Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - پارس‌تودي- نيروهاي تحت امر امارات با نيروهاي «عبدربه منصور هادي» رئيس جمهوري مستعفي يمن، در استان عدن درگير هستند.
«خالد الحمادي» روز سه‌شنبه در روزنامه اينترنتي القدس‌العربي نوشت؛ اختلافات و درگيري بين نيروهاي امارات و دولت عبدربه منصور هادي به اوج خود رسيده است.
امارات تلاش مي‌کند دولت انتصابي «عبدربه منصورهادي» را که در عدن مستقر است، سرنگون کند و به همين دليل درگيري بين دو طرف متخاصم آغاز شده است و روز به روز تشديد مي‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


برخي، اختلافات و درگيري‌هاي امارات و «عبدربه منصورهادي» را «جنگ تمام عيار» توصيف کردند؛ اين اختلافات و درگيري‌ها به حدي رسيده است که ابوظبي براي سرنگون کردن دولت «عبدربه» تلاش مي کند.
در دو روز گذشته نيروهاي تحت امر امارات در چند استان يمن به ناآرامي‌ها دامن زده‌اند و هدفشان سرنگون کردن دولت «عبدربه منصورهادي» است زيرا بسياري از مناطق و استان ها را به کنترل خود درآورده‌اند؛ مناطق و استان‌هايي که ظاهراً تحت کنترل اين دولت بوده ولي واقعيت اين است که نيروهاي اماراتي حرف آخر را مي‌زنند.
امارات در دو روز گذشته نيروهاي «عبدربه» را در چند منطقه با جنگنده بمباران کرده است که در اين حملات هوايي ده‌ها نظامي وابسته به دولت «عبدربه» کشته شدند.
نيروهاي امارات همچنين با تيراندازي در دانشکدۀ افسري يکي از افسران دانش آموخته را کشتند و 2 افسر ديگر را زخمي کردند. تظاهراتي هم که چندي پيش در جزيره «سُقُطري» برگزار شد، توسط امارات سازماندهي شده بود زيرا مقامات ابوظبي تلاش مي‌کنند که مسوولان محلي اين جزيره را که وابسته به «عبدربه» هستند، برکنار کنند.

چند شخصيت سياسي در مصاحبه با القدس‌العربي، نزاع نيروهاي امارات و «عبدربه» در «عدن» و «سقطري» را مصداق ضرب المثل «بستن شمشير از رو» دانستند و افزودند: اختلاف امارات و عبدربه از پشت پرده بيرون آمده و علني شده است و امارات تلاش مي کند که در مناطق تحت کنترل نيروهاي عبدربه، آشوب و ناآرامي ايجاد کند.
اين شخصيت‌هاي سياسي که القدس‌العربي از آنها نام نبرد، تصريح کردند؛ امارات با چنين اقداماتي درپي تضعيف دولت عبدربه يا امتياز گرفتن از اين دولت است تا منافع خود را تأمين کند ولي عبدربه تن به خواسته‌هاي امارات نمي‌دهد و به همين دليل نيروهايش با نيروهاي امارات در استان عدن و چند استان ديگر درگير شده‌اند.
حملات هوايي امارات به مناطقي در 2 استان حجه (غرب) و الجوف (شمال) در روزهاي يکشنبه و جمعه گذشته باعث کشته شدن حداقل 23 نيروي دولت عبدربه شد و تعداد زيادي نيز زخمي شدند.
گزارش‌ها حاکيست که حملۀ هوايي امارات به شهر حيران در استان حجه در شب يکشنبه 13 کشته و 2 زخمي برجا گذاشت و اين حمله پس از آن آغاز شد که نيروهاي عبدربه روز جمعه، منطقه الموازع را که مرکز شهر حيران است، به کنترل خود درآورده بودند.

در مجمع الجزاير سقطري نيز نيروهاي امارات تلاش مي‌کنند که مردم را عليه مسوولان عبدربه بشورانند.
«رمزي محروس» استاندار سقطري، امارات را به تلاش براي شوراندن مردم اين استان متهم کرد و گفت: «با وجود استقرار نيروهاي امنيتي وابسته به دولت عبدربه در سقطري، امارات تلاش مي‌کند که نيروهاي امنيتي وابسته به خود را در اين جزيره تشکيل دهد و در چند روز گذشته تهديد کرده است که از قوۀ قهريه براي مقابله با مسوولان جزيره استفاده خواهد کرد و جزيره را ناآرام خواهد کرد.»
حملات هوايي زميني و هوايي امارات به نيروهاي عبدربه در چند استان يمن خصوصاً عدن و سقطري باعث بروز بحران «بي اعتمادي» بين اين دو طرف شده است؛ به نحوي که دولت عبدربه با «چشم بي اعتمادي» به نيروهاي اماراتي نگاه مي کند.139/120
مترجم : منوچهر مهدوي

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۶۲۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت ۲ فلسطینی در غرب جنین/ درگیری‌های مسلحانه مقاومت با اشغالگران در طولکرم

منابع امنیتی از شهادت ۲ جوان فلسطینی و زخمی شدن ۲ تن دیگر به ضرب گلوله اشغالگران در نزدیکی ایست بازرسی «سالم» در غرب جنین خبر دادند.

به گزارش ایسنا، منابع امنیتی اعلام کردند که «مصطفی سلطان عابد» جوان ۲۲ ساله از شهرک «کفردان» و «احمد محمد شواهنة» جوان ۲۱ ساله از شهرک «السیلة الحارثیة» در غرب جنین به شهادت رسیدند.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «وفا»، منابع امنیتی اعلام کردند که نیروهای رژیم صهیونیستی به سمت گروهی از جوانان در اطراف ایست بازرسی «سالم» در نزدیکی چهارراه «رمانة» در غرب شهر جنین تیراندازی کردند و در نتیجه آن این ۲ تن به شهادت رسیدند و ۲ تن دیگر نیز زخمی شدند.

منابع مذکور همچنین اعلام کردند که نیروهای رژیم اشغالگر مانع ورود آمبولانس و امدادرسان‌ها به محل حادثه شدند.

گروه‌های ملی و اسلامی در شهرک‌های «السیلة الحارثیة» و «کفردان» از طریق مساجد شهادت شواهنة و عابد را تسلیت گفتند.

در همین رابطه، هلال احمر فلسطین اعلام کرد که کادر آن ۲ جوان زخمی ۲۵ و ۲۲ ساله در نزدیکی ایست بازرسی سالم را به یکی از بیمارستان‌ها در شهر جنین منتقل کرده‌اند.

نیروهای رژیم صهیونیستی صبح امروز (شنبه) پس از افزایش تجاوزات خود به غزه، به یورش‌های روزانه خود به شهرک‌ها و روستاهای کرانه باختری ادامه دادند.

رسانه‌های فلسطینی همچنین از شنیدن صدای درگیری‌های مسلحانه در اطراف ایست بازرسی سالم خبر دادند.

در شهر قدس اشغالی نیز ۴۵ هزار نمازگزار در بخش قدیمی شهر قدس به‌رغم تشدید محدودیت‌ها برای ورود نمازگزاران در مسجدالاقصی نماز جمعه اقامه کردند.

در همین راستا، رسانه‌های فلسینی از درگیری‌های مسلحانه با نیروهای رژیم صهیونیستی طی یورششان به شهر «طولکرم» در شمال کرانه باختری خبر دادند.

رسانه‌های فلسطینی همچنین از یورش نیروهای رژیم اشغالگر به شهر «طولکرم» در شمال کرانه باختری، شهرک «عقربا» در جنوب شهر نابلس در شمال کرانه باختری و گشت‌زنی در خیابان‌ها و محله‌های آن و بازداشت چندین فلسطینی خبر دادند.

در همین رابطه، گردان‌ طولکرم وابسته به گردان‌های شهدای الاقصی اعلام کرد که نیروهای مبارز آن صبح امروز به سمت اشغالگران صهیونیست در شهر طولکرم شلیک کردند.

تعداد بازداشت فلسطینی‌ها توسط رژیم صهیونیستی پس از حمله هفتم اکتبر در کرانه باختری و قدس افزایش یافته است و این رژیم به صورت سیستماتیک فلسطینی‌ها را در منازل خود و در ایست‌های بازرسی بازداشت می‌کند و یا اینکه فلسطینی‌ها را تحت فشار وادار به تسلیم می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طالبان هیچ‌گونه قاعده و قانونی در حوزه مرزبانی ندارد
  • حمله مشترک سرایا القدس و کتائب الانصار به اسراییل
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • دلیل رد پیشنهاد یک تیم ایرانی توسط فرهاد مجیدی/ تیم جدید اسطوره استقلال مشخص شد؟
  • تلاش مزدوران اینترنشنال برای توجیه اقدامات وحشیانه پلیس آمریکا + فیلم
  • شهادت ۲ فلسطینی در غرب جنین/ درگیری‌های مسلحانه مقاومت با اشغالگران در طولکرم
  • نیروهای فلسطینی، عناصر اشغالگر را در «طولکرم» هدف قرار دادند
  • جواب منفی مجیدی به زنوزی؛فرهاد فقط به نیمکت استقلال فکر می‌کند