Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-02@17:09:21 GMT

پنج صفر از واحد پول ملی ونزوئلا حذف می شود

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۶۰۵۰۶

پنج صفر از واحد پول ملی ونزوئلا حذف می شود

نیکولاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا روز گذشته (دوشنبه) اسکناس جدید این کشور را رونمایی کرد.

چاپ اسکناس‌های جدید نخستین مرحله از برنامه اقتصادی رئیس جمهوری ونزوئلا، برای بازگرداندن رونق اقتصادی به کشور است.

براساس تصمیم‌های جدید دولت ونزوئلا، از این پس هر اسکناس ۵٠٠ بولیواری معادل ۵٠ میلیون بولیوار گذشته و هفت دلار آمریکا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دولت مادورو همچنین در نظر دارد که حقوق حداقلی کارکنان را ٣۴ برابر افزایش دهد و به مدت سه سال مابه التفاوت این افزایش را برای شرکت‌ها و کارخانه‌های کوچک و متوسط برعهده بگیرد.

این در حالی است که برخلاف وعده‌های مادورو، بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی، اینگونه اقدامات دولت را غیر واقعی و برای غلبه به بحران اقتصادی ناکارآمد می‌دانند.

منتقدان و مخالفان دولت کاراکاس در حالی بسته جدید اقتصادی دولت مادورو را ناکارآمد توصیف کرده اند که به نظر می‌رسد وضعیت اقتصادی ونزوئلا آنقدر پیچیده شده که مقامات دولت کاراکاس توان حل و فصل چالش‌ها را ندارند.

نرخ تورم ونزوئلا در ماه ژوئیه (مرداد) به ۸۰ هزار درصد رسید و این در حالی است که صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده تورم این کشورتا پایان سال جاری میلادی ممکن است به یک میلیون درصد برسد.

در حالی ونزوئلا زمانی یکی از مرفه‌ترین کشور‌های آمریکای لاتین بود و دارای یکی از بزرگترین ذخایر نفتی جهان است که برخی کارشناسان بر این باورند کاهش شدید بهای نفت، فساد مالی در رده‌های دولتی و سوءمدیریت دو دهه اخیر شرایط این کشور را به این حال و روز درآورده است. البته نمی‌توان از تاثیر فشار‌ها و تحریم‌ها علیه این کشور به آسانی گذشت.

چندی پیش نیز (فروردین ۹۷) دولت ونزوئلا سه صفر را از واحد پول ملی این کشور حذف کرد، با این حال، نرخ تورم در این کشور به یک میلیون درصد رسید.

به گزارش سازمان ملل بیش از ٢ میلیون و ٣٠٠ هزار نفر از مردم ونزوئلا به دلیل بحران اقتصادی، فقر و گرسنگی کشور خود را ترک کرده اند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ونزوئلا اقتصاد ونزوئلا حذف صفر از پول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۶۰۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر راه و شهرسازی با نایب‌رئیس دولت امارات دیدار کرد

به گزارش قدس آنلاین، «مهرداد بذرپاش» که روز چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت‌ماه) به‌عنوان رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و امارات در نشست این کمیسون در ابوظبی حاضر شده بود، پس از برگزاری نشست مذکور و دیدار و گفت‌وگو با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی ابوظبی، با «شیخ منصور بن زاید آل نهیان» نائب رئیس دولت امارات دیدار کرد.

در این دیدار که در قصر «الوطن» ابوظبی برگزار شد، دو طرف در مورد روابط و همکاری‌ها به‌ویژه توسعه تجارت بین دو کشور گفت‌وگو کردند.

شایان‌ذکر است که مهرداد بذرپاش در این سفر به گفت‌وگو با مقامات و فعالان اقتصادی امارات پرداخت تا موضوع توسعه تجارت بین دو کشور با جدیت بیشتری دنبال شود.

وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و امارات در این سفر و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با اقداماتی که در دستور کار قرار گرفته می‌توان پیش‌بینی کرد تجارت بین دو کشور به ۳۰ میلیارد دلار برسد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • وزیر راه و شهرسازی با نایب‌رئیس دولت امارات دیدار کرد
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در 4 ماه گذشته خبر داد
  • ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در ۴ ماه گذشته خبر داد
  • دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم، راهبردی برای توسعه روابط ایران با همسایگان
  • بخش خصوصی؛ضدتحریم،ارزآور
  • بخش خصوصی؛ ضد تحریم، ارزآور
  • ۱۷۰ هزار طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید کشور فعال است
  • بازگشت واحدهای تعطیل‌شده به چرخه تولید، ادعاست یا واقعیت؟ / باوجود دستور رئیسی، مسئولان از اعلام آمار، فراری هستند
  • مادورو سرکوب تظاهرات دانشجویان آمریکایی را محکوم کرد