Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،مرکز خراسان رضوی،محسن قادری گفت: "چوگو" يک ورزش و بازي اصيل و قديمي در نيشابور است که مدتي است به فراموشي سپرده شده بود و از ابتداي امسال اين ورزش در شهرستان نيشابور احياي گرديد.
وی اظهار داشت: ورزش چوگو يا به گويش نيشابوري (گوي مله ) ورزش نو ظهور و جديد نيست  واين ورزش در سال هاي خيلي دور در روستاهاي نيشابور از جمله بار و خانلق که پايگاه اصلي اين ورزش است وجود داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئيس کميته چوگو  تصريح کرد :مسابقات قهرماني کشوري چوگو در روزهاي 14،15،16 شهريور 97 به ميزباني هيات ورزشهاي همگاني استان مازندران در شهرستان کلاردشت برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: مسابقات چوگو چوگو قهرمانی کشور ورزش های بومی محلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۵۹۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود خادمیاران رضوی ریگان به قله کوه شاه

علی فرامرزی دبیر کانون‌های خدمت رضوی ریگان گفت: حرکت فرهنگی ورزشی صعود به بام ریگان به مدت دو روز از سوی یک تیم ۱۰ نفره انجام شد.

وی توجه به ورزش از سوی همه آحاد جامعه را از جمله اهداف این حرکت دانست و افزود: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب که ترویج ورزش همگانی را ضروری می‌دانند و با توجه به اینکه ورزش کوهنوردی ورزش روح و جسم است، هدف ما این است علاوه بر صعود به قله‌های شهرستانی که سلامت روح و جسم را نیز به همراه دارد در خود ما صعود معرفت، انسانیت و کمال حاصل شود.

فرامرزی تصریح کرد: بعد سلامت جسم در گروهی از افراد مورد غفلت واقع شده است که ما امیدواریم این نوع حرکات، سبب ترویج و تشویق آحاد ملت به ویژه نسل جوان ما در بعد اهمیت به سلامت و ورزش باشد.

وی عنوان کرد: برنامه‌های کوهنوردی دیگری نیز با همکاری هئیت کوهنوردی شهرستان ریگان در سایر ارتفاعات ریگان و استان از سوی خادمیاران رضوی انجام خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • صعود خادمیاران رضوی ریگان به قله کوه شاه
  • فرودگاه گناباد، پیشران توسعه و رونق در جنوب خراسان رضوی
  • شکارچی غیرمجاز در سبزوار قبل از شکار دستگیر شد
  • ۵ مصدوم در سانحه رانندگی در خواف
  • اراضی ملی در شهرستان طرقبه و شاندیز رفع تصرف شد
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۱۶ اردیبهشت
  • پایان داوری آثار نخستین جشنواره هنری «گنجینه مِهر»
  • امدادرسانی به بیش از ۵۰۰ خودرو در سیلاب نیشابور
  • امدادرسانی به بیش از ۵۰۰ خودرو در نیشابور
  • چند خبر از شهرستان های نیشابور، بردسکن و فریمان