Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@09:38:48 GMT

قرارداد ترکمانچای شهرداری بندرعباس

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۶۰۲۳۱

قرارداد ترکمانچای شهرداری بندرعباس

نشریه دلفین در دومین شماره چاپ شده روز دوشنبه 29 مرداد ماه در صفحه نخست خود مطلبی را تحت عنوان «قرارداد ترکمانچای شهرداری بندرعباس» به نقل از نایب رییس شورای شهر بندرعباس منتشر کرده است.

فیصل دانش در خصوص جمع آوری زباله از سطح شهر بندرعباس در مصاحبه با نشریه دلفین گفت: شهرداری بندرعباس دارای 3 منطقه است و کار جمع آوری زباله در هر منطقه را یک پیمانکار بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه با بیان این که در شهر بندرعباس روزانه 390 تن زباله جمع آوری می شود که این میزان در ماه 11 هزار و 700 تن می شود، گفت: تعداد یکهزار و 119 نفر نیز به عنوان کارگران تنظیف در این راستا فعالیت دارند.
دانش با بیان این‌ که پیمانکاران بر اساس میزان وزن زباله‌ جمع آوری شده پول دریافت می‌ کنند، گفت: به طور میانگین سرانه تولید زباله برای هر نفر در بندرعباس 8 کیلوگرم است که در مقایسه با موارد مشابه جهانی که 6 کیلوگرم است، بسیار زیاد به حساب می ‌آید.
وی ادامه داد: در شورای پنجم شهرداری را ملزم کرده ایم که در بحث آموزش به شکل جدی ورود کند و در همین راستا در هر منطقه 6 نفر (در مجموع 18 نفر) استخدام شده اند که در زمینه آمورش زیست محیطی فعالیت کنند و این افراد ضمن آموزش شهروندان بر رفتار پیمانکاران نیز نظارت داشته باشند.
دانش با اشاره به این ‌که شهرداری بندرعباس ماهیانه بالغ بر 40 میلیارد ریال بابت جمع آوری زباله هزینه می کند، افزود: همانگونه که می دانید زباله به طلای کثیف مشهور است اما متاسفانه در استفاده‌ی سودآور از این موضوع مشکل داریم.
وی ادامه داد: این موضوع به بحث آموزش بازمی گردد، چرا که شهروندان وقتی زباله را در ساعت های مشخص بیرون نمی گذارند، افراد معتاد قسمت سودآور زباله را از آن جدا می کنند و تنها حجم سنگینی از زباله بی ارزش باقی می ماند.
نایب رییس شورای شهر با اشاره به این ‌که برنامه ی شهرداری این است که به سمتی برویم که سطل زباله در مناطق وجود نداشته باشد، ابراز داشت: اگر سطل زباله در مناطق وجود داشته باشد مردم در هر ساعتی از شبانه روز آشغال ها را در آن محل قرار می دهند در حالی که باید فرهنگ سازی شود تا شهروندان در ساعت های مشخص اقدام به بیرون گذاشتن زباله کنند.
دانش به قرارداد 20 ساله شهرداری با شرکت «شهر سبز آنامیس» برای بازیافت زباله اشاره کرد و گفت: انتقاد‌های زیادی از این قرارداد می شود و گروهی حتی آن را قرارداد ترکمانچای نامیده اند و در حدود 10 سال از این قرار داد می گذرد.
وی گفت: در این قرارداد پیمانکار موظف شده که زباله های تفکیک شده خشک را از درب منزل تحویل گرفته و بازیافت کند و 20 درصد از سود سالانه را به شهرداری پرداخت کند.
دانش با بیان این که این شرکت در سال 96 تنها یک میلیارد و 300 میلیون ریال به شهرداری پرداخت کرده است، گفت: راهکار مناسبی برای محاسبه سود این شرکت وجود ندارد و به نظر می رسد که این مبلغ برای یک سال ناچیز و غیر واقعی است.
7195/7408

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي رسانه دلفين هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۶۰۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرانه ۶۰۰ گرمی تولید زباله شهروندان یزدی

محمدرضا برزگر در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد میزان زباله‌های شهر به تفکیک نوع آن‌ها، بیان کرد: به‌طور میانگین ۶۷ الی ۷۰ درصد پسماندهای تولیدی، پسماند تر (مواد آلی) و حدود ۳۰ درصد پسماند خشک است.

وی با اشاره به اینکه پسماندها به دو بخش قابل بازیافت و غیرقابل بازیافت تقسیم می‌شوند، ادامه داد: تفکیک از مبدأ و جمع‌آوری پسماند خشک به سه روش در حال انجام است.

برزگر تصریح کرد: یکی از روش‌های جمع‌آوری پسماندهای خشک، روش سنتی بوده که هفته‌ای یک مرتبه با مراجعه به درب منازل شهروندان انجام می‌گیرد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد ادامه داد: جمع‌آوری پسماند خشک به‌صورت هوشمند از طریق منظومه خدمات یکپارچه یزد من و برنامه بازپس یکی دیگر از روش‌ها است و همچنین جمع‌آوری در ایستگاه‌های ثابت سطح شهر و ایستگاه گلماند یکی دیگر از روش‌های جمع‌آوری پسماندهای خشک است.

کد خبر 6086741

دیگر خبرها

  • ۱۰ واحد صنعتی اردستان در فهرست صنایع آلاینده قرار گرفت
  • مشارکت مردم بندرانزلی در سامانه هوشمند تفکیک زباله از مبدا
  • طرح‌های دوازدهگانه شهرداری بندرعباس رفاهی، خدماتی و تفریحی است
  • تاکید دانش آموزان آبادان و خرمشهر بر حفظ زمین پاک
  • سلامت یک جامعه در گرو سلامت یک شهر
  • سرانه ۶۰۰ گرمی تولید زباله شهروندان یزدی
  • دولت به تعهد خود در بازآفرینی شهری بندرعباس عمل کند
  • کاهش چشم گیر حضور زباله گردها در تهران | مدیرعامل پسماند: ۸۰ درصد فعالیت زباله گردها کم شده است
  • حل مشکل جمع آوری و حمل زباله از منطقه گردشگری امامزاده شیخان علی آباد کتول
  • جمع آوری زباله های ورودی شهر خواف به مناسبت روز زمین پاک