Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - پارس‌تودي- «اسماعيل هنيه»، رئيس دفتر سياسي جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) گفت، به‌رغم تلاش برخي کشورها، فلسطينيان شاهد مرگ تدريجي خطرناک‌ترين توطئه‌ها ضد مسئله فلسطين يعني طرح «معامله‌قرن» هستند.
«اسماعيل هنيه» روز سه‌‌شنبه در خطبه‌هاي نماز عيد سعيد قربان در باريکه غزه تصريح کرد ملت فلسطين مسير مذاکرات سازش را به بن‌‌بست کشاند و فلسطينيان ديگر در بند معاهده «اسلو» نيستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«هنيه» تصريح کرد، ملت فلسطين هرگز از مقاومت و اصول ملي خود دست نمي‌‌کشد. در واقع همين مولفه‌هاي فلسطينيان عامل به شکست کشاندن توطئه‌هاي آمريکا عليه مردم فلسطين ازجمله طرح «خاورميانه جديد» و «معامله قرن» بوده است.
تمامي شواهد و قرائن بيانگر آن است که طرح نسنجيده و مغرضانه ترامپ طرحي از پيش شکست خورده و نامقبول در منطقه است به گونه‌اي که تمامي ارزيابي‌ها درخصوص اين طرح توطئه‌آميز براي تضييع کامل حقوق ملت‌هاي منطقه ترسيم کننده ناکامي و شکست اين طرح است.
چنين چشم‌اندازي در شرايطي است که اين طرح هنوز بطور رسمي اعلام نشده است و دونالد ترامپ قراراست در جريان سخنراني خود درنشست ساليانه مجمع عمومي سازمان ملل درنيويورک در ماه سپتامبر مفادش را ارائه کند.
فلسطينيان بارها مخالفت خود را با معامله قرن اعلام کرده‌اند.
اين طرح برخي حقوق اصلي فلسطينيان مانند حق بازگشت و پايتختي قدس براي فلسطين را ناديده گرفته است. تدارکات ترامپ براي حذف مساله فلسطين نتيجه‌اي جز شعله‌ور کردن انتفاضه جديد فلسطيني‌ها يعني انتفاضه سوم که در واکنش به تصميمات وي درباره قدس آغاز شده نتيجه‌اي ديگري نداشته است.
انتفاضه جديد فلسطيني‌ها با گستره فراگيرش که از آن تحت عنوان انتفاضه عربي و اسلامي ياد مي‌شود بيش از پيش معادلات رژيم صهيونيستي و حاميانش را برهم زده است و باعث شده است که ترامپ ناباورانه شاهد تعبير نشدن روياهايش درباره حذف مساله فلسطين باشد.
سياست‌هاي ضد فلسطيني ترامپ تشديد انتفاضه را درپي داشته است. اين اقدامات ترامپ خشم افکارعمومي و گسترش اعتراضات فلسطيني‌ها را درپي داشته است و «راهپيمايي‌هاي بازگشت» فلسطيني‌ها در هفته‌هاي اخير واکنشي به همين توطئه‌هاي آمريکاست.
با بالا گرفتن اين واکنش‌ها فعالان فلسطيني با محکوم کردن طرح سازشکارانه آمريکا موسوم به معامله‌قرن درباره فلسطين، تاکيد کردند «معامله قرن» طرحي از پيش شکست خورده است که مرده متولد شده است و نمي‌تواند ادامه يابد.
سخنگوي تشکيلات خودگردان فلسطين گفت: طرح آمريکا موسوم به «معامله قرن» مادامي که مورد پذيرش فلسطيني‌ها قرار نگيرد و با قطعنامه‌هاي بين‌المللي همخواني نداشته باشد يک معامله شکست خورده است.
«نبيل ابو ردينه» Nabil Abu Rudeineh سخنگوي تشکيلات خودگردان فلسطين تصريح کرد، فلسطينيان در مرحله مقابله سياسي در دفاع از مواضع ملي خود ازجمله مساله قدس هستند و تجربه ثابت کرده است انتخاب مردم فلسطين مقابل استعمار موفق بوده است.
«محمود الزهار» عضو دفتر سياسي جنبش حماس نيز اظهار کرد: «راه‌پيمايي‌هاي بازگشت» گواهي مرگ معامله آمريکايي قرن، را که هرگز در دور زدن مساله فلسطين موفق نخواهد شد، صادر کرد.
چنين وضعيتي موجب شده است تا طرح معامله قرن که هيچ مقبوليتي درميان فلسطيني‌ها ندارد بر اثر پايداري و مقاومت مردم فلسطين عاقبتي جز شکست زودهنگام در انتظارش نباشد. 139/120
نويسنده: بيژن نجفي

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۶۰۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروش علویان در جمعه خشم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌نمازگزاران جمعه در شهرستان‌های مختلف استان امروز پس از اقامه نماز وحدت بخش جمعه در حمایت از مردم مظلوم غزه راهپیمایی کردند و فریاد محکومیت جنایت اسرائیل سردادند.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی دیروز برای حمایت از مقاومت فلسطین در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مردم ایران اسلامی در استمرار راهپیمایی جمعه‌های خشم و انزجار، هفتم اردیبهشت بعد از اقامه نمازجمعه با حضور گسترده خود ضمن محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی و آمریکای جنایتکار، حمایت همه جانبه خود را از مردم فلسطین تا آزادی قدس شریف فریاد می‌زنند.

راهپیمایی مردم ساری از مصلی امام خمینی (ره) این شهر به سمت میدان ساعت برگزار شد.

نمازگزاران ساروی در این راهپیمایی با در دست داشتن تصاویری از امام خمینی (ره) ، رهبر معظم انقلاب و پرچم فلسطین با مشت‌های گره کرده، فریاد الله اکبر، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر انگلیس و مرگ بر ضد ولایت فقیه سر دادند و از مردم مظلوم غزه حمایت کردند.


گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهر پارسال برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند و غزه قلب خونین جهان، رژیم صهیونیستی و حامیان غربی این رژیم را با مقاومت و ایستادگی به مصاف طلبیده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • راهپیمایی در کشورهای عربی و غربی در حمایت از غزه
  • (ویدئو) ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده «حق السکوت»
  • ویدئو| راهپیمایی باشکوه مردم صعده یمن در حمایت از غزه
  • طوفان بشری مردم صعده یمن در حمایت از غزه
  • حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان + ویدئو | همه انفرادی در منزلشان برمی‌خیزند و فلسطین‌ها را تشویق می‌کنند
  • محکومیت رژیم صهیونیستی در جمعه خشم
  • خروش علویان در جمعه خشم
  • راهپیمایی در ایتالیا علیه سیاست‌های نظامی‌گری غرب
  • (ویدئو) ماجرای خواستگاری بازیگر معروف «نون خ» از دختر ترامپ
  • سازمان همکاری اسلامی: وجود آنروا گواهی بر پایبندی بین‌المللی به حقوق آوارگان فلسطینی است