است، گفت: آن چیزی که باعث زیاد شدن تعداد مسلمانان در جهان است زاد و ولد نیست بلکه فکر دینی و نگرش اسلامی است که مردم را علاقمند به دین اسلام می‌کند.
 
وی افزود: بدون شک کار دشمن ایجاد شکاف میان امت های اسلامی است و همه ما مسلمانان باید با وحدت، اتحاد و همبستگی خود به مقابله با ترفندها و دسیسه‌های دشمنان بپردازیم.
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۵۴۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است

آیت الله غلامعلی نعیم‌آبادی نماینده تهران در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران پرچم وحدت و مقاومت را در جهان بشریت به اهتزازدر آورده، اظهار داشت: ابتدا باید اشاره ای به تقریب در جمهوری اسلامی داشت، چرا که وحدت و تقریب سند بزرگی برای ایران اسلامی به عنوان پرچم دار تقریب و عمل کننده به حرف است و ما این مسئله را در وعده صادق مشاهده کردیم.

 امام جمعه سابق بندرعباس، افزود: نکته ای که جهان بشریت و مردم ایران اسلامی باید بدان توجه داشته باشند این است که تنها کشوری که تقریب را فریاد می زند جمهوری اسلامی است که بعد از امام عزیز، امروز به دست رهبر فرزانه انقلاب می باشد.

این عالم شیعه پیرامون مسئله فلسطین و اولویت اول جهان اسلام، اذعان داشت: امام راحل(ره) از ابتدا مسئله فلسطین را در اولویت جهان اسلام قرار داده است؛  بنده خدمت مرحوم آیت الله تسخیری(ره) سفری به کنیا داشتیم امام جمعه کنیا می گفت، ارادت ما به امام(ره) از آنجا بیشتر شد که فلسطین را مسئله اول جهان اسلام قرار دادند.

نماینده سابق ولی فقیه در استان هرمزگان، عنوان کرد: ملت های مسلمان با آمدن در خیابان ها و سردادن شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و زنده باد فلسطین موجب شدند تا اسلام در جهان امروزی به این نقطه برسد و فلسطین کنونی قدرتی بر علیه استکبار جهانی و غزه قهرمان افتخار آفرین شود.

 وی خاطر نشان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: " إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا" تا سختی نباشد راحتی نیست؛ به طور قطع ملت مظلوم فلسطین و خصوصا غزه پیروز خواهند بود چراکه بعد از هر سختی و مقاومت، راحتی خواهد بود.

وی در پایان تاکید کرد: رهبر فرزانه انقلاب به طور مکرر حمایت های بی دریغ خویش را اعلام کرده اند، مردم غزه انشاالله راهشان را ادامه می دهند، چراکه پیروزی قطعا با آنها خواهد بود و امیدواریم فرزندان اسلام در اقصی نقاط عالم ریشه فساد را بخشکانند.
 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • نهضت هنر انقلاب در خوزستان شعله‌ورتر از گذشته‌ شد‌
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • ثبت میراثی از جهان اسلام در بروجرد
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • کارگر خالق و محور در امر تولید است