Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-30@17:30:52 GMT

تفاوت تستر عطر با عطر و ادکلن‌های اصل

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۵۶۱۳۸

تفاوت تستر عطر با عطر و ادکلن‌های اصل

پارسینه: افرادی که با دنیای عطر و ادکلن آشنا هستند حتما نام تستر‌های عطر به گوششان خورده. فروشندگان عطر ادعا می‌کنند که تستر عطر هیچ تفاوتی با عطر اصل ندارد و کسانی هم که از تستر‌های عطر استفاده کرده اند می‌گویند دوام تستر‌ها از عطر‌های معمولی بیشتر است. در این بخش به شما می‌گوییم که تستر عطر چیست و چه تفاوتی با عطر و ادکلن‌های اصل دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تستر عطر همان عطر اورجینال است که توسط شرکت تولید کننده عطر تولید می‌شود با این تفاوت که در ظروفی بدون بسته بندی و لوگو عرضه می‌شود. تستر‌های عطر معمولا در حجم ۱۰۰ میلی لیتر توزیع می‌شوند، اما بسته‌های ۵۰، ۷۵، ۹۰ و ۱۲۵ میلی لیتر نیز ممکن است موجود باشد. شرکت‌های تولید کننده عطر، به منظور فعالیت‌های بازاریابی تستر‌های عطر را تولید می‌کنند. در واقع تستر‌های عطر به عنوان نمونه برای معرفی عطر به توزیع کنندگان تولید می‌شود که آن‌ها بدانند دقیقا چه نوع عطری را می‌خواهند به فروش رسانند. در واقع تستر‌های عطر برای فروش تولید نمی‌شوند، ولی در برخی از کشور‌ها مانند شرق اروپا و خاور میانه با قیمت‌های بالایی به فروش می‌رسند. ترکیبات تستر‌های عطر هیچ تفاوتی با عطراصلی نداشته و فقط بسته بندی است که موجب تفاوت آن‌ها می‌شود.
نحوه تشخیص تستر از عطر اورجینال
همان طور که گفتیم تنها تفاوت تستر‌های عطر از اصل آن‌ها بسته بندی آن هاست. تستر‌های عطر فاقد لوگو وجعبه بوده و بسته بندی مشخصی ندارند. تستر‌ها عموما به صورت میلی لیتری فروخته شده و با وجود قیمت‌های پایین‌تر نسبت به عطر‌های اصل، هیچ تفاوتی با عطر اورجینال ندارند. البته باید توجه کنید که به خاطر نداشتن بسته بندی مشخص ممکن است برخی افراد سودجو، عطر‌های تقلبی و دست ساز خود را به عنوان تستر عطر با قیمتی بالا به فروش رسانند. پس حتما از فروشگاه‌های معتبر که گارانتی فروش دارند خرید نمایید.
تفاوت تستر عطر با سمپل
اگر اهل خرید عطر باشید حتما سمپل‌های کوچکی که در کنار عطر اصلی ارائه می‌شود را دیده اید. سمپل‌ها در اندازه و حجم‌های بسیار کوچک عموما زیر ۱۰ میل عرضه می‌شوند و به طور رایگان در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند. برای نمونه فردی از یک فروشگاه معتبر یک عطر شنل خریداری می‌کند، فروشنده علاوه بر آن یک سمپل از عطر ورساچه به او هدیه می‌دهد تا آن را نیز امتحان نموده و در صورت تمایل عطر اصلی آن را خریداری کند. در واقع سمپل‌های عطر برای تبلیغات عطر جدید عرضه می‌شوند. در حالی که تستر‌ها در حجم‌های بالا تولید شده و هدف آن‌ها مشتریا نیستند بلکه توزیع کنندگان و فروشندگان عطر هستند که آن‌ها را به رایگان دریافت می‌کنند و گاهی به قیمت‌های مشخصی به فروش می‌رسانند.
آیا تستر عطر ارزش خریداری دارد؟
مهمترین مزیت تستر عطر نسبت به عطر اورجینال و بسته بندی شده در همان حجم، قیمت پایین‌تر آن است. اما آیا قیمت پایین دلیل خوبی برای خرید تستر است؟ همان گونه که اشاره کردیم تنها تفاوت عطر اصلی با تستر بسته بندی آن است. هزینه تمام شده عطر اورجینال با بسته بندی مشخصی که دارد با قیمتی که فروشنده به فروش می‌رساند بسیار متفاوت است. در واقع می‌توان گفت که همین بسته بندی و اتیکت است که باعث بالا رفتن قیمت می‌شود بنابراین طبیعی است که قیمت محصول اصل، ولی بسته بندی نشده پایین‌تر باشد. کسانی که بسته بندی و لاکچری بودن محصول برایشان بی اهمیت است و فقط می‌خواهند از عطری با کیفیت و خوشبو استفاده کنند تستر بهترین انتخاب است. اما کسانی که به دنبال لوکس بودن و داشتن پرستیژ خاص هستند ترجیح می‌دهند که همان عطر اورجینال با بسته بندی و لوگو را علی رغم گرانتر بودن خریداری نمایند. پس پاسخ این سوال که بهتر است تستر بخریم یا عطر اورجینال به خود شما بستگی دارد که آیا به دنبال داشتن زندگی لاکچری هستید و یا می‌خواهید در هزینه هایتان صرفه جویی کنید. البته که از دیدگاه اقتصادی تستر همه ویزگی‌های عطر اصلی را داشته و حتما ارزش خریدن دارد.
باید توجه داشته باشید که مهمترین معیار تشخیص عطر اصلی از تقلبی، بسته بندی است و هنگامی که بسته بندی وجود نداشته باشد، تشخیص عطر اصل از تقلبی تقریبا غیر ممکن است و افراد سودجو به راحتی می‌توانند یک عطر تقلبی را به جای تستر به شما قالب کنند. ترجیحا تستر‌ها را از عطر‌هایی تهیه کنید که قبلا اصل آن را داشته اید. بدین صورت راحتتر می‌توانید اصل بودن و تقلب بودن تستر را تشخیص دهید. به طور کلی و با در نظر گرفتن همه عوامل می‌توان نتیجه گرفت خرید تستر‌ها به جای عطر اصلی می‌تواند انتخا مناسبی باشد به خصوص در حال حاضر که قیمت عطر‌های اورجینال بسیار بالاست.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۵۶۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارخانجات آردسازی مازندران درجه‌بندی می‌شوند

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: با راه‌اندازی سامانه درجه بندی، کارخانجات آرد با ارتقای تجهیزات و به‌روزرسانی امکانات، امتیازدهی خواهند شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل غله و خدمات بازرگانی مازندران، نشست هم اندیشی بررسی راهکارهای تحقق شعار سال در صنعت آردسازی با حضور مدیران دستگاه های اجرایی و کارخانجات تولید آرد استان مازندران برگزار شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران، با بیان اینکه مدیران و نمایندگان استانداری، صمت، جهاد کشاورزی، دانشگاه علوم پزشکی و استاندارد در جلسه با کارخانجات آرد حضور داشتند، گفت: با توجه به نامگذاری سال 1403 با عنوان جهش تولید و مشارکت مردمی توسط مقام معظم رهبری، سعی بر این خواهد بود که برنامه های سال جدید با تعامل بیشتری با بخش‌‌های مرتبط با غله انجام شود.

عباسعلی وفائی نژاد تصریح کرد: نگاه ویژه نظام به بخش اقتصاد، نشانگر این است که اقتصاد جزو مباحث پردغدغه و پرچالش بوده و  از تمام ابزارهای موجود برای خودباوری و خوداتکایی استفاده می‌کنیم.

وی گفت: دولت با اراده قوی و متعهدانه هر کجا حضور داشته باشد، بخش خصوصی نیز همراهی می‌کند و حضوری موفق خواهد داشت.

وفائی نژاد افزود: حمایت و پشتیبانی از تولید محصولات کشاورزان بخشی از کار اداره کل غله بوده و پارسال با همراهی کارخانجات آرد استان بیش از 118 هزار تن گندم از کشاورزان مناطق دشت و بالادست استان با شرایط خاص حمایتی خریداری شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران گفت: با تدابیر صورت گرفته، حمایت مناسبی از کشاورزان انجام دادیم که با مدیریت صحیح و همراهی کارخانجات آرد استان، کیفیت آرد نیز تضمین شد.

وی افزود: در استان مازندران 21 کارخانه آرد داریم که با بهسازی و نوسازی و توسعه انبارها، سیلو و تجهیزات آزمایشگاهی، تحول و به روزرسانی مناسبی را داشته و برای ارتقای کیفیت تولید آرد سرمایه گذاری می‌شود.

وفائی نژاد تصریح کرد: شیوه نامه درجه‌بندی کارخانجات در شرف نهایی شدن در کارگروه استان و رفع نواقص و چالش‌هاست و بزودی عملیاتی خواهد شد.

وی تصریح کرد: با راه اندازی سامانه درجه بندی، کارخانجات آرد با ارتقای تجهیزات و بروزرسانی امکانات، امتیاز و رتبه آنها افزایش خواهد یافت.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران با بیان اینکه در سال 1401 تلاش کردیم از انحصار واردات از طریق بنادر جنوبی کاسته شود و فعالیت‌های تجاری به سمت بنادر شمالی سوق داده شود، گفت: در سال‌های 1400 و 1401 کالاهای اساسی گندم و روغن را از طریق بنادر استان مازندران وارد کشور کردیم اما در سال 1402 به دلیل کاهش ضرورت تامین و دیگر موارد، تامین کالاهای اساسی از طریق بنادر شمالی کشور متوقف شد.

وی  افزود: تمام تلاش دولت در حمایت از تولید کالاهای اساسی و خودکفایی در آن انجام خواهد شد اما به منظور تامین ذخیره استراتژیک و حفظ امنیت غذایی در کشور، رایزنی های لازم انجام شد تا در سال جدید بخش اول گندم خریداری شده از کشورهای حاشیه دریای خزر از طریق بنادر مازندران وارد کشور شود.

به گزارش تسنیم، در این نشست کارخانجات آرد استان به بیان مشکلات و موانع راه تولید اشاره کردند و مدیران دستگاه های اجرایی نیز به تشریح برنامه های خود در راه تحقق رشد تولید و مشارکت هر چه بیشتر بخش خصوصی و مردم در اقتصاد پرداختند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شناسایی سه واحد متخلف غیراستاندارد در یزد
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • بازدید مدیران صدای رسانه ملی از طرحهای عمرانی حرم رضوی
  • بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین
  • کارخانجات آردسازی مازندران درجه‌بندی می‌شوند
  • آشنایی با انواع لیبل زن صنعتی و مدل‌های مختلف آن
  • کشف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته‌بندی غیراستاندارد
  • دانشکده طراحی سوئیس: مبلمان را در بسته بندی به اندازه پیتزا بخرید، در خانه به اندازه واقعی می رسند! (+عکس)
  • تسریع و تسهیل انواع تست کمک‌فنر‌ها با تولید مولتی‌تستر ایرانی ممکن شد
  • پای نفت برای صعود قیمت بسته می‌شود