Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-08@20:27:03 GMT

نحوه منجمد کردن سبزیجات مختلف

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۶۰۰۶۸

نحوه منجمد کردن سبزیجات مختلف

در زیر فهرستی از سبزیجات که به خوبی می‌توان آن‌ها را منجمد کرد ملاحظه می‌کنید و روش منجمد ساختن آن‌ها نیز ذکر شده است.
۱ – چغندر

برای منجمد ساختن چغندر ابتدا آن را بپزید. چغندر را درسته بپزید و سر و ته آن را نگیرید، زیرا برش دادن چغندر، سبب می‌شود رنگ قرمز آن به هنگام پخت، خارج و مزه آن تغییر کند.

چغندر را می‌توان به روش‌های زیر پخت:

در آب جوش و بر روی گاز، در فر و در مایکروفر، برای پختن در آب، آن را می‌توانید در آب جوش بگذارید، طوری که آب روی آن را بپوشاند سپس حدود پنجاه دقیقه آن را روی حرارت قرار دهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر چغندر بزرگ بود این زمان را بیشتر کنید. به منظور پختن در فر، فر را با حرارت ۱۵۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید. چغندر‌ها را دانه دانه در کاغذ فویل بپیچید و بنا به نسبت درشتی و ریزی آن از یک تا سه ساعت در فر بگذارید و در طول این مدت یک‌بار آن را پشت و رو کنید. به هنگام استفاده از مایکروفر چغندر را در کاسه‌ای قرار دهید و دو قاشق آب در آن بریزید. مایکروفر را به مدت هشت تا ده دقیقه با قدرت حداکثر روشن کنید. در این مدت یک بار چغندر را پشت و رو کنید. وقتی چغندر‌ها کاملا پخته شد آن‌ها را برش دهید و بگذارید خنک شوند. سپس آن‌ها را دانه‌دانه در کیسه فریزر و یا سلفون بپیچید. نام ماده غذایی و تاریخ شروع انجماد آن را روی بسته‌ها بنویسید و در فریزر قرار دهید. این چغندر‌ها تا سه ماه خواص خود را کاملا حفظ خواهند کرد.
۲ – بروکلی و انواع کلم‌ها

کلم بروکلی را به اندازه دلخواه خرد کنید. سپس آن‌ها را به مدت سه دقیقه در آب در حال جوش بریزید. کلم‌ها را آبکش کرده و یک دقیقه زیر آب سرد بگیرید. بعد آن‌ها را کاملا خشک کنید و در کیسه فریزر قرار دهید. فراموش نکنید نام ماده غذایی و تاریخ شروع زمان انجماد را روی آن‌ها بنویسید. کلم‌های شما سه ماه بدون هیچ صدمه‌ای باقی خواهند ماند.
۳ – هویج

سطح بیرونی هویج‌ها را با چاقوی تیز بتراشید و با آب سرد بشویید. بعد آن‌ها را داخل آب در حال جوش قرار دهید. این عمل باید برای هویج‌های حلقه‌حلقه شده دو دقیقه و برای هویج‌های درسته پنج دقیقه طول بکشد. آن‌ها را آبکش و به مدت یک دقیقه زیر جریان آب سرد بگیرید و هویج‌ها را خشک کنید. سپس آن‌ها را در ظروف مخصوص یا کیسه فریزر قرار دهید و نام ماده غذایی و تاریخ شروع انجماد را روی آن بچسبانید. در این حالت هویج‌ها به مدت سه ماه بدون این‌که خواص خود را از دست بدهند سالم خواهند ماند.
۴ – لوبیا سبز

لوبیا سبز‌ها را با آب سرد بشویید و سر و ته آن را کوتاه کنید یا اگر مایل بودید آن‌ها را به طول دو سانتی متر قطعه قطعه کنید سپس آن‌ها را به مدت دو دقیقه در آب جوش قرار دهید و یک دقیقه زیر آب سرد نگه دارید. آن‌ها را آبکش و با حوله تمیزی خشک کنید. سپس لوبیا سبز‌ها را در کیسه فریزر قرار داده و زمان آغاز انجماد را روی بسته‌بندی‌ها قید کنید. زمان نگه‌داری این سبزیجات سه ماه است. سبزیجات دیگری که شبیه لوبیا سبز هستند نظیر نخود فرنگی و باقلا سبز را نیز می‌توانید به همین ترتیب برای انجماد آماده کنید.
۵ – فلفل

فلفل‌ها را بشویید و با حوله تمیزی خشک کنید. سپس آن‌ها را به دو نیم کرده و دانه‌های سفید درون آن‌ها را خارج کنید. آن‌ها را در یک سینی بریزید و به مدت نیم ساعت در فریزر قرار دهید. بعد فلفل‌های یخ زده را در کیسه فریزر ریخته و برچسب بزنید. این مواد تا سه ماه سالم خواهند ماند.
۶ – اسفناج

اسفناج‌ها را با آب سرد بشویید و ساقه‌های اضافی و زیر آن را جدا کنید. بعد آن‌ها را در آب جوش بریزید و به مدت یک دقیقه با حرارت بالا بجوشانید. سپس بلافاصله آن‌ها را به مدت یک دقیقه زیر آب سرد بگیرید. آب اضافی را کاملا بگیرید. بعد آن‌ها را در یک سینی پهن کرده و به مدت سی دقیقه در فریزر قرار دهید اسفناج‌های یخ زده را در کیسه فریزر ریخته و پس از درج نام و زمان شروع انجماد در فریزر قرار دهید و تا سه ماه با خیال راحت نگه دارید.
۷ – گوجه فرنگی

اگر می‌خواهید پوست گوجه‌فرنگی‌هایتان را قبل از انجماد بگیرید خیلی ساده آن‌ها را یک دقیقه در آب‌جوش بیندازید. پوست آن‌ها به آسانی کنده خواهد شد. بعد بگذارید حدود ده دقیقه بمانند تا خنک شوند. اگر می‌خواهید گوجه‌فرنگی‌ها با پوست باشند تنها آن‌ها را با آب سرد بشویید. گوجه‌فرنگی‌های پوست گرفته یا بدون پوست را در یک سینی پهن کنید و مدت ۴۵ دقیقه در فریزر قرار دهید. آن‌ها در یک فریزر استاندارد به مدت سه ماه سالم خواهند ماند و کلیه مواد غذایی خود را حفظ خواهند کرد.

منبع: seemorgh.com

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آشپزی نکات آشپزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۶۰۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سبزیجات در مدار گرانی+جدول

به گزارش خبرنگار مهر، قیمت عمده فروشی محصولات کشاورزی برای هفته جاری (۱۷ تا ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) از سوی میدان بزرگ میوه و تره بار تهران اعلام شد.

بازار میوه

قیمت انواع میوه‌های تولید داخل در میوه فروشی‌های مناطق مرکزی رو به پایین شهر نیز به شرح زیر است؛

هر کیلو گرم سیب زرد ۳۹.۸۰۰ تا ۶۹.۸۰۰، سیب قرمز ۳۹.۸۰۰ تا ۵۹.۸۰۰، لیمو شیرین ۵۸ تا ۶۴.۸۰۰، نارنگی ۲۰، کیوی ۷۹.۸۰۰ تا ۸۹، توت فرنگی ۱۷۰ تا ۱۸۸، گریپ‌فروت ۲۴.۸۰۰، نارنگی ۷۹ و پرتقال ۳۰ تا ۴۵ تومان است.

در بازار میوه‌های نوبرانه هر نیم کیلو گرم چاقاله بادام ۱۰۰ و گوجه سبز ۷۵ تا ۹۵ هزار تومان است. همچنین هر کیلو گرم شلیل ۳۴۰ و گلابی وحشی ۲۴۵ تا ۳۶۰ هزار تومان در میوه فروشی‌ها به فروش می‌رسد.

در بازار میوه‌های آبدار هر کیلو گرم هندوانه بین ۱۳ تا ۱۴.۸۰۰، طالبی ۳۴.۸۰۰ و ملون ۲۸ تا ۲۹.۸۰۰ تومان قیمت گذاری شده است.

در بازار میوه‌های وارداتی هم موز هر کیلو گرم ۶۵ تا ۷۹.۸۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

بازار سبزی‌جات

در ادامه قیمت انواع میوه‌های تولید داخل در میوه فروشی‌های مناطق مرکزی رو به پایین شهر می‌آید.

هر کیلو گرم گوجه فرنگی ۳۳.۸۰۰، هویج ۱۹.۸۰۰، کاهو ۲۳.۸۰۰ تا ۲۴.۸۰۰، کلم پیچ ۲۲.۸۰۰، خیار ۲۶.۸۰۰ تا ۳۳.۸۰۰، باقالی ۲۵.۸۰۰، نخود فرنگی ۲۹.۸۰۰، لیمو ترش ۷۵ تا ۱۲۹، لوبیا سبز ۴۴.۸۰۰ و سیر تازه ۱۷۸ هزار تومان تعیین شده است.

سیب زمینی در این بازار هر کیلو گرم ۲۴.۹۰۰ تا ۲۵.۸۰۰، پیاز شیری (سفید) ۲۸.۸۰۰ تا ۳۱.۸۰۰ و پیاز زرد ۲۴.۸۰۰ تا ۳۵.۸۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

گفتنی است؛ در این هفته انواع میوه ۴۲ درصد و سبزیجات ۲۹ درصد ارزان‌تر در میادین و بازارهای میوه و تره بار به فروش می‌رسد. همچنین مواد پروتئینی ۶۴ درصد، غلات ۱۲ درصد، مرغ ۸ درصد، تخم مرغ ۱۸ درصد، قند ۱۸ درصد، شکر ۲۴ درصد و حبوبات ۱۶ درصد ارزان‌تر از سطح شهر است.

در ادامه جدول قیمت عمده فروشی محصولات کشاورزی میدان بزرگ میوه و تره بار تهران قابل مشاهده است.

کد خبر 6097966 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • ۴ سبزی مفید برای سم‌زدایی بدن
  • لازانیا رژیمی را به این روش بپزید + طرز تهیه سه مدل لازانیا
  • قیمت محصولات غذایی منجمد
  • قیمت محصولات غذایی منجمد، گوشت بوقلمون و قارچ اعلام شد
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیربرگی اعلام شد
  • روزتان را با غذاهای پرانرژی آغاز کنید
  • اگر می‌خواهید انرژی تان زیاد شود این خوراکی‌ها را ناشتا بخورید!
  • سبزیجات در مدار گرانی+جدول
  • ۱۰ ماده غذایی که به شما در سفر به سوی کاهش وزن کمک می‌کنند
  • (ویدئو) نحوه درست کردن ۵ دقیقه‌ای شیرینی نارگیلی؛ خوشمزه و ساده