Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

یک کارشناس گردشگری با اعلام اینکه به زودی مسافران حمل‌ونقل هوایی به سمت جاده‌ها سرایز می‌شوند، گفت: در آینده نزدیک از 4 هزار آژانس هواپیمای تنها بین 50 تا 100 آژانس می‌توانند در بازار باقی بمانند.

علی جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز عنوان کرد: با توجه به افزایش قیمت بلیت هواپیما و مشکلاتی که در صنعت گردشگری به وجود آمده است تنها پنج‌درصد مردم می‌توانند از سفر آن‌هم به معنای واقعی استفاده کنند چرا که واقعیت این است تا زمانی که مردم در تهیه ابتدایی‌ترین مایحتاج زندگی خود در مشکل هستند دولت نمی‌تواند هیچ برنامه‌ای برای صنعت هوایی و گردشگری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه می‌گوید: در حال حاضر اولویت دولت استفاده مردم از حمل‌ونقل هوایی نیست چرا که دولت تا زمانی که نتواند مشکلات عمومی کشور را حل کند نمی‌تواند برای صنعت هوایی و گردشگری برنامه‌ای داشته باشد.

این فعال گردشگری با اظهار به این‌که دولت توانایی تخصیص ارز برای استفاده مردم از سفرهای هوایی را ندارد، گفت: در شرایط فعلی سفرهای ایرانی‌ها به خارج از کشور و استفاده مردم از هواپیما برای سفرهای داخلی کاهش چشم‌گیری پیدا خواهد کرد.

او تاکید می‌کند که افرادی که از گذشته در شغل گردشگری نبوده‌اند و تخصصی در آن ندارد وارد این حوزه نشوند چراکه این شغل از نگاه بیرون بسیار شغل عوام‌فریبی است.

جعفری در ادامه به این موضوع اشاره می‌کند که در آینده نزدیک از 4 هزار آژانس هواپیمای تنها بین 50 تا 100 آژانس می‌توانند در بازار باقی بمانند.

این فعال گردشگری به تعدد آژانس‌های هواپیمایی و ایرلاین‌ها انتقاد کرد و گفت: اکنون بیش‌تر از سوپرمارکت در خیابان ما آژانس مسافرتی می‌بینیم و افرادی زیادی با  دو تا سه فروند هواپیما ایرلاین راه‌اندازی می‌کنند.

او با اعلام این‌که در آینده ما شاهد افزایش سفرهای زمینی خواهیم بود، گفت: اتوبوس‌های خوبی برای سفرهای زمینی وجود دارد که اگر قیمت گازوئیل زیاد نشود ما شاهد رشد سفرهای زمینی خواهیم بود اما در مسیرهایی مانند کیش، چابهار، بندرعباس، اهواز و... نیاز است قیمت بلیت‌های هواپیما منطقی شود چراکه سفر به این شهرها با صورت زمینی بسیار سخت است.

وی تاکید می‌کند: در آینده تعداد زیادی آژانس‌های هواپیمایی ورشکست خواهند شد و بسیاری از افرادی که مسافر واقعی نبوده‌اند و با تخصیص ارز دولتی به سفر رفته‌اند دیگر نمی‌توانند سفر کنند.

اکرم فیض آبادی

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: آژانس های مسافرتی علی جعفری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۵۶۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است

به گزارش خبرنگار مهر، «سید عزت الله ضرغامی» وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: از وظایف حاکمیت تولید است و در واقع این یک شاخص است زیرا هر دولتی که بتواند مردم را بیشتر شاد کند موفق‌تر است.

وی افزود: بعضی وقت‌ها هم مردم خودشان شاد هستند اما برخی برخورد می‌کنند که جلوی این شادی را بگیرند اما از جمله برنامه‌هایی که مردم را شاد می‌کنند برنامه‌های محلی حوزه میراث فرهنگی است. که در کنار آن رویدادها زمینه شادی فراوانی ایجاد می‌شود.

کد خبر 6086819

دیگر خبرها

  • ضرغامی: حال مردم خوب هست که به سفر می‌روند
  • اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه شیراز
  • سیاست دولت سیزدهم در حوزه فرودگاهی رشد متوازن است
  • ◄ تـامـلی بر موضوع آزاد سـازی نرخ بلیت هواپیما باتوجه به تـجربه دیگر کشـورها
  • جمهوری اسلامی در بخش‌های مختلف هوایی محتاج هیچ کشوری نیست
  • آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است
  • درخواست توقف کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • شیخ حسین انصاریان: نمازهای جماعت در کشور ما ورشکسته شده است /چهارتا مشجد کنار حرم ها را ملاک نگیرید
  • معرفی انواع خطوط هوایی و مسیرهای پروازی به ترکیه
  • تقابل هوش مصنوعی و انسان در نبرد هوایی ارتش آمریکا!