Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمه مفیدی مسئول برگزاری مسابقات رباتیک در گفتگوی اختصاصی با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت : هشتمین دوره مسابقات رباتیک شهری نایین با حضور 25 نفر از دانش آموزان و دانش پژوهان در پژوهش سرای مصاحب این شهرستان برگزار شد.

وی افزود : دانش آموزان در رده های سنی 4 تا 16 سال در این مسابقات حضور داشتند که پس از گذراندن کلاس های آموزشی در تابستان جاری جهت راهیابی به مسابقات کشوری با هم به رقابت پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول برگزاری مسابقات رباتیک در نایین رشد خلاقیت ، یادگیری برد و باخت و کسب تجربه را مهمترین هدف این مسابقات دانست که والدین می توانند استعدادهای فرزندان خود را کشف کنند چرا که امروز با وجود رشته رباتیک می توانند آینده خوبی برای آنها رقم بزنند.

مفیدی با اشاره به نحوه مسابقات اظهار نمود : مسابقات رباتیک در سه گروه ربات رالی ، جنگو و مسیریاب برگزار شد که تمام مسیر بایستی ربات ها پس ازعبور از پیچ و خم ها و موانع به خط پایان برسند و هر رباتی که زمان کوتاهتری را طی کند برنده مسابقه خواهد بود.

وی همچنین در خصوص نحوه گروه جنگجو گفت : در این مرحله دانش پژوهان در یک محیط دایره ای شکل با قطر 180 طی 3 دقیقه زمان بایستی ربات حریفشان را از زمین دایره ای شکل خارج کنند یا اینکه ربات را طوری واژگون کنند که قادر به حرکت نباشد.

مسئول برگزاری مسابقات رباتیک در نایین افزود : با استفاده از قطعات اصلی ، گیربکس ، چرخ ، آرمیچر، سازه های پلاستیکی و فلزی ، منبع تغذیه 12 ولت دانش پژوهان طی دوره های مختلف قادر به ساخت ربات خواهند بود.
در پایان این مسابقات ، به سه نفر از دانش آموزانی که مقام اول تا سوم را کسب کرده بودند با اهدای جوایزی تجلیل شد و این دانش آموزان به مسابقات کشوری که در شهریور ماه برگزار می شود راه یافتند.

انتهای پیام/م

برگزاری هشتمین دوره مسابقات رباتیک در نایین

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانش آموزی اخبار علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۵۹۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری امتحانان نهایی دانش آموزان در ۱۱۰ حوزه امتحانی چهارمحال و بختیاری

افشین امیریان از تجهیز حوزه‌های امتحانات نهایی چهارمحال و بختیاری با اعتباری بیش از ۴۹ میلیارد ریال خبر داد.

وی افزود: حوزه‌های محل برگزاری امتحانات نهایی استان به دوربین مداربسته، راکت الکترونیکی، سیگنال یاب و همچنین حفاظت فیزیکی و مصرفی حوزه‌های امتحانی مجهز شده است.

امیریان اضافه کرد: بیش از ۳۱ میلیارد ریال از این اعتبارات از محل اعتبارات تملک داریی، پنج میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریال از محل اعتبارات فصل پنج و ۱۲ میلیارد ریال از محل منابع استانی هزینه شد.

بیشتر بخوانید

شرکت ۱۷ هزار دانش آموز چهارمحال و بختیاری در آزمون شبه نهایی

به گفته وی، سابقه تحصیلی و برگزاری امتحانات نهایی تاثیر مهم و موثری در ضرایب کنکور دارد که امسال ضریب امتحانات نهایی ۵۰ درصد است و از سال آینده ۶۰ درصد خواهد شد.

امیریان ادامه داد: جان‌مایه و محوریت امتحانات نهایی و سوابق تحصیلی این است که همه چیز کتاب است و کتاب درسی خود آموزش و پرورش محوریت است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی
  • برگزاری امتحانان نهایی دانش آموزان در ۱۱۰ حوزه امتحانی چهارمحال و بختیاری
  • موفقیت دانش آموزان کیش در مسابقات لیگ علمی پایا
  • تجهیز صنایع کشور با ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی
  • موفقیت دانش آموزان کیش در مسابقات لیگ علمی دانش آموزی پایا
  • مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است
  • مسابقات برنامه‌نویسی و رباتیک کودکان و نوجوانان در دانشگاه شریف
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان شیراز آغاز شد
  • برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی در میبد
  • ۱۴ منطقه فارس میزبان دانش آموزان قرآنی