Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-07@20:42:22 GMT

جذب 150 عضو هیأت علمی در دانشگاه فنی و حرفه ای

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۵۵۴۴۶

جذب 150 عضو هیأت علمی در دانشگاه فنی و حرفه ای

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از دانشگاه فنی و حرفه ای، ابراهیم صالحی عمران با بیان اینکه ۲۲۰ هزار دانشجو در ۱۶۰ رشته تخصصی کاردانی و کارشناسی ناپیوسته در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای سراسر کشور در حال تحصیل هستند، افزود: این دانشجویان در ۱۷۳ دانشکده به صورت تکنسین و حرفه‌ای دروس فنی را فرامی‌گیرند.

وی ادامه داد: هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور تربیت نیروی تکنسین بوده و تربیت نیروی تکنسین در بین نیروهای مهارتی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و تکنسین و کارگر ماهر در بحث تولید بسیار مؤثر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای از دریافت مجوز افزایش رشته برای سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: ۲۲۸ رشته کارشناسی ناپیوسته به رشته‌های این دانشگاه افزوده می‌شود.

وی با اشاره به جذب ۱۵۰ نفر هیأت علمی جدید در این دانشگاه، افزود: همچنین ۱۳۰۰ نیروی حق‌التدریس این دانشگاه به صورت رسمی جذب خواهند شد.

صالحی عمران با بیان اینکه به‌روزرسانی رشته‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای در دستور کار است، ادامه داد: در حال حاضر به‌روزرسانی رشته‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای در دستور کار قرار دارد و در این زمینه هیچ‌گونه عجله‌ای نداریم و سعی می‌شود این اقدام بر اساس آمایش سرزمین انجام شود.

وی افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای یک دستگاه ماموریت‌گرا بوده و فعالیت این دانشگاه رابطه تنگاتنگی با مقوله اقتصاد در کشور دارد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه هدف این دانشگاه تربیت نیروی کارآفرین و خود اشتغال است، گفت: ۱۰۰ درصد دانشجویان دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای وارد بازار کار می‌شوند.

صالحی عمران با اشاره به اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای دولت کادر تربیت نمی‌کند، افزود: در حال حاضر و در شرایط بحرانی اقتصادی و وجود تحریم‌های متعدد، تکیه بر توانمندی‌های داخلی در عرصه‌های اقتصادی می‌تواند در بهبود شرایط بسیار کمک کند.

وی ادامه داد: آموزش‌های فنی می‌تواند به تربیت نیروهای متخصص کمک کند و نقش دانشگاه فنی و حرفه‌ای در تربیت نیروی فنی با توجه به ارتباط با بدنه کار بسیار مؤثر است.

انتهای پیام/

167 / 167

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۵۵۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تربیت نیروهای متخصص جهادی از نیاز مهم سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان، گفت: یکی از مهم‌ترین نیازهای استان تربیت نیروهای متفکر، خلاق و جهادی است‌ که وظیفه تربیت این نیروها مستقیما بر عهده آموزش و پرورش است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، محمد کرمی در حاشیه بازدید از دانشگاه فرهنگیان استان سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: همه دستگاه‌های اجرایی باید به دانشگاه فرهنگیان در جهت پیشبرد اهداف آموزشی استان کمک کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان، افزود: یکی از مهم‌ترین علل شکست در واحدهای تولیدی نداشتن پشتوانه علمی برای طرح‌ها است، لذا ارتباط بین صنعت و دانشگاه باید تقویت شود. در دانشگاه‌ها شاهد مجموعه‌ای عظیم از نیروهای متفکر و خلاق هستیم و باید از توان این دانشجویان استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: در دوران جنگ تحمیلی بدون هیچ امکاناتی بر دشمن با سلاح ایمان و تلاش جهادی پیروز شدیم. زمان مانند طلا با ارزش است لذا باید از این فرصت در جهت کسب علم و آموزش دانش آموزان و دانشجویان استفاده کنیم.

کرمی خاطرنشان کرد: باید هسته‌های علمی با یکدیگر به رقابت بپردازند، چرا که این رقابت موجب ایجاد تحرک فکری و در نهایت ‌خروج ایده‌های نو می‌شود. اگر کارها بر پایه دانش پیش برود هیچ مشکلی نخواهیم داشت، همچنین دستگاه‌های اجرایی نیز باید با هم افزایی از فضا و ظرفیت علمی دانشگاه‌ها استفاده کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: باید به جای استفاده از مهندسی معکوس به دنبال پیاده‌سازی فناوری‌های الهی باشیم، چرا که قرآن به عنوان کلام الهی سرشار از علوم و فناوری‌های گوناگون است که باید با فراگیری دانش به نحو مطلوب از این علوم نهفته در این کتاب مقدس استفاده کنیم. همه عالم در ید قدرت الهی است و نتیجه تلاش ما با توکل بر خداوند موجب تحول می‌شود.

کرمی خاطرنشان کرد: خوشبختانه استان ما ظرفیت خوبی در حوزه نیروی انسانی دارد که این جوانان سرشار از انرژی و خلاقیت هستند، اما باید از این انرژی و نیروی جوانی در جهت صحیح بهره ببریم. با هم افزایی و ما شدن همه کارها پیشرفت خواهد کرد، اما اگر دچار تک‌روی شدیم، قطعاً محکوم به شکست هستیم.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: موفقیت در کارها در گرو اتکا بر خداوند متعال است، چرا که او شاهد و ناظر بر همه اعمال ماست، بنابراین این فرصت‌ها را قدر بدانید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همکاری علمی دانشگاه آزاد همدان با یک شرکت لبنی
  • تربیت نیروهای متخصص جهادی از نیاز مهم سیستان و بلوچستان
  • اعزام هیئت علمی ـ پژوهشی نیروی دریایی ارتش به قطب جنوب
  • همایش بین المللی مدیریت ورزشی در اردبیل برگزار شد
  • دانشگاه‌ها از مسائل کشور جدا نشوند
  • کمبود یک هزار عضو هیات علمی در دانشگاه فنی و حرفه ای
  • نگاهی به فعالیت های علمی و آموزشی دانشگاه فرهنگیان قم+ فیلم
  • قم، پیشرو در تربیت معلمان پرورشی
  • ایجاد مهارت و کمک به شعار سال هدف اصلی دانشگاه علمی و کاربردی
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمامی رشته‌های کارشناسی از مهر ماه