فیلمهایی صحنهدار، به اسم کمدی و معاف از سانسور!
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۵۹۸۳۴
وبلاگ > پورمحبی، فرزین - میگویند دور دور فیلمهای کمدی است نه اینکه این فیلم ها شاخ غول شکسته باشند و یا احیانا در عرصه طنز فاخر هنری کرده باشند. دلیل شاخ شدنشان این است که مردم جانشان از مصیبتهای زندگی به لب رسیده و به دنبال بهانهای هستند که دق و دلیشان را در جایی خالی کنند و چه جایی بهتر از خلوت تاریک سینما!
در این روزها هم که نان به نرخ روزخورها تا دلتان بخواهد همه جا ریخته، از جمله در عالم سینما! این عزیزان فرصتطلب، به خوبی هر چه تمامتر از آب گل آلود شده و اوضاع قمر در عقرب اقتصادی و روانی مردم استفاده کرده و میکنند و جیبهایشان را با صنعت سینما پر کرده و میکنند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
فقط کافی است این عزیزان یک عدد رضا عطاران، یک فقره جواد عزتی و در بیشتر مواقع یک مادمازل بلوند بیچارقد تیتیش مامانی که مجوز کشف حجاب را هم دارد، پیدا کنند و این مخلوط را بعد از بهم زدن، بیندازند در دل یک سوژه کمیک بعضا کپی و دستمالی شده و ترجیحا با موضوع جنگ و جبهه (چون شوخی با جنگ همیشه جواب داده و فیلمهایش بفروش بوده) بعد هم میرسد نوبت به اضافه کردن چاشنیها به اندازه کافی که چه عرض کنم، در حد «شورش را درآوردن»! یعنی اضافه کردن شوخیهای جنسی چهل سال به بالا، البته با ذکر این نکته در پوستر فیلم: «۱۵+ »! گذشته از این که هیچ سینمایی آن هم با توجه به فروش بلیط اینترنتی کاری به کار افراد زیر ۱۵ سال ندارد این شوخیها برای من ۵۰ ساله که خیلی هم پاستوریزه نیستم، خجالت آورند.
البته این شوخیها آن قدر تکرار و نهادینه شدهاند که دیگر وارد تار و پود سینمای کمدی شدهاند و کسی مانند حقیر که طنز تدریس میکند ناچار است در طرح درسی خود این آپشن (سکس کلامی) را هم بگنجاند تا از این غافله عقب نیفتد و انگ ارتجاع و املی را نخورد.
شکی نیست ما مسلمانیم و بسیار مقید به رعایت مسائلی که در شرع صریحا به آن پرداخته اما در عین حال استاد دور زدن همانها هم به گونهای هستیم که دست شرع و بابای شرع را از پشت ببندیم. بگذارید اعترافی بکنم در سینمای کاملا پوشیده و چادر چاقچور شده ما که پدر فقط حق دارد با دختر و همسرش بای بای کند، از انتخاب چهره خاص هنرپیشهها و طرز آرایش و پوشششان گرفته تا حرکات چشم و ابرو و انتخاب نماهای بسیار نزدیک و خاص از چهرهها و... همه چیز به گونهای طراحی میشوند که بنده غیرنوعی هم، خیلی بیشتر از هنرپیشههای زن فیلمهای خارجی (که اکثرا با یک تاپ ساده و موهایی کاملا معمولی هستند) و روبوسی یک زن و شوهر دچار احساسات خاص میشوم! البته اگر میخواهید مرا به این محکوم کنید که جنبه و ظرفیت ندارم کار بسیار خوبی میکنید اما فراموش نکنید که بنده در عین حال هم گفتم که با فیلم های خارجی هیچ مشکلی ندارم حالا هر چه دلتان میخواهد به ریشم ببندید.
فقط ایکاش به نقطهای برسیم که بفهمیم پوشیدگی نمیتواند فیلم را غیرسکسی کند و البته بالعکس بعضا میشود افرادی را دید که چندان حجابی درست و درمانی را ندارند و با این وجود، هیچ تاثیری را -از همان جنس تاثیرهایی را که خودتان بهتر میدانید- بهجا نمیگذارند! قبلا یه این چیزها سکس پنهان میگفتند و بنده با اجازه بزرگترها به آنها سکس شفاف میگویم.
در پایان با ذکر توضیح سکانسی در فیلم «هزارپا» که توصیفش بسیار خندهدارتر از خود صحنه ظاهرا کمیک آن فیلم است از حضورتان مرخص میشویم:
در سکانسی از فیلم رضا عطاران و سارا بهرامی از پشت با یک طناب بهم بسته شدهاند و یا بهتر بگوییم، قرار است اینگونه فکر کنیم، اما با توجه به موارد زیر:
۱- مرد و زن نباید با هم تماس فیزیکی داشته باشند، پس ما فقط باید چند نمای بسته و مجزا از مرد و زن را ببینیم و هیچگاه آنها را در یک نمای باز که از پشت بههم متصلند نبینیم! چون احتمالا تحریککننده و غیرشرعی خواهد بود. آفرین به کارگردان که با گرفتن این نماهای بسته مشکل شرع را به شکل حرفهای و بهدرستی حل کرد و کسی را هم تحریک نکرد.
۲- اما دقیقاً در همان سکانس رضا عطاران، سارا بهرامی را راهنمایی میکند تا از پشت دستش را داخل جیب شلوارش بکند و فندکی را برای بریدن طناب دربیارود. تا اینجا هم موردی نیست!
۳- اما ناگهان راهنماییهای رضا عطاران به گونهای میشوند که حتی بنده هم در این سطور نمیتوانم آنها را ذکر کنم! بیچاره دستان سارا بهرامی که دقیقا نمیدانند در داخل جیب شلوار عطاران باید دنبال چه چیز بگردند! استعفرااله
اما... نکته خندهدار: «تماس فیزیکی یک زن و مرد از پشت، سانسور میشود اما تماس فیزیکی دستان سارا بهرامی در جیب شلوار عطاران و... معاف از سانسور میشود!»
اگر خندهدار نیست هر چه میخواهید نثارم کنید.
خدایا مرا ببخش که حتی برای نقد این موضوع و جریان هم مجبور شدم خیلی چیزها را بگویم از شما خوانندگان عزیز هم عذر میخواهم!
منبع: خبرآنلاین
کلیدواژه: طنز رضا عطاران بازیگران سینما و تلویزیون ایران ادبیات سینمای ایران
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۵۹۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
کمدیها همچنان پیشتاز هستند
به گزارش قدس آنلاین، بر مبنای آمار سمفا تا ساعت ۸ و نیم، شنبه شب ۲ فروردین ماه ۱۴۰۳، تاکنون ۲ میلیون و ۸۰۶ هزار و ۴۱۶ نفر در ۸۰ هزار و ۴۹۸ سانسی که ۸ فیلم سینمای ایران در سالنهای سینمایی به نمایش گذاشته شدهاند، به تماشای آثار نشسته اند و فروشی نزدیک به ۱۷۲ میلیارد و ۶۱۵ میلیون و ۹۸۴ هزار تومان را برای سینمای ایران به ارمغان آوردهاند.
در هفت روز گذشته، فیلمهای سینمای ایران فرصت نمایش در ۱۸ هزار و ۴۵۲ سانس را پیدا کرده و توسط ۶۰۰ هزار و ۷۵۶ نفر تماشا شده اند. سینمای ایران در این هفته علی رغم تجربه افزایش نزدیک به هزار سانس برای نمایش فیلم با کاهش محدود مخاطبان نسبت به هفته قبلش مواجه بوده است؛ به این ترتیب در این هفته، میزان فروش سینمای ایران عددی معادل با ۳۲ میلیارد و ۴۰ میلیون و ۴۵۳ هزار تومان بوده و نسبت به هفته گذشته ۴ میلیارد تومان کاهش یافته است.
بر این مبنا میانگین مخاطبان هر کدام از فیلمهای سینمای ایران در هر سانس عددی نزدیک به ۳۲ نفر بوده است در حالی که هفته گذشته این عدد حدودا ۳۵ نفر بود.
«تمساح خونی» همچنان در صدر
«تمساح خونی» همچنان پرفروشترین فیلم هفته گذشته بود. زیرا این فیلم توانسته در هفت روز گذشته به فروشی معادل با ۱۳ میلیارد و ۳۰۲ میلیون و ۷۵ هزار تومان دست پیدا کند که تقریباً بیش از یک سوم فروش کل سینمای ایران را تشکیل میدهد.
«تمساح خونی» که اکران خود را از ۱۶ اسفند ماه سال قبل در قالب اکران نورورزی آغاز کرده است، با در اختیار داشتن ۶۲۷ سالن سینما در سال جاری، توسط ۱ میلیون و ۷۸۵ هزار نفر تماشا شده و به فروشی بیشتر از ۱۱۱ میلیارد تومان رسیده است. این فیلم همچنان پرفروش ترین فیلم سینمایی سال ۱۴۰۳ است.
بر مبنای آمار ارایه شده، میانگین مخاطبان فیلم «تمساح خونی» در هر سانس، عددی نزدیک به ۴۹ نفر است.
«سال گربه» نیز همچنان در رده دوم جدول پرفروشترین آثار سینمای ایران در هفت روز گذشته و بعد از «تمساح خونی» قرار دارد. ۱۰ میلیارد و ۵۱۳ میلیون و ۴۷۰ هزار تومان عددی است که از فروش فیلم مصطفی تفی زاده در هفت روز گذشته اعلام شده است.
«سال گربه» که اکران خود را از ۲۲ فروردین ماه سال ۱۴۰۳ به کارگردانی مصطفی تقی زاده و تهیه کنندگی سعید خانی با پخش «خانه فیلم» به سرگروهی پردیس سینمایی مگامال آغاز کرده است، با در اختیار داشتن ۴۵۱ سالن سینما در سال جاری، توسط ۳۰۸ هزار نفر تماشا شده و با فروش ۱۰ میلیاردی در هفته گذشته به فروشی بیشتر از ۱۸ میلیارد تومان رسیده است.
چه فیلم هایی در رده سوم تا هشتم قرار دارند
«بی بدن» نیز همچنان جایگاه خود در رده سوم جدول پرفروشها را حفظ کرده است و در یک هفته گذشته به فروشی معادل با ۵ میلیارد و ۶۸۸ میلیون و ۹۲۵ هزار تومان رسیده است.
«بی بدن» که اکران خود را از ۲۳ اسفند ماه سال ۱۴۰۲ در قالب اکران نورورزی آغاز کرده است، با در اختیار داشتن ۴۷۴ سالن سینما در سال جاری، توسط ۴۲۳ هزار نفر تماشا شده و به فروشی بیشتر از ۲۶ میلیارد تومان رسیده است. «بی بدن» در جایگاه سوم فروش سال ۱۴۰۳ قرار دارد.
رشد چشمگیر «ایلیا؛ جست و جوی قهرمان»
فیلم سینمایی «ایلیا؛ جستجوی قهرمان» به کارگردانی سیدعلی موسوی نژاد با فروش ۲۱ هزار بلیت در هفته آخر فروردین ماه به جایگاه چهارم گیشه فروش سینماها ارتقا پیدا کرد و ۳ میلیاردی شد؛ این فیلم توانست افزایش فروش ۹۹ درصدی در گیشه سینماها را تجربه کند و از جایگاه ششم جدول فروش به جایگاه چهارم برسد و بعد از فیلمهای «تمساخ خونی»، «سال گربه» و «بی بدن» قرار بگیرد.
«ایلیا؛ جست و جوی قهرمان» نیز با در اختیار داشتن ۲۲۳ سالن سینما و ۱۰۴۰ سانس در هفت روز گذشته، پذیرای بیش از ۲۱ هزار مخاطب بوده و نسبت به هفته گذشته رشد ۲ برابری مخاطب را تجربه کرده است و به فروشی معادل با ۷۸۰ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان رسیده است. به نظر میرسد اضافه شدن اکرانهای دانشآموزی به سبد فروش در افزایش فروش «ایلیا، جستجوی قهرمان» نقش قابل توجهی داشته است.
«آسمان غرب» به تهیهکنندگی حبیب والی نژاد نیز در یک هفته گذشته توسط ۱۸ هزار و ۶۷۹ نفر تماشا شده و به فروشی معادل با ۷۶۰ میلیون تومان رسیده است. به این ترتیب این اثر در رده پنجم جدول پرفروشهای هفتهای که گذشت قرار میگیرد.
«آپاراتچی» نیز در هفت روز گذشته توسط ۹ هزار و ۹۸۶ نفر تماشا شده و به فروشی بیش تر از ۴۸۷ میلیون تومان رسیده است. بنابراین این فیلم نیز در رده ششم جدول پرفروشها قرار دارد.
«نوروز» به کارگردانی سهیل موفق نیز با در اختیار داشتن ۱۵۷ سالن سینما در هفت روز گذشته، توسط ۸ هزار و ۵۸۰ نفر تماشا شده است و به فروشی معادل ۳۶۴ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان دست یافته است. به این ترتیب این فیلم نیز در رده هفتم جدول پرمخاطبترین آثار هفت روز گذشته سینمای ایران قرار میگیرد.
«پرویز خان» به تهیهکنندگی عطا پناهی نیز در یک هفته گذشته توسط ۲ هزار و ۵۸۹ نفر تماشا شده و به فروشی معادل با ۱۴۹ میلیون تومان و ۸۴۵ هزار تومان رسیده است. به این ترتیت این اثر همچون هفته گذشته در انتهای جدول پرفروشهای هفتهای که گذشت قرار گرفته است.
منبع: خبرگزاری مهر