Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@08:19:08 GMT

آیین پرفیض دعای عرفه در جوار شهدای زاهدان برگزار شد

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۵۹۶۲۰

آیین پرفیض دعای عرفه در جوار شهدای زاهدان برگزار شد

زاهدان - ایرنا - آیین پرفیض و روح بخش دعای عرفه بعد از ظهر امروز /سه شنبه/ با حضور نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان، مسئولان استانی و مردم مومن و خداجوی این شهرستان در گلزار شهدا بهشت مصطفی زاهدان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این آیین که قشرهای مختلف مردم مومن و ولایت مدار زاهدان، مدیران و مسئولان دستگاههای اجرایی، خانواده های محترم شهدا، جانبازان و آزادگان و روحانیون حضور داشتند، یاد و خاطره شهدای حادثه منا، حج خونین سال 1366 و شهدای هشت سال دفاع مقدس و حوادث تروریستی سیستان و بلوچستان گرامی داشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مردم مومن و ولایتمدار زاهدان به شوق ثواب زیارت حرم امام حسین (ع) در کربلای معلی در روز عرفه، با زمزمه دعای روحبخش عرفه به راز و نیاز با معبود خویش پرداختند.
قرائت دعای نورانی عرفه توسط یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت اعزامی از قم و مرثیه سرایی و مداحی از دیگر برنامه های دعای عرفه در جوار مرقد مطهر شهدای گمنام زاهدان بود.
عرفه روزی است که حق تعالی بندگان خویش را به عبادت و طاعت خود فرا خوانده و سفره های جُود و احسان خویش را برای آنان گسترانیده و شیطان در این روز خوار، حقیر و رانده شده است.
نهم ذی الحجه روزی است که هزاران مسلمان مشرف شده به حج تمتع با وقوف در ˈعرفاتˈ به دعا و نیایش می پردازند و روح و جان را جلا و صفا می بخشند.
در آموزه های دینی ˈشب قدر و روز عرفهˈ، روزهای ویژه دعا هستند و پروردگار به استجابت دعای بندگان در آنها وعده داده است.
برای این روز اعمالی ذکر شده است که غسل و زیارت امام حسین (ع) از هزار حج و هزار عمره و جهاد بالاتر است.
همچنین خواندن دو رکعت نماز بعد از نماز عصر و پیش از مشغول شدن به خواندن دعای عرفه در زیر آسمان و اعتراف به گناهان در نزد حق تعالی از جمله اعمال مستحبی این روز بزرگ است.
در این آیین معنوی که با استقبال جوانان همراه بود ، شرکت کنندگان با قرائت دعای عرفه امام حسین (ع) در حالیکه اشک می ریختند به راز و نیاز با معبود پرداختند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: مراسم پر فیض دعای عرفه فردا /سه شنبه/ همزمان با سراسر کشور در 19 شهرستان این استان برگزار شد.
حجت الاسلام بزمانی اظهار داشت: برپایی چنین مراسمی می تواند طلیعه ای مناسب و پرمحتوا برای برنامه های محرم سالجاری باشد.
به گزارش ایرنا مراسم دعای عرفه علاوه بر زاهدان در شهرهای زابل، زهک، خاش، دلگان، سرباز، نیکشهر، سراوان، نیمروز، میرجاوه، هامون، شهر دوست محمد، قرقری، میلک، بنجار، چابهار، کنارک و ایرانشهر برگزار شد.
3213**6081

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي معارف دعاي عرفه سيستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۵۹۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین رویداد تربیت مربی هوش مصنوعی کشور در زاهدان برگزار می‌شود

علی سرگزی بیان کرد: این رویداد توسط مرکز استانی سازمان فضای مجازی سراج در سیستان و بلوچستان و حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ذیل قرارگاه شهید آوینی و با همراهی نهادها و دستگاه‌های علمی و فرهنگی از جمله پارک علم و فناوری، دانشگاه سیستان و بلوچستان، آموزش و پرورش، جهاد دانشگاهی و اداره کل پرورش فکری کودکان و نوجوان در شهر زاهدان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این رویداد با رویکرد تولید محتوا برای اولین بار در سطح کشور و در روزهای ۳۰ و ۳۱ فروردین‌ماه با حضور مهندس مصطفی ضابط مؤسس اولین پارک دیجیتال و اولین آزمایشگاه هوش مصنوعی ایران و اساتید استانی در مرکز رشد دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: این رویداد شامل کارگاه‌های آموزشی، مهارتی و مسابقه‌ تولید محصول با هوش مصنوعی است که با هدف ارتقاء سطح آشنایی و مهارتی مربیان در مواجهه با قشر نوجوان و جوان و نشر فرهنگ استفاده صحیح از هوش مصنوعی در بین نوجوانان، برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: از آنجایی که تربیت مربی در زمان محدود قابل تحقق نیست، برنامه‌ تداوم برای شرکت کنندگان این دوره در نظر گرفته شده که شامل برگزاری کلاس‌های تکمیلی و رفع اشکال به صورت هفتگی برای مربیان و اعزام مربیان به مدارس و تدریس برای دانش آموزان ‌است که به همین منظور با مربیان توانمند و برگزیده در آزمون انتهایی رویداد، تفاهم همکاری در تدریس انعقاد می‌شود.

سرگزی خاطرنشان کرد: در انتهای رویداد به شرکت‌کنندگان گواهی پایان دوره تعلق می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • گرامیداشت شهید حبیبی فر در گلزار شهدای زاهدان
  • مسابقات کوراش بانوان در سطح خوب و با میزبانی شایسته برگزار شد
  • ورود حجم قابل توجه‌ای سیلاب به شهر زاهدان
  • اعلام گروه‌های منتخب جشنواره آیین‌های نمایشی روستایی رضوی
  • رژه نیروهای مسلح به مناسبت روز ارتش در زاهدان برگزار شد
  • رژه نیرو‌های مسلح به مناسبت روز ارتش در اردبیل برگزار شد
  • آیین اختتامیه یادواره شهدای دانش آموزی
  • آیین گرامیداشت روز ملی گندم و نان در آذربایجان غربی برگزار می شود
  • اولین رویداد تربیت مربی هوش مصنوعی کشور در زاهدان برگزار می‌شود
  • آیین غبارروبی مزار شهدای زنجان به مناسبت روز ارتش