Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-27@22:26:36 GMT

سفر یک دیپلمات ارشد چینی به پیونگ‌یانگ

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۵۶۱۹۰

به گزارش خرداد و به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، گزارش‌های اخیر رسانه‌ها حاکی از آن است که شی جینپینگ، رییس‌جمهوری چین احتمالاً ۹ سپتامبر به کره شمالی خواهد رفت تا در مراسم هفتادمین سالگرد تأسیس این کشور حاضر شود.
بر اساس اظهارات این منبع آگاه، مقامات چینی در سطوح عالی اخیرا در پیونگ‌یانگ با مقامات کره‌شمالی دیدار کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این منبع افزود: گفته می‌شود که یک مقام چینی وارد کره شمالی شده است. این دیدار به دلیل حساسیت زمانی‌ آن، توجه‌های بسیاری را به سمت خود جلب کرده است.
یک روزنامه سنگاپوری هفته گذشته گزارش کرد که شی جینپینگ اوایل سپتامبر و به دعوت کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی از پیونگ‌یانگ دیدار می‌کند تا در هفتادمین سالگرد تاسیس کره‌شمالی شرکت کند.
وزارت خارجه چین این گزارش را رد یا تایید نکرده و تنها بر دوستی دو کشور تأکید کرده است.
رییس‌جمهوری چین همچنین قصد دارد ۱۱ تا ۱۳ سپتامبر از روسیه دیدار کند تا در نشست انجمن اقتصادی شرقی در ولادیوستوک حاضر شود. همچنین مون جائه این، رییس‌جمهوری کره جنوبی قرار است در ماه سپتامبر در پیونگ‌یانگ با کیم جونگ اون دیدار و گفت‌وگو کند.
منبع آگاه دیگری اظهار کرده است: با توجه به برنامه شی جینپینگ و وضعیت کره‌شمالی، اوایل سپتامبر زمان مناسبی برای سفر او به پیونگ‌یانگ به نظر می‌رسد. برچسب ها: کره ، کره شمالی ، جمهوری دموکراتیک خلق کره ، کیم جونگ اون ، شبه جزیره کره ، چین ، اقتصاد ، اخبار چین ، جمهوری خلق چین ، اقتصاد چین ، شی جین پینگ ، یوان ، اقتصاد چین ، بین الملل ، اخبار بین الملل

منبع: خرداد

کلیدواژه: کره کره شمالی جمهوری دموکراتیک خلق کره کیم جونگ اون شبه جزیره کره چین اقتصاد اخبار چین جمهوری خلق چین اقتصاد چین شی جین پینگ یوان اقتصاد چین بین الملل اخبار بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۵۶۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، رسانه های صهیونیستی گزارش دادند که یک هواپیمای شخصی اسرائیلی امروز شنبه در ریاض، پایتخت عربستان سعودی به زمین نشست و اخیرا برای انتقال مقامات ارشد موساد از آن استفاده شده است.

رادیو تلویزیون رژیم صهیونیستی موسوم به «مکان» گزارش داد، فرود هواپیما در آستانه سفر آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا به ریاض انجام شده است.

بر اساس این گزارش، این هواپیما امروز از فرودگاه بن گوریون برخاسته و در امان پایتخت اردن به طور موقت توقف کرده و از آنجا به مقصد ادامه داده است.

رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی افزود: این احتمال وجود دارد که مقامات ارشد اسرائیلی در این هواپیما حضور داشته باشند تا در مورد عادی سازی مذاکرات با عربستان سعودی گفت‌وگو کنند.

بر اساس این گزارش، این هواپیما متعلق به یک تاجر اسرائیلی است و در ماه های اخیر در سفرهای رسمی مسئولان ارشد موساد و وزارت امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) استفاده شده است.

پایگاه خبری آکسیوس همچنین گزارش داد که مقامات آمریکایی امیدوارند به توافقی دوجانبه با سعودی‌ها برسند تا به نتانیاهو ارائه کنند. این توافق شامل تعهد به مسیری است که به راهکار دودولتی منتهی می‌شود.

این در حالی  است که قرار است آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا دوشنبه و سه‌شنبه آینده به عربستان سعودی سفر و در مورد تلاش‌های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه رایزنی کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • کره شمالی : آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می کند
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • رسمی؛ پدرو روچا رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا
  • کره شمالی چند پرتابه راکتی آزمایش کرد
  • بریکس برای تحرک کشور‌های عضو در چارچوب چندجانبه گرایی ابتکار عمل دارد
  • پاسخ قاطع پیونگ‌یانگ به نسخه تحریمی آمریکا
  • پیونگ‌یانگ به آمریکا درخصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی خود هشدار داد