Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@16:51:55 GMT

آموزش دوخت پادری چهل تکه با جنس جین

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۶۰۵۰۷

آموزش دوخت پادری چهل تکه با جنس جین

در این مطلب ما با روشی خلاقانه طریقه دوخت پادری چهل تکه با جنس جین را به شما آموزش می‌دهد. پارچه جین، جنسی یکدست و مقاوم دارد و در دسترس همه قرار دارد.

پادری‌ها با وجود کوچک بودن نقش مهمی در چهره اتاق یا خانه ایفا می‌کند. اغلب با ورود به خانه با آن مواجه می‌شویم. پادری‌های موجود در بازار اصولا در رنگ‌ها و طرح‌های محدودی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما با روشی خلاقانه طریقه درست کردن یک پادری با جنس جین را به شما آموزش می‌دهیم. پارچه جین، جنسی یکدست و مقاوم دارد و در دسترس همه قرار دارد. پارچه جین در رنگ‌های مختلف در بازار موجود است هرچند ما به شما پیشنهاد می‌کنیم از شلوار جین‌های قدیمی و از مد افتاده یا آن‌هایی که دیگر سایز شما نیست استفاده کنید.

برای شروع چند طرح لی در رنگ‌های مختلف آبی انتخاب کنید.

یک شش ضلعی در اندازه مورد علاقه روی یک کاغذ بکشید و برش دهید.

اگر کمی ابزار خیاطی داشته باشید کار راحتتر می‌شود. صابون خیاطی برای کشیدن طرح روی پارچه، خط کش، نخ و سوزن و کاتر یا قیچی خیاطی تیز که به راحتی پارچه را ببرد.

در مرحله اول طرح شش ضلعی را روی پارچه قرار داده و شکل آن را روی پارچه بکشید. سپس با کاتر آن را با دقت ببرید.



به ۴۶ الی ۵۰ شش ضلعی یکدست از پارچه‌های مختلف احتیاج داریم پس همین مرحله را تکرار کنید.



حدود ۵۰ شش ضلعی یکدست از پارچه‌های مختلف احتیاج داریم

در ردیف اول پنج، شش ضلعی، سپس شش، شش ضلعی بچینید و این کار را تا مرحله‌ای که ردیف نه، شش ضلعی دارد، ادامه دهید. سپس دوباره تعداد شش ضلعی‌ها را کم کنید تا به پنج، شش ضلعی برسد. در نهایت دور تا دور کار بریده می‌شود تا شکل واحدی به پادری داده شود.

سعی کنید، هنگام چیدن پارچه‌ها از رنگ‌های متنوع استفاده کنید.



در مرحله بعد باید ضلع‌های این شش ضلعی را به یکدیگر بدوزید، برای اینکار ابتدا نقاطی که باید بهم دوخته شوند را با سوزن ته گرد به هم متصل کنید. دقت داشته باشید که به میزان یکسان از هر ضلع شش ضلعی، زیر دوخته شود تا در شکل نهایی آن اختلالی ایجاد نشود و کار نهایی تمیز و مرتب به نظر برسد.



باید ضلع‌های این شش ضلعی را به یکدیگر بدوزید

برای راحتی کار، دو تکه پارچه‌ای که به هم دوخته میشود را پشت و رو، روی هم قرار دهید و سپس یک ضلع آن را به اندازه یک یا دو میلیمتر به داخل بدوزید.

از کناره‌ها نیز باید پارچه‌ها را کمی آزاد بگذارید تا به راحتی با قطعات دیگر دوخته شود.



برای اینکه کار شما تمیزتر و مرتب‌تر باشد بهتر است بعد از دوختن هر دو تکه به هم آن‌ها را برگردانده و محل دوخت را اتو بزنید تا صاف و مرتب بایستد.

نوبت به دوختن قطعه بعدی می‌رسد.



برای دوختن شش ضلعی‌ها به دو تکه دیگر باید با دقت بیشتری عمل کنید تا کار تمیزتری داشته باشید. نیاز است که از کنار کمی فاصله بگذارید تا بتوانید آن را به تکه بعدی بدوزید. بعد از هر بار دوختن اتو زدن را فراموش نکنید.

این مراحل را با دقت و حوصله تکرار کنید.





پس از اینکه تمام تکه‌ها به هم دوخته شد، پادری هنوز نامنظم است. باید دور تا دور آن را به طور منظم و یکدست قیچی کنید.

پس از برش قسمت‌های اضافه، پادری شکلی شبیه به یک بیضی به خود خواهد گرفت. در مرحله بعد باید برای آن آستر بدوزید تا پادری مستحکم و مرتب باشد. پارچه‌ای که به عنوان آستر، پشت پادری می‌دوزید را پهن کنید (بهتر است پارچه ضخیم‌تر یا ترجیحا حوله‌ای انتخاب کنید)، پادری را روی آن قرار داده و دور تا دور آن را ببرید.



باید دور تا دور آن را به طور منظم و یکدست قیچی کنید

مرحله آخر دوختن پادری به آستر است. می‌توانید چند میلیمتر از کناره‌های پادری را روی پارچه زیر آن قرار داده و بدوزید که دور تا دور کار دوختی زیبا و مرتب داشته باشد.    
منبع: بانوی شهر

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پادری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۶۰۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوع شدن توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، صادق پورسالم بیان کرد: از سوم تا نهم اردیبهشت هفته زمین پاک نام‌گذاری شده است. در این هفته برای افزایش آگاهی مردم و ترویج فرهنگ حفاظت از زمین، برنامه‌های مختلفی انجام می‌شود که یکی از آنها توزیع کیسه‌های پارچه‌ای بین مردم و فروشگاه‌ها است.

وی از آغاز توزیع هزار کیسه پارچه‌ای بین نانوایی‌ها و فروشگاه‌های بزرگ در استان خبر داد و افزود: کیسه‌های پلاستیکی با منشاء نفت از پلیمر‌هایی تشکیل شده‌اند که به‌سختی تجزیه می‌شوند و ماندگاری آنها در طبیعت ۴۰۰ سال است، اما کیسه‌های پارچه‌ای دارای بافت‌های گیاهی هستند که بعد از ۴ تا ۵ ماه در طبیعت تجزیه می‌شوند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوشهر تولید کمتر زباله، کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای، کاهش هزینه و مقاومت بیشتر را از مزایای کیسه‌های پارچه‌ای عنوان کرد.

وی با اشاره به مصوبه اخیر هیات دولت با هدف مصرف کمتر کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌ها و حفاظت از محیط‌زیست، گفت: به فروشگاه‌های زنجیره‌ای ابلاغ شده تا از دادن کیسه پلاستیکی رایگان به مشتریان خودداری کنند.

پورسالم یادآور شد: این کار در بسیاری از کشور‌ها اجرا می‌شود و در کاهش مصرف پلاستیک نقش موثری داشته است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • توزیع ۳ هزار کیسه پارچه‌ای در نانوایی‌های شهرستان بروجرد
  • ممنوع شدن توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • معرفی ساده‌ترین راه‌های از بین بردن لکه چای قدیمی روی لباس
  • راهنمای خرید چرخ خیاطی (8 نکته‌ای که باید بدانید)
  • آغاز طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای در نانوایی‌های بروجرد
  • فردا، افتتاح کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود
  • تسکین زانو درد با روغن کرچک
  • قاچاقچی پارچه در شهرری بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال جریمه شد
  • این نقاشی چگونه تاریخ پارچۀ «جین آبی» را تغییر می‌دهد؟ (+عکس)