Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@08:08:30 GMT

نماز جمعه پایگاهی عظیم برای حمایت از نظام اسلامی است

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۵۷۴۴۷

نماز جمعه پایگاهی عظیم برای حمایت از نظام اسلامی است

 

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان، حجت‌الاسلام والمسلیمن سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز در مراسم تکریم و معارفه امام جمعه شهرستان ورزقان با بیان اینکه نماز جمعه پایگاهی برای روشنگری و آگاهی بخش آحاد جامعه است گفت: نماز جمعه رسانه‌ای فراگیر و کم هزینه است که مردم را با اطلاع رسانی دقیق و صحیح نسبت به مسائل منطقه ای، کشوری و استانی مطلع می‌سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی، افزود: این نماز عبادی و سیاسی پایگاهی برای بصیرت افزایی و روشنگری است که بصورت خودش و فارغ از تبلیغ برای حضور آنها هر هفته میعادگاه بندگان الهی است.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم، با بیان اینکه نماز جمعه پایگاه مقاومت و تقویت اسلام در مقابله با توطئه‌ها و فتنه‌ها است تصریح کرد: در طول 4 دهه گذشته از عمر انقلاب تمامی فتنه‌ها در نماز جمعه تبیین و تشریح شده است تا با این روشنگری‌ها در مقابل فتنه‌ها کشور را حفظ و حراست کنیم.
امام جمعه تبریز، خاطر نشان کرد: یکی از برکات این فریضه عبادی و سیاسی در دوران دفاع مقدس محوریت آن در اعزام نیروها به مناطق عملیاتی و جنگ بود.
وی، نماز جمعه را جبهه‌ای برای مقابله با هجمه‌های دشمنان عنوان کرد و گفت: نماز جمعه محلی برای تقویت آرمانی‌های اسلامی است بطوریکه که بدون هیچ تعطیلی مسائلی را روشنگری می‌کند که همیشه دشمنان از آن در هراس و وحشت هستند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه دشمنان با ترس از تفکر و اندیشه‌های والای ائمه جمعه تاکنون 5 نفر از آن‌ها را به شهادت رسانده اند خاطر نشان کرد: خطه آذربایجان افتخار دارد که 2 سید والا مقام حضرات آیات شهید قاضی طباطبایی و شهید مدنی را در سنگر نماز جمعه تقدیم انقلاب و نظام کرده است.
حجت‌الاسلام آل هاشم با تاکید بر اینکه نماز جمعه باید محل جذب همه مخصوصا جوانان باشد و مساجد باید مملو از حضور آنان باشد گفت: وظیفه ما جذب حداکثری جوانان است و باید آینده این کشور را به صاحبان اصلی آنها یعنی جوانان بسپاریم که در این میان باید ائمه جمعه به همراهی دیگر نهاد و دستگاه های فرهنگی نقش خطیری دارند.
امام جمعه تبریز در ادامه گفت: نماز جمعه بهترین محل برقراری ارتباط مردم و ائمه جمعه است و مردم و ائمه جمعه باید از این فرصت طلایی نهایت استفاده را داشته باشند تا هم این نماز عبادی و سیاسی بجا آورند برای رفع مشکلات عمومی و شخصی باهم در ارتباط تنگاتنگ باشند.
وی با بیان اینکه امام جمعه باید جایگاه پدر معنوی نسبت به امور مردم و نسبت به جناح‌های سیاسی که در داخل نظام هستند را داشته باشد گفت : کسانی که به نظام و ولایت اعتقاد دارند ولو اینکه اختلاف سلیقه و نظر داشته باشند باید از سوی امام جمعه مورد توجه قرار گیرند و امام جمعه باید با محبت و مودت بستر لازم برای اتحاد و یکپارچگی جامعه را فرهم آورد.
حجت‌الاسلام آل هاشم با توضیح اینکه امام جمعه با وحدت وصمیمت و اطلاعت محض از فرامین ولی امیر مسلیمن جهان اهداف نظام و انقلاب را راهبری کند ادامه داد: موضع گیری در مورد مسائل سیاسی و اجتماعی جامعه در نماز جمعه به معنای پرخاشگری نیست بلکه موضع گیری صحیح و درست یکی از برنامه‌های نماز جمعه است همچنین نباید رفتار امام جمعه باعث شود مردم و جناح‌های مختلف فکر کنند این امام جمعه به گروه خاصی تعلق دارد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود وحدت و صمیمت را نیاز اصلی کشور برشمرد و گفت: در شرایط کنونی جامعه بیش از هر چیزی به وحدت و صمیمت نیاز داریم چراکه تمام دشمنان نظام دست به دست هم داده اند تا این نظام را از بین ببرند.
وی، با بیان اینکه بحث‌هایی مثل برجام و مذاکره بهانه‌ای بیش نیست خاطرنشان کرد: همانطوریکه که رهبر انقلاب هم بیان فرموده اند وقوع جنگ نظامی علیه ایران امکان پذیر نیست اما دشمنان تلاش دارند از طریق عملیات روانی و فشار اقتصادی مردم را در تنگنا قرار دهند.
حجت‌الاسلام آل هاشم با تاکید بر اینکه درشرایط فعلی رسالت مسئولان برای ریشه کنی فساد، تبیض، فقر و بی عدالتی از هر زمان دیگر بیشتر ضرورت دارد گفت: باید با همت و تلاشی شبانه روزی و رفع مشکلات اقتصادی مردم و جوانان را به آینده نظام امیدوار کنیم.
امام جمعه تبریز، نماز جمعه قرارگاه فرهنگی هر شهر و منطقه دانست و گفت: فرمانده این قرارگاه امام جمعه است که بر این اساس از خدمات ارزشمند و فراموش نشدنی 5 ساله حجت الاسلام مهدوی تقدیر می کنم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن اجتماعی حجت الاسلام آل هاشم امام جمعه تبریز نمازجمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۵۷۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعار سال یک دستور عملیاتی است

حجت الاسلام علی خاتمی روز سه شنبه در جلسه شورای اداری استان زنجان گفت: مسوولان باید در خصوص تحقق مشارکت مردم در تولید، طرح بدهند.

وی ادامه داد: ریل گذاری برای تحقق شعار سال وظیفه مهم مدیران و صاحب نظران است.

امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به قانون جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: تبیین و اهمیت این موضوع به صورت مکرر بیان شده و نیاز است تا نتیجه اقدامات و فراهم کردن زمینه ها پیگیری شود.

حجت الاسلام خاتمی بر لزوم تشویق جوانان به فرزند آوری تاکید و اظهار کرد: اصل تشویق، رفع نگرانی هایی است که جوانان مطرح می کنند، از طرفی نگران معیشت بودن شک کردن به وعده خدا برای روزی رسانی به بندگان است.

وی به عملیات وعده صادق و موفقیت آن اشاره کرد و گفت: در این خصوص دوست و دشمن به اقتدار ایران اعتراف کردند از این رو نباید بگذاریم این موضوع فراموش شود.

امام جمعه زنجان گفت: عملیات وعده صادق که پاسخ مشروع ایران بود، حس غرور ملی را تقویت و دل مردم را شاد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند
  • معارفه امام جمعه جدید شهر میانرود دزفول
  • درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست
  • حمایت بانوان شهر بهارستان از اجرای طرح نور(حجاب وعفاف)
  • نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است
  • مرتضی اشراقی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود/ شاخص و ملاک حقیقت اندیشه حضرت امام، رهبر معظم انقلاب هستند/ یکی از وظایف مهم مورخ، جهاد تببین است/ امروز مردم غزه تاریخ ساز یک حماسه عظیم هستند
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • شعار سال یک دستور عملیاتی است
  • مساجد و ائمه جماعات قزوین به کانون‌های فرهنگی تبدیل شوند