Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@09:32:50 GMT

مرغ از مغازه های کرمان پر کشید

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۵۵۰۰۸

مرغ از مغازه های کرمان پر کشید

کرمان - ایرنا - به دنبال افزایش قیمت مرغ گرم در هفته های اخیر و تصمیم ستاد تنظیم بازار استان کرمان برای کاهش قیمت، عرضه و توزیع مرغ در مغازه ها و مراکز فروش متوقف و برای شهروندان نایاب شده است.

به گزارش ایرنا، بازار مرغ گرم در ماه های اخیر به دلایل متعددی با نوسانات قیمتی روبرو بوده است که این محصول پرمصرف را برای تولید کنندگان و مصرف کنندگان با اختلال و سردرگمی همراه کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عرضه نشدن مرغ گرم در 2 روز گذشته از سوی تولید کنندگان و صاحبان مرغداری ها موجب شده است تا مصرف کنندگان در استان کرمان از فروشگاه ها و مراکز عرضه با دست خالی برگردند.
در حالی که قیمت گوشت مرغ گرم طی هفته های گذشته به مرز 11هزار و 200تومان رسیده بود ، سرپرست استانداری کرمان عصر شنبه هفته جاری در نشست ستاد تنظیم بازار استان کرمان گفته بود که بهای هر کیلوگرم مرغ در بازار این استان برای مصرف کننده با قیمت هشت هزار و 500 تومان توسط ستاد تنظیم بازار مصوب شده و این نرخ از فردا(یکشنبه) تا اطلاع ثانوی در اجرایی می شود.
محمد جواد فدایی افزود: برخی افراد بازار را در شرایط فعلی اقتصادی کشور به ناحق ملتهب می کنند و ضمن گران فروشی، قیمت های غیر کارشناسی اعلام می کنند.
وی تصریح کرد: مواد اولیه کالاهای تولیدی که توسط دولت تامین می شود قیمت گذاری اولیه این کالاها نیز باید توسط دولت و با آنالیز دقیق تعیین شود.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به افزایش سرسام آور قیمت مرغ گرم در استان کرمان، برای تنظیم و تعادل بخشی به قیمت و رعایت حقوق مصرف کنندگان از شب گذشته مجبور به عرضه مرغ منجمد شده ایم.
علی باقری افزود: هم اکنون مرغ منجمد در تمامی فروشگاه های زنجیره ای و مغازه ها در دسترس است و شهروندان برای تهیه آن مشکلی ندارند.
وی با اشاره به افزایش قیمت مرغ گرم در روزهای اخیر تاکید کرد: برای اینکه تولید کنندگان و مصرف کنندگان متحمل ضرر و هزینه نشوند در حال رایزنی و کار کارشناسی برای نرخ گذاری منصفانه مرغ گرم هستیم که در روزهای آینده نتیجه مشخص می شود.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان تصریح کرد: با تمهیدات اندیشیده شده، به شهروندان قول می دهیم که هیچ گونه مشکلی برای تهیه مرغ در استان کرمان بوجود نیاید.
مدیر پشتیبانی امور دام استان کرمان نیز هم گفت: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار استان کرمان از شب گذشته عرضه مرغ منجمد در تمامی فروشگاه های زنجیره ای و مغازه های سطح شهر آغاز شده است و به مدت نامحدود ادامه دارد.
مهدی بنی اسدی افزود: قیمت مرغ در فروشگاه های عرضه 6 هزار و 320 تومان و برای مصرف کنندگان 6 هزار و 750 تومان تعیین شده است که فروش بالاتر از این قیمت غیر قانونی است.
وی با اشاره به بالا بودن کیفیت مرغ منجمد تصریح کرد: تولید و بسته بندی مرغ منجمد زیر نظر کارشناسان امور دام انجام می شود و کیفیتی حتی بالاتر از مرغ گرم دارد و شهروندان نگرانی از این بابت نداشته باشند.
با توجه به اینکه مرغ جزو تولیدات پرمصرف شهروندان است هرگونه کمبود و افزایش قیمت می تواند تاثیر منفی بر جامعه بگذارد که لازم است مسئولان هرچه زودتر با تصمیم گیری عادلانه این بازار را تعادل ببخشند.
براساس این گزارش برغم پیگری های خبرنگار ایرنا ، مسئولان اتحادیه گوشت مرغ و ماهی نسبت به مشکلات پیش آمده عرضه مرغ گرم پاسخگو نبودند.
7437/ 5054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد گوشت مرغ مغازه كرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۵۵۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع مردم بندرعباس در حمایت از طرح نور نیروی انتظامی

تجمع کنندگان با سردادن شعار‌هایی حمایت خود را از طرح نور که با هدف حفاظت از حریم حجاب و عفاف و مقابله با هنجار شکنی در حال اجراست، اعلام کردند.

شرکت کنندگان در این تجمع خواستار ترویج هر چه بیشتر فرهنگ عفاف و حجاب و تلاش برای گسترش آن در جامعه شدند.

مدیر حوزه‌های علمیه هرمزگان هم در این تجمع گفت: نیرو‌های خدوم و انقلابی انتظامی که در همه صحنه‌ها به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند، اینبار هم با اجرای طرح نور به موضوع عفاف و حجاب به عنوان دغدغه آحاد مردم ورود کردند.

حجت الاسلام حقیقی با بیان اینکه مسئله عفاف و حجاب یکی از ضرورت‌های جامعه است، افزود: لازم است همه اقشار و صنوف مختلف جامعه در این امر به کمک نیروی انتظامی بشتابند.

وی چادر برای زنان را یک زینت برشمرد و گفت: حجاب مانعی برای پیشرفت نیست و در کنار عفت و پاکدامنی زنان، مردان هم باید غیرت داشته باشند.

فرمانده نیروی انتظامی هرمزگان هم گفت: ما برای دفاع از ارزش‌هایی که شهدای ما جان خود را در راه آن فدا کردند، سوگند یاد کرده ایم.

سردار جاویدان افزود: اگر همه دستگاه‌ها به وظیفه و مسئله اجتماعی و فرهنگی خود در این زمینه عمل کنند، عفاف و حجاب در جامعه نهادینه می‌شود.

وی با اشاره به گردش پذیر بودن هرمزگان گفت: هر کسی در هر صنف و جایگاهی باید برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و جلوگیری از بی حجابی تلاش کنند.

فرمانده نیروی انتظامی هرمزگان گفت: وعده صادق سند معتبری در تاریخ ایران است که ابهت رژیم کودک کش صهیونیستی که خود را پنجمین ارتش مقدر دنیا معرفی می‌کند، فرو ریخت.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • عکس| استقلال با گلر جوانش برای تراکتور خط و نشان کشید
  • شمس آذر ترمز پیکان را کشید
  • چرا اینستاگرام الگوریتم خود را تغییر می‌دهد؟
  • قیمت کارتن موز برای مستأجران سر به فلک کشید
  • حمید طیبی: در ازبکستان قدرت خود را به رخ فوتسال جهان خواهیم کشید
  • چه کسی ترمز رشد ارز را کشید؛ دیگر خبری از افزایش قیمت نیست؟
  • قیمت 2 خودرو جدید کرمان موتور اعلام شد (عکس)
  • تجمع مردم بندرعباس در حمایت از طرح نور نیروی انتظامی
  • راموس گوش ستاره سابق رئال را کشید!
  • بازارساز ترمز رشد ارز را کشید/خبری از افزایش قیمت دلار نیست