Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@03:41:14 GMT

نمایشگاه تابلو فرش های هنرمند ورامینی برپا شد

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۵۶۱۰۰

نمایشگاه تابلو فرش های هنرمند ورامینی برپا شد

تهران-ایرنا- رئیس مرکز مردم شناسی و موزه های شهرداری ورامین از برپایی نمایشگاه تابلو فرش های هنرمند ورامینی در برج تاریخی آرامگاهی علاءالدوله این شهرستان خبر داد.

محمدرضا تاجیک روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت : این نمایشگاه شامل 25 تابلو فرش جمشید دیوانگاهی ، از هنرمندان دشت ورامین است که با استفاده از دستگاهی به نام روحان که توسط وی اختراع و به ثبت رسیده بافته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود : این هنرمند دارای مدرک فوق لیسانس نساجی از کشور انگلستان است که پس از سال ها زندگی و کار در خارج از کشور ، به میهن بازگشته تا با استفاده از دستگاه خود ، شیوه ای نوین در بافت قالی را آموزش دهد.
وی اظهارداشت: با استفاده از این دستگاه ، تابلو فرشی که به صورت عادی شش ماه برای بافت آن زمان لازم است را می تواند طی یک هفته بافت.
تاجیک گفت : تابلوفرش های این نمایشگاه شامل تصاویری از مناظر طبیعی ، آثار تاریخی و چهره افراد است.
وی بیان کرد: در حاشیه برپایی این نمایشگاه ، کارگاه آموزشی نیز توسط این هنرمند برپا شده و علاقمندان می توانند از نزدیک شاهد بافت فرش به وسیله دستگاه روحان باشند.
رئیس مرکز مردم شناسی و موزه های شهرداری افزود : این نمایشگاه تا اول مهرماه امسال در ساعت اداری در برج آرامگاهی علاء الدوله واقع در میدان امام خمینی (ره) ورامین پذیرای علاقمندان است.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254 / 1539

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي نمايشگاه تابلو فرش ورامين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۵۶۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

7 میز خدمت در حاشیه نماز جمعه ارومیه برپا می‌شود

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، فردا هفت اردیبهشت ماه، هفت میز خدمت در حاشیه نماز جمعه ارومیه در مصلی امام خمینی(ره) این شهر برپا می‌شود.

بر این اساس مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی و مدیرکل تأمین اجتماعی استان در میز خدمت حضور خواهند داشت.

همچنین مدیرعامل جمعیت هلال آذربایجان‌غربی، شهردار منطقه 2 ارومیه، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و نیز مسئول بسیج کارگران پاسخگوی سوالات و مسائل و مشکلات مردمی خواهند بود.

خطیب نماز جمعه فردا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • 7 میز خدمت در حاشیه نماز جمعه ارومیه برپا می‌شود
  • دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی شهر سنندج برپا می‌شود
  • «آرامش در سکوت» هنرمند ناشنوا برپا می‌شود
  • هنرمند ایرانی جایزه طراحی زاکا در توکیو را به خود اختصاص داد
  • برگزاری جشن تولد برای خالو قنبر راستگو هنرمند محبوب هرمزگانی
  • ۷۰ درصد از بافت تاریخی بوشهر بهسازی و نوسازی شد
  • نصب ۳۶۰ تابلو و علائم هشداردهنده جاده‌ای در جاده های تکاب
  • نشست تخصصی «اقلیم، طبیعت و بیان هنری» برگزار می‌شود
  • آسفالت نزدیک به ۱۱ کیلومتر از راه‌های روستایی چایپاره
  • حمله موشکی ایران به روایت تابلو‌های شهری