Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار مازندران گفت: حمل و نقل مهم ترین بخش تبادلات بین مازندران و ولگاگراد است.

به گزارش ایلنا از ساری،محمد اسلامی در کنفرانس خبری که بعدازظهر امروز در پایان نشست مشترک استانداران ولگاگراد فدراسیون روسیه و مازندران جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت، ضمن اظهار خوشحالی از میزبانی از استاندار ولگاگراد و هیئت همراه او، بر فرصت همجواری دو استان با دریای خزر و ظرفیت‌های موجود در دو استان تأکید و اظهار داشت: تولید ناخالص داخلی استان مازندران ۱۲ میلیارد دلار است و ۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیون تن از محصولات سالانه، محصولات باغی، زراعی و صنایع وابسته به شیلات است.

وی افزود: با ارائه برنامه روشن و اراده مشترک می‌توانیم در زمان‌بندی مشخص به هدفمان برسیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه کمیسیون مشترک بین دو دولت و کمیسیون مشترک بین مجلس دوما و مجلس شورای اسلامی  بر همکاری مشترک بین دو کشور تأکید دارند، تفاهم‌نامه میان دو استان مازندران و ولگاگراد را در راستای این تأکید برشمرد.

وی محورهای همکاری مورد توافق دو استان را که از تفاهم به توافق تبدیل شد، «آغاز حرکت مشترک» دانست و گفت: ولگاگراد و مازندران یا هدف هستند برای بازارهای یکدیگر و یا به عنوان ترانزیت برنامه‌ریزی می‌شوند.

اسلامی تفاهم‌نامه صورت‌گرفته بین دو استان را عامل سرعت بخشیدن به تبادلات اعلام کرد که مهم‌ترین بخش آن حمل و نقل است.

استاندار مازندران توضیح داد: دسترسی سریع تر، آسان‌تر، ارزان‌تر و فراوان‌تر یرای رفت‌آمد تجار، خط کشتیرانی منظم، پروازهای منظم، استفاده از خط ریلی حجم همکاری‌ها را بیشتر کرده و به آن سرعت می‌بخشد.

وی با تأکید بر اینکه حجم مبادلات دو کشور می‌تواند رشد جهشی داشته باشد، گفت: خوش‌بین هستم که با اراده استاندار ولگاگراد و هیئت همراهش، هدف ۲۰۰ میلیون دلاری را به سرعت پشت‌سر بگذاریم.

اسلامی اعلام کرد: با استاندار ولگاگراد به این تفاهم رسیدیم که معاونان دو استاندار به صورت ماهانه پیشرفت مفاد تفاهم‌نامه را کنترل و‌نظارت کنند و موانعی که برای پیشرفت همکاری به وجود آید، گزارش دهند و تکالیف خود را برای رفع آن‌ها دریافت کنند.

استاندار مازندران تفاهم‌نامه بین دو استان را نقطه عطف برشمرد و گفت: سرفصل‌ها برای آغاز همکاری‌ها شناخته و محورهای همکاری شناسایی شده است و‌ هیئت‌های اقتصادی همراه از ظرفیت‌های یکدیگر آگاه شده‌اند که گامی به سمت تبدیل تفاهم‌نامه‌ها به قرارداد همکاری است.

اسلامی به تراز اقتصادی ولگاگراد و مازندران اشاره کرد و گفت: اگر غلات و دانه‌های روغنی نقطه قوت ولگاگراد است، در مازندران نیز مرکبات، کیوی و محصولات لبنی و شیلاتی می‌تواند برای بالانس تراز اقتصادی نقش ایفا کند.

استاندار ولگاگراد روسیه یادداشت‌تفاهم میان مازندران و ولگاگراد را معادل توافق‌نامه‌ای دانست که پایه و اساس همکاری‌های بعدی خواهد بود.

وی با بیان اینکه مسائلی هم هست که تصمیم‌گیری درباره‌ی آن در اختیار رؤسای جمهور است، به حضور رئیس کمیته امور بین‌الملل در جلسات امروز اشاره کرد و گفت: مطمئن هستم که تصمیمات امروز به تقویت تعامل می‌انجامد.

افزایش واردات ولگاگراد به بندر امیرآباد بوچاروف به بازدیدش از بندر امیرآباد بهشهر اشاره و بیان کرد: ۷ درصد واردات بندرامیرآباد متعلق به ولکاگراد است که برای ما رقم قابل ملاحظه‌ای است و این تنها مربوط به صادرات مستقیم استان ولگاکراد به بندرامیرآباد می‌شود.

وی از امکان افزایش حجم و رقم مبادلات با بندر امیرآباد در برنامه‌های آتی خبر داد و تصریح کرد: بندرامیرآباد می‌تواند نقطه عطف در روابط دو استان باشد و باید از ظرفیت این بندر استفاده کنیم.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت استان مازندران حمل و نقل دوما مجلس شورای اسلامی مرکبات رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۵۹۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم نامه همکاری بین رایزنی فرهنگی ج. ا. ا در مالزی و دانشگاه سلطان ادریس (UPSI)

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی، در آستانه اول اردیبهشت روز بزرگداشت سعدی آیین امضای تفاهم نامه همکاری بین رایزنی فرهنگی ج. ا. ا در مالزی و دانشگاه سلطان ادریس (UPSI) در استان پراگ روز گذشته برگزار شد. 

در این دیدار چهارساعته دکتر حبیب رضا ارزانی رایزن فرهنگی کشورمان به همراه سرکار خانم شریفه اسروحا کارشناس دفتر رایزنی ضمن دیدار و گفتگو با رییس و اعضای هیات علمی دانشکده هنر، پایداری و صنایع خلاق دانشگاه سلطان ادریس درباره‌ی برقراری همکاری‌های موثر، تبادل استاد و دانشجو، برگزاری کارگاه‌های مختلف هنری، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف هنری برای آثار هنرمندان دو کشور، به رسمیت شناختن دانشگاه توسط وزارت علوم کشورمان برای حضور بیشتر و تبادل دانشجویان ایرانی به گفتگو و تبادل نظر پرداختند. 

 بازدید از کارگاه‌های سفال و سرامیک، کارگاه آهن، کارگاه چوب، کارگاه باتیک و شیشه، بازدید از کتابخانه دانشگاه، بازدید از محل یادمان یکصدمین سالگرد تاسیس دانشگاه و نشان دادن سیر تحول و تطور دانشگاه از ۱۰۲ سال گذشته تاکنون و بازدید از نمایشگاه آثار اقیانوسی توسط دانشجویان دانشگاه سلطان ادریس از مهم‌ترین بخش‌های این دیدار بود. 

سپس تفاهم نامه میان رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی و دانشگاه سلطان ادریس پراگ مالزی به منظور هم افزایی و گسترش زمینه‌های همکاری در حوزه فرهنگ و هنر امضا شد. 

دکتر حبیب رضا ارزانی در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از فعالیت‌های ثمر بخش این دانشگاه در حوزه هنر گفت: رایزنی فرهنگی ج. ا. ا. برای همکاری در پروژه هنر مساجد جهان اعلام آمادگی می‌کند. 

مقرر شد در حوزه هنر معماری مساجد جهان و هنر‌های به کار رفته در مساجد، رایزنی فرهنگی در زمینه‌ اعزام اساتید هنر ایران در بازه زمانی نزدیک همکاری نماید. 
 
سپس همزمان با اول اردیبهشت روز بزرگداشت سعدی شاعر نام آور ایرانی کتاب گلستان سعدی به اعضای منتخب هیات علمی دانشگاه UPSI با ترجمه‌ی مالایی اهدا شد و دکتر ارزانی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران دفتر یادبود دانشگاه را امضا کرد. 

گفتنی است، دانشگاه Pendidikan Sultan Idris (UPSI) یک دانشگاه دولتی در تانجونگ مالیم، پراک، مالزی است که در سال ۱۹۲۲ میلادی به عنوان سلطان ادریس کالج تاسیس شد و در سال ۱۹۹۷ میلادی به دانشگاه UPSI تبدیل شد. این دانشگاه در زمینه آموزش تخصص دارد و طیف وسیعی از برنامه‌های لیسانس، فوق لیسانس و دکترا را در این زمینه ارائه می‌دهد. دانشگاه (UPSI) در سال ۲۰۲۳ میلادی، در آسیا رتبه ۱۶۳ و در جنوب شرق آسیا رتبه ۴۳ را رتبه بندی جهانی کسب کرده است. همچنین در جهان در حوزه آموزش رتبه ۱۵۱ تا ۱۷۵ را کسب کرده است.

 

دیگر خبرها

  • نگاهی به توافق‌های جدید بین ترکیه و عراق
  • حجم تبادلات تجاری ایران و پاکستان به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • رئیسی: افزایش سطح تبادلات اقتصادی و تجاری دو کشور در گام اول ۱۰ میلیارد دلار هدف‌گذاری شده است / روابط ایران و پاکستان مبتنی بر رابطه تاریخی تمدنی است
  • رئیسی: افزایش سطح تبادلات اقتصادی و تجاری دو کشور در گام اول ۱۰ میلیارد دلار هدف‌گذاری شده است / روابط ایران و پاکستان مبتنی بر رابطه تاریخیتمدنی و اشتراکات عمیق اعتقادی و دینی است
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان انرژی اتمی ایران و وزارت نفت
  • فیلم| امضای اسناد همکاری بین هیئت‌های عالی‌رتبهٔ ایران و پاکستان
  • آغاز همکاری‌های مشترک سازمان جهاددانشگاهی و اداره کل آموزش و پرورش
  • آغاز رسمی همکاری‌های مشترک آموزش و پرورش و جهاد دانشگاهی کرمانشاه
  • تفاهم نامه همکاری سه جانبه آموزش فنی در خوزستان به امضا رسید
  • امضای تفاهم نامه همکاری بین رایزنی فرهنگی ج. ا. ا در مالزی و دانشگاه سلطان ادریس (UPSI)