Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-16@21:04:43 GMT

پرواز روح و جان کرمانی ها به سوی عرفات با دعای عرفه

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۵۹۶۶۶

پرواز روح و جان کرمانی ها به سوی عرفات با دعای عرفه

به گزارش ایرنا، مردم مومن و خداجوی استان کرمان اعم از پیر و جوان، زن و مرد، همزمان با نهم ذی الحجه، روز عرفه امام حسین با حجاج بیت الله الحرام در صحرای عرفه همنوا شده و با قرائت مضامین بلند و عرفانی دعای عرفه به درگاه خالق یکتا دعا و استغفار کردند.
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: مراسم پرفیض دعای عرفه در 60 امامزاده و بقعه متبرکه شاخص این استان برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام مصطفی بساوند افزود: همزمان با دهه امامت و ولایت از عید سعید قربان تا عید غدیر، ویژه برنامه های متعدد فرهنگی در اماکن متبرکه کرمان آغاز خواهد شد.
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان افزود: ویژه برنامه های فرهنگی اوقاف همزمان با ایام دهه امامت و ولایت ازعید سعید قربان تا عید سعید غدیر خم در قالب 'جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی' در محل اماکن متبرکه شاخص کرمان آغاز می شود.
برگزاری دعای عرفه همراه با سخنرانی و مدیحه سرایی سخنرانان و مداحان همراه بود.
نماز عید قربان نیز فردا چهارشنبه در مصلای بزرگ امام علی شهر کرمان برگزار و در‌های مصلی از ساعت پنج و 30 دقیقه صبح به روی نمازگزاران باز و ساعت هفت نماز اقامه می ‌شود.
3029
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت اداره کل اوقاف و امور خیریه امام علی زن و مرد شاخص معاون فرهنگی و اجتماعی رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۵۹۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی از زائران ۲۷ کشور در آستان مقدس امامزادگان ناصر و یاسر (ع)شهرستان طرقبه شاندیز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طرقبه شاندیزگفت: ۱۳۰ هزار زائر ایرانی و خارجی از ابتدای سال جاری تاکنون به آستان مقدس امامزادگان سیدناصر و سیدیاسر (ع) مشرف شدند.

حجت‌الاسلام حبیب صادقی گفت: علاوه بر تشرف زائران ایرانی، در ایام فروردین از ۲۷ کشور از جمله کشور‌های پاکستان، عربستان، امارات، بحرین، لبنان، سوریه، عراق و استرالیا به تعداد ۳۰ هزار زائر خارجی به آستان مقدس امامزادگان یاسر و ناصر (ع) مشرف شدند.
وی افزود:از ابتدای سال جاری فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی آستان مقدس امامزادگان یاسر و ناصر (ع) با طرح «آرامش بهاری» آغاز شد و با طرح «ضیافت الهی» ادامه یافت.

او گفت: برنامه‌های متنوع فرهنگی در حوزه موضوعاتی از جمله عفاف و حجاب، فرزند‌آوری و جهاد تبیین، پاسخگویی به مسائل شرعی، وقف، مشاوره خانواده شامل تربیت فرزند، همسرداری و ازدواج، غرفه ویژه نوجوانان شامل اجرای مسابقات آموزشی، تربیتی، احکام، اعتقادات، تست هوش و ریاضی، غرفه مخصوص کودکان با نقاشی در مضامین مذهبی و بیان داستان‌های اخلاقی و اعتقادی از جمله این موارد بود، ضمن اینکه با اجرای طرح «ضیافت الهی» برنامه‌های قرآنی به‌صورت جدی‌تر دنبال شد.

صادقی افزود: ویژه‌برنامه‌هایی در بقعه متبرکه امامزادگان یاسر و ناصر (ع) برگزار شد و از آن جمله برپایی سفره‌های افطاری ساده بود که به‌طور میانگین هر شب بیش از هزار روزه‌دار در این بقعه متبرکه مهمان سفره‌های افطاری ساده بودند که هزینه آن از محل موقوفات مرتبط و نذورات تأمین شد، علاوه بر آن نیز مراسم جزءخوانی، تفسیر قرآن و برپایی محافل انس با قرآن کریم همراه با برنامه‌های قرآنی در بقعه متبرکه و چند مسجد در شهر‌های طرقبه شاندیز اجرا شد. 

 

 

دیگر خبرها

  • مراسم آئینی دعای باران در جشنواره رود و ریل روستای بیشه
  • ارتش خود را خدمتگزار مردم و سرباز ولایت می‌داند
  • بیش از ۶۰۰ مددجوی کرمانی مشمول عفو مقام معظم رهبری شدند
  • پیشگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی با ابتکار پژوهشگران کرمانی
  • میزبانی از زائران ۲۷ کشور در آستان مقدس امامزادگان ناصر و یاسر (ع)شهرستان طرقبه شاندیز
  • بارش ها از امشب، میهمان کرمانی ها می شوند
  • خیابان میرزارضای کرمانی و قلعه دختر، مقصد بازدید هفتگی شهردار کرمان
  • اجتماع کرمانی‌ها در جوار مزار سیدالشهدای جبهه مقاومت در حمایت از عملیات وعده صادق
  • کمک دوستان و دعای خیر پدر و مادر!
  • جشن عید سعید فطر در زیر پرچم برگزار شد