Web Analytics Made Easy - Statcounter

ظرفیت آمفی‌تئاتر پارک ملت خوی پاسخگوی برنامه‌های فرهنگی شهرداری و نیاز مردم این شهر نیست و بسیاری از مردم این روزها مجبورند سرپا و در وضعیتی دشوار نارچارند برنامه‌های تابستانی مختلف را در این مکان تماشا کنند. ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰ استانها آذربایجان غربی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خوی، شهروندان خویی معتقدند، شهرداری این شهر چند سالی است در اقدامی تحسین‌برانگیز، اقدام به برگزاری جشن محلات در مناطق مختلف شهر کرده اما استقبال بی‌نظیر مردم از جشن محلات و جشن آفتاب‌گردان در آمفی‌تئاتر پارک ملت و سایر پارک‌های خوی، مشکلاتی را به وجود آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضور چند هزار نفری مردم در جشن محلات و آفتاب‌گردان، فراتر از انتظار مسئولان برگزاری جشن‌ها بود حتی سال قبل حضور حامد زمانی، خواننده محبوب کشورمان در آمفی‌تئاتر پارک ملت خوی با استقبال انبوه مردم روبه‌رو شد که تعجب خود این خواننده را برانگیخت و واکنش وی در صفحه اینستاگرامش را به همراه داشت.

صدها نفر از مردم خوی ایستاده برنامه‌های جشن آفتاب‌گردان را دنبال می‌کنند و این بیانگر، اولویت قرار دادن شروع ساخت فاز دوم آمفی‌تئاتر پارک ملت خوی است. گزارش خبرنگار تسنیم در مورد ضرورت افزایش ظرفیت آمفی‌تئاتر خوی را می‌خوانید:

فاز دوم توسعه آمفی‌تئاتر پارک ملت خوی

رئیس شورای اسلامی شهر خوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: پارک ملت میزبان برنامه‌های فرهنگی خوی است و با اتمام فاز دوم تفرجگاه فنایی، برنامه‌های شهرداری در آنجا هم برگزار می شود.

مجید مقدم افزود: به دلیل استقبال خوب مردم، فاز دوم توسعه آمفی‌تئاتر پارک ملت را در برنامه قرار می‌دهیم.

وی با اشاره به اجرای جشن آفتاب‌گردان در خوی گفت: در نظر داریم جشنواره آفتاب‌گردان را به جشنواره ملی تبدیل کنیم و اولویت اجرای برنامه توسط هنرمندان خویی است و در کنار اینها، از هنرمندان سایر استان‌های کشور نیز در جشنواره استفاده می‌کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر خوی تصریح کرد: در محلات محروم ربط، امامزاده، بلوار قمری اصل و شهانق که از محلات قدیمی خوی هستند، خانه جوان را که از امکاناتی از قبیل سالن ورزشی، کتابخانه و چمن مصنوعی برخوردار است، فراهم می‌کنیم.

ظرفیت آمفی‌تئاتر پارک ملت پاسخگوی نیاز مردم نیست

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری خوی می‌گوید: پیشتر در طراحی اولیه آمفی‌تئاتر به‌عنوان کارشناس فرهنگی، نظر برافزایش ظرفیت آمفی‌تئاتر داشتم اما لحاظ نشد بنابراین هم اکنون طراحی آمفی‌تئاتر به شکلی است که در صورت افزایش ظرفیت، زحمت زیادی بر شهرداری تحمیل خواهد شد اما باز هم نیاز به افزایش ظرفیت آمفی‌تئاتر وجود دارد و باید اجرایی شود.

علی‌اکبر چیت‌ساز خویی افزود: ظرفیت آمفی‌تئاتر پارک ملت 1500 نفر است و نزدیک به هزار نفر نیز سرپا برنامه‌ها را دنبال می‌کنند بنابراین تلاش می‌کنیم، درخواست شهروندان را برای افزایش ظرفیت آمفی‌تئاتر و یا احداث سالن‌های دیگر به سمع و نظر اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار  برسانیم.

چیت‌ساز خویی به فرهنگ بالای مردم خوی در اجرای برنامه‌های شهرداری اشاره کرد و گفت: مردم خوی با فرهنگ بالا و به‌صورت منظم در برنامه‌های مختلف شهرداری شرکت می‌کنند و استقبال پرشوری داشته و این به‌منزله، برگزاری مداوم برنامه‌های فرهنگی توسط شهرداری است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری خوی تصریح کرد: جشن محلات که در مناطق مختلف شهر برگزار شد، خلاء آمفی‌تئاتر در مناطق دیگر شهر دیده شد اگرچه این مشکل در سراسر کشور وجود دارد بنابراین نیز سیاست‌گذاری کلان در سطح شهر را می‌طلبد و همچنین باید به درخواست عمومی تبدیل‌شده و در برنامه‌های مجموعه شهرداری و شورای شهر قرار گیرد.

وی بیان داشت: از گروه‌های مختلف هنری در جشن محلات استفاده می‌کنیم و طبیعی است که از همه گروه‌های هنری در برگزاری مراسم‌ها بهره‌مند نشویم اما در تلاش هستیم که از اکثر گروه‌ها استفاده کنیم.

ظرفیت آمفی‌تئاتر خوی 3 برابر شود

محمدرضا سلامی تماشاگر در جشن آفتابگردان اظهار داشت: ملت مشتاقانه از برنامه‌ها استقبال کرده‌اند اما شمار قابل‌توجه از مردم ایستاده نظاره‌گر برنامه‌ها هستند و این بیانگر ظرفیت بالای فرهنگی خوی است بنابراین مسئولان فرهنگی چاره‌ای بیندیشند.

وی افزود: باید ظرفیت آمفی‌تئاتر سه برابر ظرفیت فعلی افزایش یابد و نیز در سطح شهر به‌غیر از این آمفی‌تئاتر، سالن آمفی‌تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز وجود دارد که در شأن شهر بافرهنگ و یا ظرفیت فرهنگی نیست.

سلامی گفت: در وضعیت کنونی اقتصادی، روحیه مردم پایین است و اجرای چنین برنامه‌هایی در بالا بردن روحیه مردم و ایجاد نشاط در جامعه مؤثر بوده و باید از بانیان این مراسم‌ها تشکر و قدردانی کرد.

استقبال شگفت‌انگیز مردم خوی از برنامه‌های فرهنگی

بازیگر نقش سارا بعیم خالا در جشن محلات و آفتابگردان می‌گوید: جشن محلات طرح بسیار خوبی است و از اعضای شورای شهر، شهردار، معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری و همچنین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی که محیطی مرفت و شاد را برای مردم ایجاد کرده‌اند تشکر می‌کنم و نیز مردم در درب خانه‌هایشان از برنامه‌های جشن محلات بهره‌مند می‌شوند.

جعفر وهاب پور افزود: مردم پیگیر برنامه‌های جشن محلات هستند و 5 هزار نفر تماشاگر، حتی بدون حضور نیروی انتظامی بافرهنگ منحصربه‌فرد، برنامه‌ها را دنبال می‌کنند.

وهاب پور گفت: ظرفیت آمفی‌تئاتر پاسخگوی مردم نیست و با توجه به استقبال مردم، نیاز به افزایش آمفی‌تئاتر داریم.

کارگردان و بازیگر نقش سارا بعیم خالا در جشن محلات خوی تصریح کرد: سارا بعیم خالا با استقبال پرشور مردم خوی و سایر شهرهای آذربایجان روبه‌رو شد و همچنین تهیه‌کننده تبریزی در نظر دارد با حمایت مالی، نمایش سارا بعیم خالا را در سراسر کشور برگزار کنیم.

تنوع در اجرای برنامه‌های فرهنگی خوی

شهرام شاه‌حسینی تماشاگر جشن آفتاب‌گردان خوی اظهار داشت: جشن محلات از جشن‌های مفید در سطح شهر است که نشاط را به مردم هدیه می‌دهد و فرهنگ آنها را بالا می‌برد.

وی افزود: ایفای نقش‌های متنوع ثروتمندان و فقرا در جامعه از نقاط بسیار خوب نمایش‌های جشن محلات است و همچنین مردم به خاطر اجرای برنامه‌های جشن محلات به پارک‌ها می‌روند.

شاه‌حسینی گفت: جشن محلات به‌طور موقت هزینه‌های سرسام‌آور اقتصادی و تورم را از ذهن ما دور می‌کند و همچنین افزایش گنجایش ظرفیت آمفی‌تئاتر دغدغه‌های تماشای برنامه‌های جشن محلات را برای مردم برطرف می‌کند.

تماشاگر جشن آفتاب‌گردان خوی تصریح کرد: برای استفاده از هنرمندان خوب خویی در جشن محلات و آفتاب‌گردان از شهرداری و شورای شهر تشکر می‌کنم و هر هفته مشتاق تماشای برنامه‌ها هستم و مسئولان اجرایی برنامه تنوع در برنامه‌ها را زیاد کنند، چون اغلب برنامه‌ها تکراری است.

گزارش از یاسین قبولی

انتهای پیام/ ز

R41361/P41362/S6,48/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۵۵۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری 12 ویژه برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه 2

جام جم آنلاین اصفهان؛ محمدرضا طبیبی با بیان اینکه رویدادهای هفته فرهنگی اصفهان امسال با شعار «اصفهان شهر زنده، شهر زندگی» برگزار می‌شود، گفت: به همین مناسبت در منطقه 2 شهرداری اصفهان 12 برنامه با همکاری مجموعه‌های فرهنگی و فرهنگسراها برگزار می‌شود که از این میان 5 رویداد ویژه است.

وی افزود: در همین راستا، رویداد «رسم دیرین» در قالب آئین گرامیداشت فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای روز 6 اردیبهشت از ساعت 17 در بوستان قلمستان برگزار می‌شود.

مدیر منطقه 2 شهرداری اصفهان گفت: «شهر زندگی 1»، جشنواره عکس از زیبایی‌های محلات منطقه 2 است که نخستین دوره آن به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان برگزار می‌شود و مراحل بعدی به مناسبت‌ها و با موضوعات متنوع شهری برگزار خواهد شد.

وی شعار این رویداد را «شهر زندگی، محله زندگی» با تاکید بر ضرورت زیست پذیری محلات دانست و خاطرنشان کرد: نخستین دوره این جشنواره 9 محله از محله های قدیمی منطقه شامل آفاران، برزان، ولدان، مشکین و جاوان در شمال و بابوکان، رسالت، دهنو و بختیاردشت را به تصویر می کشد و در دوره های بعدی، موضوعاتی از جمله بزرگان و آئین‌های محلات و... محور جشنواره خواهد بود.

طبیبی با اشاره به رویداد «اصفهان جان» گفت: این رویداد نیز شامل روایت‌گری اصفهان در قالب نقالی و به صورت میدانی است و از 3 تا 6 اردیبهشت از ساعت 17 در محلات بابوکان، رسالت، دهنو و قلمستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به دیگر رویدادهای این هفته بیان کرد: سایر رویدادها در مراکز فرهنگی منطقه برگزار می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به اختتامیه «جشنواره نمکدون» در فرهنگسرای سراج، شب شعر جاوان و اصفهان فیروزه‌ای در فرهنگسرای معلم، مسابقه زیباترین تعریف از اصفهان با عنوان «نگاه اصفهانی»، معرفی کتاب بانوان شیعه، اردوی اصفهان گردی و سینما اسوه اشاره کرد.

مدیر منطقه 2 شهرداری اصفهان همچنین از برگزاری هفته فرهنگی محله دهنو خبر داد و گفت: با توجه به برگزاری رویدادهای هفته فرهنگی اصفهان، برنامه‌های مربوط به هفته فرهنگی دهنو با تأخیر و از 19 تا 21 اردیبهشت برگزار می‌شود. در همین راستا، رویداد «باغ نو -ده نو» به عنوان پیش مقدمه رویدادهای هفته فرهنگی دهنو برنامه‌ریزی شده است.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

دیگر خبرها

  • مدیران حوزه کارگری در نماز جمعه سیستان و بلوچستان پاسخگوی مطالبات مردم شدند
  • چرا کسی پاسخگوی عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری نیست
  • پاسخ کوبنده مدیر تراکتور به یک برنامه تلویزیونی
  • توجه به ظرفیت‌های مناطق روستایی گامی بلند در تحقق شعار سال است
  • شهرداری قزوین پاسخگوی مکاتبات شورا درباره جذب نیروی غیرقانونی باشد
  • تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه تهران
  • ‌اجرای طرح تأمین امنیت بوستان‌ها در محلات کم برخوردار شیراز
  • رویداد تئاتر صاحبدلان در شاهین شهر برگزار می‌شود
  • برگزاری 12 ویژه برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه 2
  • مطالبات اهالی منطقه ۱۲ از شهردار اصفهان چه بود؟