Web Analytics Made Easy - Statcounter

اینکه بعد از ۵ سال باز هم با بی مسئولیتی، تقصیرها را به گردن دولت ماقبل روحانی بیندازیم از آن دست شاهکارهایی است که فقط از جماعت اصلاح طلب بر می‌آید.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*******

** اصلاح طلبان، اعتراف ظریف را سانسور کردند

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه دیروز در مصاحبه با شبکه خبری سیان ان در پاسخ به این سؤال که «چرا توافق را با وجود لغو نشدن تحریم‌ها پیش بردید» گفته بود:

«این شاید یکی ازاشتباهات بوده است اما مشکل اینجا بود که احساس ما این بود ایالات متحده یاد گرفته که دست‌کم در مورد ایران، تحریم‌ها علی‌رغم ایجاد مشقت‌های اقتصادی، نتایج سیاسی مد نظر آنها را به بار نمی‌آورند و من فکر می‌کردم که آمریکایی‌ها این درس را یاد گرفته‌اند. متأسفانه،‌ اشتباه می‌کردم.»

نکته قابل توجه اینجاست که اذعان ظریف به اشتباه بودن اعتماد به آمریکا به صورت هماهنگ توسط روزنامه‌های اصلاح طلب سانسور شد.

در هفته‌های گذشته روحانی در تماس تلفنی با «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان اعلام کرده بود که «بسته پیشنهادی اروپا در برجام مأیوس کننده است». این اظهارنظر نیز به صورت هماهنگ توسط روزنامه‌های اصلاح طلب سانسور شده بود. روحانی سال گذشته نیز در اظهارنظری خطاب به آمریکایی‌ها گفته بود «مگر دیوانه‌اند با شما مذاکره کنند»؛ که‌ای اظهارنظر نیز توسط اصلاح طلبان سانسور شد.

هر جا که دولتمردان از جمله روحانی و ظریف علیه آمریکا و متحدان اروپایی واشنگتن موضع می‌گیرند، اصلاح طلبان به خط شده و این اظهارنظر را سانسور می‌کنند.

این رویکرد مغایر با منافع ملی از سوی اصلاح طلبان در حالی است که شعار «دانستن حق مردم است» از سوی این جماعت، گوش فلک را کر کرده است.

** مشکلات معیشتی مردم مهم نیست، رفع حصر مطالبه جامعه است!

روزنامه اعتماد در گزارشی با عنوان «کاهش محدودیت محصورین» نوشت:

«خبرهای خوبی از بن‌بست اختر رسیده است...بخشی از محدودیت‌های محصوران طی هفته گذشته ازمیان برداشته شده است و میرحسین موسوی و زهرا رهنورد اجازه پیدا کرده‌اند که از منزل خارج شده و به دیدار فرزندان خود بروند. پیش از این نیز برخی از نزدیکان محصورین گفته بودند که به آنها اجازه مطالعه داده شده است. با توجه به زمزمه‌هایی که در مورد احتمال رفع حصر تا عیدسعیدقربان به گوش می‌رسد، باید کاهش محدودیت‌ها را به فال نیک گرفت و امیدوار بود که مسوولان امر تصمیم گرفته باشند با اجابت این مطالبه جامعه گامی درراستای افزایش اعتمادعمومی و انسجام ملی بردارند.»

این روزنامه اصلاح طلب، رفع حصر سران فتنه را مطالبه جامعه جا زده و با ذوق زدگی مدعی شده است که محدودیت‌های سران فتنه کاهش یافته است.

اما وزیر کشور در مصاحبه با روزنامه ایران به موضوع مهمی اشاره کرده است. «عبدالرضا رحمانی فضلی» در این مصاحبه در پاسخ به این سؤال که «الان کدام فاکتور (در اعتراضات مردم) بسامد بالایی دارد؟» گفت: «اعتراضات صنفی و معیشتی».

پیش از این اصلاح طلبان اذعان کرده بودند که مطالبه اصلی مردم در اعتراضات دی ماه ۹۶، مسائل معیشتی و اقتصادی بوده است.

چندی پیش «عبدالله نوری» وزیر کشور دولت اصلاحات گفته بود: «برای مردمی که نان شب ندارند، دغدغه‌هایی حتی مانند رفع حصر کمتر مطرح است، هیچ کس انتظار ندارد کسی که چند جوان بیکار در خانه دارد، اولویت اولش رفع حصر باشد».

«عبدالله رمضان‌زاده» سخنگوی دولت اصلاحات نیز چندی پیش گفته بود: «اگر از هزار خانواده اولویت‌هایش را بپرسیم، قطعاً بین رفع حصر و رفع بی‌کاری به رفع مشکل بی‌کاری تأکید می‌کند».

اکنون گرانی اقلام اساسی، افزایش اجاره بهای سرسام آور مسکن، حقوق معوقه کارگران، تأمین مسکن برای اقشار ضعیف و متوسط، اشتغال، رکود در واحدهای تولیدی و...دغدغه اصلی خانواده‌های ایرانی است؛ اما اصلاح طلبان با سیاسی بازی و سیاسی کاری، رفع حصر سران فتنه را به عنوان مطالبه جامعه جا زده و اینگونه به شعور مردم توهین می‌کنند.

** خرم: مسبب وضع موجود، دولتِ ماقبلِ روحانی است!

«احمد خرم» وزیر راه دولت اصلاحات در سرمقاله امروز روزنامه آرمان نوشت:

«مسبب و مقصر مشکلات موجود کشور را دولت قلمداد می‌کنند، اما کیست که نداند این گرفتاری‌ها پس‌لرزه‌های دولت احمدی‌نژاد است…اکنون همه مشکلات اقتصادی به حساب دولت روحانی نوشته می‌شود و این منصفانه نیست…مشکلاتی مثل بیکاری، تورم، کاهش ارزش پول ملی و غیره، ریشه در دولت ماقبل روحانی دارد هر چند که این دولت هم عملکرد مناسبی نداشته است».

اینکه بعد از ۵ سال باز هم با بی مسئولیتی، تقصیرها را به گردن دولت ماقبل روحانی بیندازیم از آن دست شاهکارهایی است که فقط از جماعت اصلاح طلب بر می‌آید.

چندی پیش «محمد عطریانفر» از فعالین اصلاح‌طلب با نقد این رفتار زشت همقطاران خود گفته بود: «جامعه وقتی پوست‌اندازی کرده و دولتی را تغییر می‌دهد، در مقطع زمانی کوتاهی مثلاً سه ماه تا ۶ ماه می‌پذیرد که دولت پیشین نقد شده و اشکالات آن مرتفع شود. با این حال نمی‌توان تا پایان دولت دوم با چنین رویه‌ای پیش رفت و دولت قبل را به صورت همیشگی به نقد کشید».

انداختن تقصیرها به گردن «دولت قبل» و «دولت پنهان» ترفند جریان اصلاح طلب برای فرار از پاسخگویی درخصوص وضع موجود است. این طیف به جای این شعبده بازی‌ها باید به جهت در اختیار داشتن اکثریت مطلق کابینه، درخصوص وضع موجود به افکار عمومی پاسخگو باشد.

** توتال از ایران رفت؛ پایبندی به قرارداد از نوع فرانسوی

روزنامه آفتاب یزد در مطلبی با عنوان «توتال به صورت رسمی ایران را ترک کرد» نوشت:

«وزیر نفت درباره آخرین وضعیت قرارداد توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی گفت: توتال به صورت رسمی قرارداد توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی را ترک کرده و بیش از ۲ ماه است که اعلام کرده از قرارداد خارج می‌شود».

توتال از ایران رفت. این در حالی است که پیش‌بینی خروج رسمی توتال از ایران در زمان انعقاد قرارداد توسعه فاز ۱۱ پارس‌جنوبی بارها از سوی کارشناسان و صاحب‌نظران بیان و بر عواقب و تبعات این قرارداد هشدار داده شده بود. وزیر نفت و رسانه‌های اصلاح طلب در پاسخ به هشدار کارشناسان درباره انعقاد قرارداد با شرکت بدعهد و بدسابقه توتال و احتمال سرقت اطلاعات سرّی مخزن پارس جنوبی توسط این شرکت (فعال در بخش قطری مخزن مشترک)، منتقدان و صاحب‌نظران را مورد فحاشی و اتهام‌پراکنی قرار می‌دادند.

شرکت فرانسوی توتال پیش از این نیز قراردادی با ایران برای توسعه میادین گازی امضا کرده بود، اما در سال ۲۰۰۶ با وقوع تحریم‌ها، ایران را ترک کرد. این در حالی است که به گفته «اصغر ابراهیمی‌اصل» مدیرعامل سابق شرکت ملی صنایع پتروشیمی، شرکت فرانسوی توتال در دو دهه اخیر روزانه ۱۵ میلیون دلار به ایران خسارت وارد کرده و با یک برنامه از پیش تعیین‌شده وارد صنعت نفت ایران شده است.

منبع: مشرق

کلیدواژه: فرزندت کجاست حمایت از کالای ایرانی برجام بازی های آسیایی ویژه های مشرق احمد خرم حصر زهرا رهنورد محمد جواد ظریف محمد عطریانفر مذاکره میرحسین موسوی ویژه های مشرق ویژه های مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۵۵۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبادل ظرفیت‌های موجود در ایران و سریلانکا به نفع دو کشور و دو ملت است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، سید ابراهیم رئیسی عصر چهارشنبه در نشست مطبوعاتی مشترک با رانیل ویکر مسینگر رئیس جمهور سریلانکا ضمن ابراز خرسندی از حضور در سریلانکا و بهره‌برداری از ابرپروژه ستودنی و قابل تقدیر طراحی و اجرا شده با علم و دانش و فناوری ایرانی در این کشور گفت: بهره‌برداری از این ابرپروژه چندمنظوره از این جهت باعث خرسندی است که طرحی عادی نیست بلکه برخوردار از به‌روزترین و پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها از سوی متخصصین ایرانی است و موجبات رفاه مردم خوب سریلانکا را فراهم کرده است.   رئیس جمهور با بیان اینکه روابط ایران و سریلانکا به‌ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی وارد مرحله جدیدی شده و رو به توسعه است، افزود: در گفتگو‌های صورت گرفته میان مقامات عالی دو کشور تاکید شد سطح این همکاری‌ها در بخش‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و تجاری، فرهنگی، گردشگری، علمی و فناوری افزایش یابد.   رئیسی تبادل ظرفیت‌های بسیار خوب موجود در ایران و سریلانکا را به نفع دو کشور و دو ملت عنوان کرد و افزود: مقرر شد وزرای امور خارجه دو کشور برگزاری کمیسیون مشترک ایران و سریلانکا را در دستور کار قرار دهند تا هرچه سریع‌تر سازوکار‌های توسعه روابط تجاری و اقتصادی به ویژه در بخش‌های کشاورزی و علم و فناوری را احصاء و زمینه اجرایی شدن تصمیمات و توافقات صورت گرفته در این سفر را سریعاً فراهم کنند.   رئیس جمهور در ادامه خطاب به مردم و دولتمردان سریلانکایی با بیان اینکه تهدید‌ها و تحریم‌ها به هیچ‌وجه موجب توقف یا کُندی پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران نشده بلکه ملت ما را در ادامه این مسیر مصمم‌تر کرده است، افزود: امروز با توجه به پیشرفت‌ها و دستاورد‌های چشمگیر مهندسان، متخصصان و دانشمندان ایرانی در عرصه‌های مختلف می‌توان ایران را کشوری پیشرفته و فن‌آور نامید.   رئیسی ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای صدور و انتقال این تجربیات و خدمات فنی و مهندسی جهت توسعه و پیشرفت سریلانکا، افزود: همانند ابرپروژه اجرا شده در حوزه آب و برق در سریلانکا می‌توان با تامین مالی از سوی دولت سریلانکا و استفاده از توان فنی و مهندسی جمهوری اسلامی ایران، پروژه‌های بزرگ دیگری در این کشور اجرایی و عملیاتی کرد.   رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع فلسطین به عنوان مهم‌ترین موضوع جهان و دغدغه اصلی همه ملت‌ها اشاره کرد و گفت: آنچه امروز از جنایات مستمر و هولناک در غزه می‌گذرد موجب نگرانی و حیرت همه مردم دنیا شده و سوال‌شان این است که چرا سازمان‌های بین المللی و حقوق بشری به وظایف خود در این زمینه عمل نمی‌کنند؟   رئیسی با بیان اینکه کودک‌کشی و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه نه فقط امت اسلامی بلکه پیروان سایر ادیان و مذاهب دنیا را نیز متاسف و متاثر کرده است، تصریح کرد: تاسف‌بارتر این است که چرا و با چه منطقی این جنایات از سوی آمریکا و کشور‌های غربی مورد حمایت قرار می‌گیرد؟ و چرا سازمان ملل و شورای امنیت از کارایی افتاده‌اند و اقدام موثری برای جلوگیری از این جنایات انجام نمی‌دهند؟   رئیس جمهور قطع سریع حملات و جنایات علیه مردم غزه، کمک‌رسانی فوری و دسترسی بلامانع مردم این منطقه به کمک‌های بشردوستانه را موضع مشترک دو کشور ایران و سریلانکا عنوان کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران همانگونه که بار‌ها اعلام کرده است راهکاری عادلانه، دموکراتیک و مبتنی بر آرای مردم فلسطین اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی ارائه کرده و معتقد است نباید به رژیم غاصبی که بیش از ۷۵ سال ظلم و جنایت کرده میدان داد بلکه باید از سرزمین غصب شده بیرون و به مجازات رساند.   رئیسی با طرح این پرسش که اگر نظام بین‌الملل، ظالم و غاصب را به مجازات نرساند چه تضمینی وجود دارد که گروه دیگری نیز همین اقدامات و جنایات را علیه کشور دیگری مرتکب نشود؟، افزود: جلوگیری از تکرار فجایع و جنایات صورت گرفته از سوی این رژیم جنایتکار و غاصب بر علیه دیگر کشور‌ها و ملت‌ها مجازات این رژیم را امری ضروری ساخته است.   رئیس جمهور در پایان با تاکید بر اینکه هیچ مانعی برای توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان جمهوری اسلامی ایران و سریلانکا وجود ندارد، تصریح کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران و سریلانکا مصمم هستند روابط دو کشور را در همه زمینه‌ها و در تمامی سطوح ارتقا دهند و یقین داریم این تصمیم به نفع دو کشور و دو ملت خواهد بود.

دیگر خبرها

  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)
  • جنجالی که نماینده مشهد درباره «بمب اتم» برپا کرد؛ کریمی قدوسی کیست؟
  • شارلاتان‌بازی نشریات توقیف‌شده به روایت اصلاح‌طلبان
  • تبادل ظرفیت‌های موجود در ایران و سریلانکا به نفع دو کشور و دو ملت است
  • راهبرد اصلاح طلبان برای مدیریت فضای داخلی مجلس دوازدهم/اعتراف تلویحی هم میهن: آشوب‌های ۷۸ کار دوستان ما بود!
  • دهه نود بدترین دهه زندگی مردم بود
  • مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند
  • نسخه جدید گروهک نهضت آزادی برای اصلاح طلبان
  • استارت انتخاباتی حجاریان!
  • کشف گور یک «زامبی» ماقبل تاریخی در آلمان