Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

 به نقل از  سایت رسمی فدراسیون فوتبال،نشست بررسی ایمنی و امنیت ورزشگاههای کشور در ابعاد فرهنگی ، اجتماعی و امنیتی به دعوت فدراسیون فوتبال و با حضور وزیر ورزش و جوانان ،معاونت دادستان کل کشور،معاونین دادستانی تهران،جانشین فرماندهی انتظامی تهران بزرگ،نمایندگان وزارت کشور و وزارت اطلاعات،فرمانده یگان ویژه نیروی انتظامی تهران بزرگ ، مدیران ادارات کل ورزش و جوانان استان ها، روسای هیات های فوتبال سراسر کشور و مدیران عامل باشگاههای لیگ برتر و لیگ دسته اول در هتل المپیک تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در این نشست،دکتر سلطانی فر،وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اهمیت و جایگاه ویژه فوتبال در کشور اظهار داشت:ورزش یکی از ارزان ترین و در عین حال موثرترین ابزارها برای پر کردن اوقات فراغت جوانان است. رشته های مختلف ورزشی خصوصا فوتبال می توانند در این حوزه تاثیرگذار باشند. مجموع هزینه های صورت گرفته در فوتبال ما نسبت به بودجه کشور بسیار ناچیز است. با این وجود شاهدیم که چنین سرگرمی جذابی تا چه حد ارزان و در عین حال تاثیرگذار است. فراموش نکنیم که بخش اعظمی از همین هزینه های فوتبال هم از طریق منابع خصوصی ، حامیان مالی و درآمدزایی حاصل می شود. از سوی دیگر طبق آمارها در حدود 50 میلیون نفر از مردم کشور ما هرکدام به نحوی به یکی از باشگاههای شهرهای مختلف کشور تعلق دارند. یعنی این میزان هزینه توانسته بخش قابل توجهی از اوقات فراغت 50 میلیون نفر از مردم کشور را با یک ابزار بسیار سالم و ارزان پر کند.در واقع بسیاری از مردم کشور با تیم های محبوب خودشان به نوعی زندگی می کنند. وی در ادامه اظهار داشت:هدف ما در وزارت ورزش و جوانان ایجاد ثبات و آرامش برای توسعه ورزش در ابعاد مختلف است. امیدوارم با همدلی و هماهنگی همچنین اراده ای که در این جمع می بینم و با مشارکت همه دستگاهها شاهد اقدامات اجرایی و موثری باشیم که منجر به رفع مشکلات اساسی ورزشگاههای کشور شود.اگر همین جمع با همدلی و هم افزایی و اتحاد به دنبال حل مشکلات استادیوم ها باشند به نظر من عبور از این مشکلات دشوار نخواهد بود. در این بین باید توجه داشت که نقش رسانه ها نیز بسیار مهم و تاثیرگذار است. رئیس فدراسیون فوتبال نیز در بخش دیگری از این نشست با ارائه گزارشی از فعالیت ها و موفقیت های فوتبال در عرصه های قاره ای و جهانی گفت: ما از کلیه عوامل و دست اندرکاران دعوت کردیم تا جهت همفکری در این خصوص گرد هم بیاییم.  تاج با اشاره به موفقیت های فوتبال ایران گفت: فوتبال ما به طور کلی شرایط بسیار خوبی دارد ، در رشته های مختلف و در سطوح آقایان و بانوان به افتخارات بزرگی در سطح قاره ای و جهانی همچنین در رده های سنی مختلف دست یافته ایم. با این وجود ممکن است برخی بخواهند از طریق فضای ورزشگاهها به این حال و هوای دلنشین آسیب بزنند. 
وی ادامه داد:به طور حتم جهت اصلاح شرایط موجود باید برنامه ریزی و تدبیر مناسب داشته باشیم. به همین منظور مصوباتی را امروز مد نظر داریم که درباره آنها بحث و گفت و گو خواهد شد. از جمله این موضوعات اقدامات پیشگیرانه فرهنگی است که قطعا و لاجرم بدون همکاری باشگاهها محقق نخواهد شد. همچنین باید به دنبال ارتقاء خدمات و امکانات رفاهی ورزشگاهها و اجرای برنامه های گوناگون برای تماشاگران پیش از مسابقات باشیم. وقتی تماشاگر با شرایط و امکانات مناسب وارد ورزشگاه می شود طبیعتا آرامش بیشتری خواهد داشت و بسیاری از مشکلات رفع می شود. رئیس فدراسیون فوتبال اضافه کرد:ژاپنی ها در برنامه ای که برای سال ها و دههای آتی فوتبال کشورشان ترسیم کرده اند به دنبال رسیدن مجموع هوادارانشان به عدد 10 میلیون نفر هستند در حالی که همین امروز در کشور ما بیش از 50 میلیون فوتبال دوست داریم و این نشان دهنده میزان اهمیت و تاثیرگذاری ورزش فوتبال است. فراموش نکنیم که بر اساس آمار وزارت ارتباطات و فن آوری ارتباطات، در هنگام پخش بازی ایران و مراکش آمار کمترین میزان مصرف اینترنت در کشور به ثبت رسید. همچنین شادی مردم پس از پیروزی مقابل مراکش یکی از بزرگ ترین جشن های فراگیر تاریخ کشور بود که اینها میزان اهمیت و تاثیرگذاری فوتبال را به خوبی نشان می دهد. ما باید برای استفاده هدفمند از این ظرفیت برنامه ریزی درستی داشته باشیم. باید بازی های لیگ با حضور پرشور تماشاگران و با امنیت و آرامش کامل برگزار شود و برنامه ریزی و تدابیر مناسبی داشته باشیم که مانع از بروز هر مشکلی شود. در ادامه این نشست، بخش ها و ارگان های مرتبط و  همچنین مدیران برخی از باشگاهها و نمایندگان ادارات کل ورزش و جوانان دیدگاههای خود را درباره  مشکلات و نواقص موجود همچنین طرح های پیشنهادی بیان کردند و مصوبات مورد نظر با اعلام دیدگاههای موافقان و مخالفان به توصیب رسید.  

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۵۹۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین مقاصد سفر در سال ۲۰۲۴+ شاخص امنیت

بهترین مقاصد سفر در سال ۲۰۲۴ شامل لوکزامبورگ، گرینلند، ژاپن، نروژ، فنلاند و اسلوونی می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پایگاه اطلاع‌رسانی «nternational SOS» که بزرگ‌ترین شرکت ارائه‌دهنده خدمات پزشکی و آموزش‌های مسافرتی در جهان محسوب می‌شود، طبق گزارشی، بهترین و امن‌تری ن کشورهای جهان را برای سفر در سال ۲۰۲۴ معرفی کرده است. فاکتورهایی که این شرکت برای رتبه‌بندی امنیت در نظر گرفته است، شامل زیرساخت‌های حمل‌ونقل، میزان جرم و جنایت، کارآمد بودن خدمات اضطراری و میزان حساسیت نسبت به بلایای طبیعی می‌شود. این تجزیه و تحلیل جامع به مسافران در تصمیم‌گیری آگاهانه و انتخاب مقصد ایمن برای لذت بردن از سفر، کمک می‌کند. در ادامه به معرفی بهترین کشورهای جهان برای سفر در سال ۲۰۲۴ و شاخص امنیت آنها می‌پردازیم:

لوکزامبورگ

شاخص ایمنی: ۷۴

لوکزامبورگ با شاخص ایمنی ۷۴، یکی از بهترین کشورهای جهان برای سفر به شمار می‌رود و میزان ارتکاب جرم در آن بسیار پایین است. جاذبه‌های دیدنی بسیار زیادی در لوکزامبورگ وجود دارد که بیشتر آنها در پایتخت این کشور قرار گرفته است. بازدیدکنندگان می‌توانند به راحتی و بدون هیچ‌گونه نگرانی در خیابان‌های جذاب و زیبای این کشور گردش کنند و خاطره‌ای فراموش نشدنی را برای خود رقم بزنند. جذابیت لوکزامبورگ نه‌تنها در غنای فرهنگی، بلکه در تعهد آن برای ایجاد محیطی امن برای گردشگران نهفته است. بنابراین کسانی که به دنبال استراحت و ماجراجویی هستند، می‌توانند این مقصد زیبا را برای سفر خود انتخاب کنند.

گرینلند

شاخص ایمنی: ۸۰

گرینلند، بزرگ‌ترین جزیره دنیا است که در دشت‌های وسیع و بکر خود، تجربه ماجراجویی بی‌نظیر و ایمن را برای مسافران فراهم می‌کند. این کشور جزیره‌ای دارای نرخ جرم و جنایت نسبتاً پایینی است و فضایی امن و دلپذیر را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. آنها می‌توانند از یخچال‌های طبیعی شگفت‌انگیز، کوه‌های یخی سربه‌فلک کشیده و حیات‌وحش متنوع گرینلند دیدن کنند و از آرامش ذهنی که هنگام دیدن از طبیعت بی‌نظیر به آنها دست می‌دهد، لذت ببرند. گردشگران می‌توانند در فصل زمستان، سورتمه‌سواری با هدایت سگ‌ها و اسکی را امتحان کنند و در تابستان به انجام فعالیت‌هایی نظیر کوهنوردی، پیاده‌روی، هلی‌کوپتر سواری بر فراز یخچال‌های طبیعی، تماشای نهنگ‌ها و ماهیگیری بپردازند.

ژاپن

شاخص ایمنی: ۸۳

ژاپن به خاطر میراث فرهنگی غنی و زندگی مدرن و پیشرفته خود در جهان مشهور است و به عنوان یکی از امن‌ترین کشورها برای مسافران به شمار می‌رود. فصل بهار، زمانی بسیار مناسب برای سفر به این کشور و مشاهده شکوفه‌های گیلاس است. بازدیدکنندگان می‌توانند در شهرهای شلوغ ژاپن، حومه آرام شهر و بناهای تاریخی آن، با اطمینان خاطر گردش کنند. همچنین زیرساخت‌های حمل‌ونقل پیشرفته ژاپن، سفری ایمن را در مناطق مختلف آن، از خیابان‌های نورانی توکیو گرفته تا معابد آرام کیوتو برای گردشگران، تضمین می‌کند. این سرزمین با شاخص ایمنی ۸۳ و نرخ بسیار پایین جرم و جنایت، تجربه سفری امن، منحصر به‌فرد و فراموش نشدنی را برای مسافران فراهم می‌کند.

نروژ

شاخص ایمنی: ۸۵

نروژ به خاطر زیبایی طبیعی خیره‌کننده و زیرساخت‌های اجتماعی قوی خود در دنیا شناخته شده است. این کشور محیطی امن و دلپذیر را برای مسافران فراهم می‌کند و یکی از امن‌ترین مقاصد برای مسافران جهان محسوب می‌شود. گردشگران می‌توانند از آبدره‌ها، کوه‌ها و شهرهای پر جنب و جوش، مناظر طبیعی شگفت‌انگیز و آثار تاریخی نروژ لذت ببرند. در این کشور، ایمنی و رفاه گردشگران در اولویت قرار دارد و از آنجا که در فهرست امن‌ترین کشورهای جهان قرار دارد، حتی پیاده‌روی در شب نیز در این سرزمین، نسبتاً امن و میزان جنایت در آن بسیار کم است. بنابراین فرقی نمی‌کند که مسافران، پیاده‌روی در طبیعت بکر و یا غوطه‌ور شدن در میراث فرهنگی غنی آن را انتخاب کنند، این مقصد توریستی، تجربه‌ای به یاد ماندنی و بدون نگرانی را برای گردشگران فراهم می‌کند.

فنلاند

شاخص ایمنی: ۸۶

فنلاند که به دلیل زیبایی طبیعی و استاندارد بالای زندگی خود مشهور است، از لحاظ ایمنی نیز در دنیا شناخته شده است. این کشور دارای مناظر خیره‌کننده و شهرهای پر جنب و جوش است و مسافران می‌توانند شفق شمالی بی‌نظیر آن را تجربه کنند و در جنگل‌های وسیع فنلاند به ماجراجویی بپردازند. تاکید بر رفاه اجتماعی و برابری شهروندان، شهرت این سرزمین را به عنوان مقصدی امن و دلپذیر برای مسافران سراسر جهان افزایش داده است و تجربه سفری آرام و بدون دغدغه را برای آنها فراهم می‌کند. همچنین فنلاند، سرزمین آبشارها، کوهستان‌ها و چشم‌اندازهای شگفت‌انگیز است و یکی از بهترین جاذبه‌های دیدنی آن، شفق‌های قطبی است که مسافران را از گوشه و کنار جهان به سوی خود جذب می‌کند.

اسلوونی

شاخص ایمنی: ۸۷

اسلوونی که در قلب اروپا قرار دارد، به عنوان یکی از امن‌ترین مکان‌ها برای سفر در سال ۲۰۲۴ شناخته شده است. مسافران می‌توانند با آرامش خاطر، از حومه‌های زیبای اسلوونی و شهرهای تاریخی آن دیدن کنند و از پیاده‌روی در پارک‌های ملی بکر یا خوردن غذاهای محلی در دهکده‌های جذاب آن لذت ببرند. این کشور با شاخص ایمنی ۸۷، مقصدی ایمن برای مسافران محسوب می‌شود و تا زمانی که آنها شب‌ها تا دیروقت، در محله‌های پایین شهر بیرون نمانند، جای نگرانی برایشان وجود ندارد. اسلوونی، یکی از بهترین مقاصد سفر برای افرادی است که عاشق طبیعت و کوه‌نوردی هستند. آنها می‌توانند از سواحل شگفت‌انگیز دریای آدریاتیک، گنجینه‌های فرهنگی و جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر آن دیدن کنند و بدون هیچ‌گونه نگرانی به ماجراجویی بپردازند.

کد خبر 739692

دیگر خبرها

  • بهترین مقاصد سفر در سال ۲۰۲۴+ شاخص امنیت
  • نشست بررسی طرح سپرده گذاری اتباع در بوشهر
  • درخواست سپاهانی‌ها از فدراسیون؛ برای ما VAR بگذارید!
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته فنی فدراسیون فوتبال در سال ۱۴۰۳
  • تاثیر چمن مصنوعی ترکمنستان بر روی بازی/ بعید می‌دانم شاهد جوانگرایی در تیم ملی باشیم
  • بانوان ورزشکار حمایت می‌شوند/ افزایش کسب کرسی‌های بین‌المللی
  • ۴بازیکن بوشهری به تیم ملی بسکتبال و فوتبال ساحلی دعوت شدند
  • حکم رئیس سابق فدراسیون فوتبال چین: حبس ابد!
  • ضیافت افطاری ایتام قم به میزبانی هیات خادم الرضا (ع) برگزار شد
  • برگزاری اردوی تیم ملی فوتبال جوانان بانوان