Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار گفت: درصورتی که فاینانس اجرایی شود پروژه قطارشهری مشهد گلبهار درسال ۱۴۰۰به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین خراسان رضوی، مدیرعامل شرکت عمران  شهر جدید گلبهار گفت: در صورت اجرایی شدن فاینانس پروژه قطاربرقی مشهد-گلبهار در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهدرسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هومن گریوانی گفت: پروژه  قطار شهری مشهد-گلبهار ازسال ۱۳۹۱ و با بودجه دولتی استارت خورد این پروژه در ۵ قطعه برنامه ریزی گردید. 

وی گفت:طول مسیر این پروژه  ۴۶ کیلومتر می باشدکه تا امروز ۳۴ کیلومتر آن تملک شده و تملک سازی الباقی آن در دست اقدام است .

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار در مورد روند آماده سازی این پروژه گفت: زیرسازی قطعه اول به طول ۸.۵ کیلومتر که مربوط به مسیر گلبهار -گلمکان هست  و همچنین قطعه دوم مسیر به طول ۱۰ کیلومتر توسط پیمانکاران تحویل قطعی شده است .

گریوانی ارزش ریالی این دو قطعه را ۱۵۰میلیارد ریال  اعلام کرد و گفت: قطعه سوم  این طرح به طول ۱۸.۵ کیلومتر توسط شرکت آب و خاک آستان قدس رضوی از کیلومتر ۲۱  تا کیلومتر ۳۵ در حال اجرا می باشد که تاکنون ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است  که جا دارد از آستان قدس رضوی تشکر کنم که کمترین مشکل و بیشترین پیشرفت را در قطعات زیرمجموعه آستان قدس داشته ایم.

وی در مورد قطعه چهارم این طرح گفت:ان شاالله در هفته دولت شاهد آغاز بکار قطعه چهارم این طرح خواهیم بود که مناقصه آن برگزار و شرکت مسکن آستان قدس برنده مناقصه  این قطعه از پروژه قطار برقی مشهد-گلبهارشده است.

مدیرعامل شرکت عمران بااشاره به روند تملک سازی اراضی محدوده این طرح گفت:تاکنون ۲هزارمیلیاردریال جهت تملک سازی اراضی واجرای پروژه قطار برقی مشهد-گلبهارهزینه شده است ودر بازدید مسئولان ووزیر راه وشهرسازی به جهت پیشرفت فوق العاده  کار این طرح در زمره پروژه های اولویت دار وزارت راه وشهرسازی در جذب فاینانس قرارگرفت.

وی همچنین بااشاره به مبلغ فاینانس این طرح گفت:مبلغ فاینانس این طرح ۱۸۶ میلیون یورو می باشد که تامین کننده آن کشور چین بوده که براساس قراردادمنعقده ۸۵ درصد آن توسط فاینانسور چینی و ۱۵ درصد آن توسط وزارت راه و شهرسازی تامین می شود که باپیگیری های بعمل آمده هزار و۵۰۰ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی به این پروژه اختصاص یافت تا درجهت فاینانس هزینه شود .

گریوانی در مورد زمان افتتاح وبهره برداری از پروژه قطار برقی مشهد-گلبهار گفت: در صورتی که تحریم های بین المللی در جهت اجرایی شدن فاینانس این طرح مانع از همکاری فاینانسور چینی این طرح نشود و فاینانس این پروژه  روال عادی خود راطی نماید  این پروژه در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید.

وی همچنین در خصوص تامین واگن قطاربرقی مشهد -گلبهار گفت:حسب منویات مقام معظم رهبری وتوصیه اکید معظم له در جهت تقویت تولید داخلی و درراستای حمایت از کالای ایرانی و ازین جهت که امکان تامین واگن از شرکت های سازنده داخلی میسر می باشد مناقصه ای جهت خرید واگن از سوی شرکت عمران برگزار نمی شود .

گریوانی درمورد فاز ۲ پروژه قطاربرقی مشهد-گلبهار که تا چناران ادامه پیدا خواهدکرد گفت: از آنجاییکه این پروژه یک پروژه ملی است به جهت ادامه مسیر   باید مصوبه کمیسیون ماده ۶۲ را اخذ نمایدکه باپیگیری های زیاد  دکتر محمد دهقان نماینده مردم  چناران ,طرقبه وشاندیز  در مجلس این مصوبه اخذ و این پروژه تاچناران ادامه  پیداخواهد کرد که بعد از اجرایی شدن باهمکاری شهرداری چناران نسبت به تملک سازی اراضی فاز ۲ اقدام خواهد شد و این طرح به جهت استفاده مردم  ولایتمدار  تا چناران ادامه پیداخواهد کرد .

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: قطار شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۵۸۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل از بهره‌برداری ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حامد کیخسروی در جمع خبرنگاران، سهمیه مسکن روستایی استان اردبیل در سال جاری را ۷ هزار ۵۰۰ واحد اعلام کرد و اظهار کرد: این واحدها با اقساط ۲۰ ساله و تسهیلات ۵ درصدی آماده معرفی متقاضیان روستایی است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل تصریح کرد: بالغ بر ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل در سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به میزان تسهیلات مسکن روستایی اظهار داشت: تسهیلات مسکن روستایی با بازپرداخت بلند مدت و مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان به متقاضیان ارائه می‌شود.

کد خبر 747625

دیگر خبرها

  • به ظرفیت‌های خدمات‌رسانی مشهد به صورت ویژه پرداخته شود
  • بهره برداری ازدومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد
  • بهره برداری از زائرسرای «کرامت ۲» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد
  • پیشرفت ۴۶ درصدی بوستان ۵ هکتاری بانوان طُرق مشهد
  • تکمیل متروی گلبهار به مشهد در اولویت قرار گرفت
  • ‌پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند تکمیل می‌شود
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد
  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • افزایش شمار پروژه‌های خدماتی در نفت و گاز آغاجاری
  • بهره برداری از ۱۰ پروژه حیاتی برق گیلان برای عبور موفق از تابستان