Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-03-28@14:09:49 GMT

شکایت ترکیه به WTO علیه تعرفه‌های آمریکا

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۵۹۴۷۴

شکایت ترکیه به WTO علیه تعرفه‌های آمریکا

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، این اقدام که پیش از این از سوی مقامات ترکیه مطرح شده بود، در پی دو برابر شدن تعرفه‌های واردات فلزات ترکیه از سوی دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا به تلافی امتناع ترکیه از آزادی یک کشیش آمریکایی انجام گرفت.

این کشیش که اهل کارولینای شمالی است، به مدت دو دهه در ترکیه زندگی کرده و اکنون در مرکز اختلاف دیپلماتیک میان آمریکا و ترکیه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اختلاف مذکور بحران بازارهای مالی ترکیه را شدت بخشیده است.

سازمان تجارت جهانی در بیانیه‌ای اعلام کرد ترکیه خواستار مشاوره‌های حل اختلاف WTO با آمریکا پیرامون تعرفه‌های اضافی برای واردات محصولات فولادی و آلومینیومی شده است.

تحت مشاوره‌های اختلاف، دو طرف ۶۰ روز برای یافتن راه‌کار فرصت دارند سپس می‌توانند به نهاد حل اختلاف WTO مراجعه کنند.

ترامپ در انتقاد ازوضعیت روابط آمریکا با آنکارا، ماه جاری با دو برابر کردن تعرفه‌های واردات محصولات فولادی و آلومینیومی از ترکیه موافقت کرد و آن‌ها را به ترتیب به ۲۰ و ۵۰ درصد افزایش داد. آمریکا بزرگترین واردکننده فولاد جهان و ترکیه ششمین صادرکننده بزرگ فولاد به آمریکا است.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: سازمان تجارت جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۵۹۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف کنندگان آمریکایی از اپل شکایت کردند

اپل با انبوهی از شکایت‌های جدید مصرف کننده روبرو شده که با استفاده از پرونده ضد انحصارطلبی اخیر وزارت دادگستری آمریکا و ۱۵ ایالت علیه این شرکت، مدعی هستند اپل بازار تلفن هوشمند را تحت انحصار خود قرار داده است.

به گزارش ایسنا، دستکم سه شکایت گروهی از روز جمعه در دادگاه‌های فدرال کالیفرنیا و نیوجرسی توسط مالکان آیفون مطرح شده که مدعی هستند اپل، هزینه محصولاتش را از طریق رفتار ضد رقابتی افزایش داده است.

این شکایت‌ها که نماینده میلیون‌ها مصرف کننده هستند، منعکس کننده ادعاهای هفته گذشته وزارت دادگستری آمریکا مبنی بر این هستند که اپل، قانون ضد انحصارطلبی آمریکا را با سرکوب فناوری اپلیکیشن‌های پیام رسان، کیف‌های دیجیتالی و سایر اقلامی که می‌توانستند رقابت در بازار برای تلفن‌های هوشمند را افزایش دهند، سرکوب کرده است.

اپل، ادعاهای دولت آمریکا را رد کرده است. این شرکت مستقر در وپرتینوی کالیفرنیا، بلافاصله درباره شکایت‌های مصرف کنندگان اظهار نظر نکرد.

استیو برمان، وکیلی که شرکت حقوقیش هاگنز برمان، یکی از پرونده‌های جدید را ثبت کرده است، خاطرنشان کرد شرکت وی پیش‌تر از اپل به دلیل مقابله با رقابت برای کیف موبایل اپل پی شکایت کرد. برمان گفت :خوشنود هستیم که وزارت دادگستری با رویکرد ما موافق است.

اپل پیش از این مشغول مبارزه با شکایت‌های خصوصی بود که شیوه‌های تجاری این شرکت را به عنوان ضد رقابتی به چالش کشیده بودند. یک قاضی در فوریه حکم داد اپل باید یک شکایت حقوقی روبرو شود که به نمایندگی از میلیون‌ها مصرف کننده، مدعی است این شرکت بازار اپلیکیشن‌های آیفون را قبضه کرده است. اپل، این ادعاها را رد کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، هاگنز برمان پیش از این به یک توافق ۵۵۰ میلیون دلاری در پرونده‌های جداگانه مربوط به قیمت گذاری کتاب الکترونیکی و سیاست‌های فروشگاه برنامه اپل دست پیدا کرده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ابلاغ تعرفه واردات موبایل بالاتر از ۶۰۰ دلار
  • لبنان: ۲۲ شکایت‌نامه علیه اسرائیل به سازمان ملل ارائه کردیم
  • تخصیص بیشترین ارز برای واردات خودرو و قطعات
  • شکایت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری علیه زمین‌خواری در هیر
  • شکایت چین از آمریکا
  • آمریکایی‌ها از اپل شکایت کردند
  • ظریف: بعید می دانم بتوانیم اختلاف‌های خود را با آمریکا حل کنیم / ما باید مدیریت اختلافات داشته باشیم (فیلم)
  • مصرف کنندگان آمریکایی از اپل شکایت کردند
  • آرای کمیته استیناف؛ شکایت پرسپولیس علیه استقلال و بلانکو رد شد
  • انوشیروانی: می توانستم علیه رستمی شکایت کنم/روزی که آمدم برخی گفتند با سر در باتلاق شیرجه زدی/ هیچ مراوده مالی با نصیرشلال ندارم+ فیلم