Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-05@17:18:44 GMT

آخرین وضعیت پرداخت مطالبات فرهنگیان؟

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۶۱۲۲۷

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش از پرداخت مطالبات سال گذشته فرهنگیان تا پیش از آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد. ناطقان: علی الهیار ترکمن روز سه شنبه در حاشیه برگزاری گردهمایی مشترک مدیران مدرسه های کاشان به خبرنگاران گفت: مطالبات اصلی فرهنگیان در سال گذشته 9 هزار و 480 میلیارد ریال بود که از ابتدای سالجاری تاکنون هفت هزار و 800 میلیارد ریال در 2 نوبت پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین با اشاره به مطالبات پیش از سال های 1390 و 91 فرهنگیان افزود: به استناد ماده یک قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر، برای مشخص شدن بدهی ها، دولت موظف شده است تا پس از هماهنگی با اداره های کل خزانه داری استان ها و ثبت بدهی ها در یک سامانه جامع، نتیجه گیری قطعی انجام دهد و ردیف مشخصی در بودجه برای آن پیشنهاد کند.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش همچنین در باره کمبود نیروی انسانی این وزارتخانه گفت: به استناد ماده 103 قانون مدیریت خدمات کشوری، این اختیار وجود دارد تا فرهنگیان بازنشسته متقاضی ادامه خدمت بالاتر از 30 سال را همچنان به کار بگیریم.
او اضافه کرد: اوج استخدام های وزارت آموزش و پرورش بین سال های 1365 تا 73 بود اما در سال های 1395 و 96 نزدیک به 79 هزار و 600 نفر بازنشسته شدند و تا پایان سالجاری نیز 52 هزار و 700 نفر از فرهنگیان مشمول شرایط بازنشستگی خواهند شد.
نزدیک به 928 هزار نفر نیرو شامل 54 درصد زن و 46 درصد مرد(اعم از معلم، مدیر، کارمند اداری، نیروی تخصصی، خدماتی و سرایداری) در وزارت آموزش و پرورش خدمت می کنند.
الهیار ترکمن در سفری یکروزه در گردهمایی مدیران مدرسه های کاشان حضور یافت و از چند طرح نیمه تمام آموزشی مانند هنرستان نراقی، خانه معلم و استخر کتابچی این شهر دیدن کرد.
منبع: ایرنا برچسب ها: پرداخت مطالبات ، فرهنگیان ، آموزش و پرورش

منبع: ناطقان

کلیدواژه: پرداخت مطالبات فرهنگیان آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۶۱۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران شهرداری رودبار به عدم تحقق مطالبات خود اعتراض دارند

به گزارش صدای ایران از ایلنا، یک منبع کارگری در شهرداری رودبار گفت: خواسته اصلی کارگران شهرداری رودبار که دو تا سه روز پیش به خاطر آن اقدام به اعتراض صنفی کردند، پرداخت ۴ ماه حقوق سال ۱۴۰۰، اضافه کاری و ارائه لباس و کفش مناسب و سایر مزایای شغلی است.

یکی از کارگران گفت: از حداقل‌های مزدی برخورداریم حال آنکه همان حداقل حقوق هم از بهمن ماه سال گذشته بدون محاسبه اضافه کاری پرداخت می‌شود.

او گفت: دلیل شکل گیری اعتراض کارگران، حضور بازرسان استانداری در محل شهرداری بود تا از این طریق مشکلاتمان را به گوش مسئولان بالا دستی برسانیم، اما متاسفانه استمرار و طولانی شدن پیگیری‌های صنفی کارگران باعث تهدید کارگران شد در عین حال بازرسان استانداری هم به خواسته‌های کارگران اهمیت ندادند.

این کارگر با بیان اینکه از بدو شروع به کار هر ماه مطالبات مزدی و بیمه‌ای ما با تاخیر پرداخت شده است، در ارتباط با مطالبات خود و همکارانش گفت: در سال ۱۴۰۰ شرایط مالی شهرداری به گونه‌ای بود که پیمانکار امکان وصول صورت وضعیت‌های مالی خود را از شهرداری نداشت به همین دلیل در طول ۱۲ ماه از سال ۱۴۰۰ هر ماه مبالغ کمی را به عنوان علی‌الحساب از کارفرما دریافت کرده‌ایم که مجموع مطالبات در این سال به حدود ۴ ماه می‌رسد. در عین حال چندین ماه حق بیمه سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ کارگران به حساب تامین اجتماعی واریز نشده است. به همین دلیل شماری از کارگران برای وصول این طلب قدیمی از پیمانکار وقت شکایت کرده‌اند، اما پیمانکار حاضر به پرداخت طلب کارگران نیست.

او از دستگاه‌های نظارتی خواست پرونده تخلفات شهرداری را بررسی کنند، تا با تمام کسانی که با از بین بردن حق کارگران در تخلفات مالی شهرداری رودبار دست داشته‌اند، برخورد قانونی شود.

دیگر خبرها

  • جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۳۰۰ درصد رشد کرد
  • کاهش ورودی به دانشگاه فرهنگیان یک ابرچالش است
  • کاهش سهم آموزش و پرورش از بودجه ۱۴۰۳ / ۶۳ درصد منابع دانشگاه فرهنگیان با کسر از حقوق دانشجومعلمان تأمین می‌‎شود
  • کارگران شهرداری رودبار به عدم تحقق مطالبات خود اعتراض دارند
  • جذب استعداد‌های برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان
  • استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور جذب دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • جذب استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان
  • چند درصد بودجه آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق می شود؟ | بیشترین جهش بودجه ای در این وزارتخانه
  • توجه به دغدغه‌های فرهنگیان مورد تاکید جدی است
  • مهمترین مأموریت آموزش و پرورش تربیت تمام ساحتی است