Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-16@05:46:09 GMT

۴۱۲ شغل با افتتاح پروژه‌های کشاورزی ایجاد شد

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۶۲۵۰۲

۴۱۲ شغل با افتتاح پروژه‌های کشاورزی ایجاد شد

به گزارش پارس نیوز، 

عبدالله یوسفی در نشست خبری ضمن تبریک روز عرفه و عید سعید قربان و گرامیداشت هفته دولت و یاد شهدان رجایی و باهنر از ۵۸ طرح کشاورزی آماده بهره‌برداری در استان خبر داد و اظهار کرد: این طرح‌ها با موضوع آب‌وخاک، تولیدات گیاهی و صنایع تبدیلی و تکمیلی با سرمایه‌ای بالغ‌بر ۱۲.۴ میلیارد تومان از منابع مالی دولتی یا تسهیلات مختلفی برای بهره‌برداری از این  پروژه‌ها صرف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی ادامه داد: با اجرایی شدن این پروژه‌ها ۱۰۳ نفر به شکل مستقیم و ۳۰۹ نفر به‌طور غیرمستقیم شغل برآورد شده است.

وی در ادامه با توضیحی در خصوص عملکرد سازمان افزود: در سال جاری به دلیل خشکسالی و کاهش حدود ۳۳ درصدی آب نسبت به سال گذشته، تولیدات خوب و پایدار بوده، به‌گونه‌ای  که در محصول گندم دولتی خوراکی تاکنون بیش از ۹۰ هزار تن گندم خریدار کرده‌ایم که ۵۰ درصد مطالبات گندم به کشاورزان پرداخت‌شده که ۳۵ درصد کاهش خرید نسبت به سال گذشته تاکنون به ثبت رسیده و این رقم اختلاف تا پایان فصل خرید کاهش پیدا کند.

یوسفی خاطرنشان کرد: ۵۰۰ تن بذر گندم موردنیاز استان  تأمین شده که این در حوزه کشاورزی برای تأمین بذر پیشرفت خوبی داشته و در سال ۹۲ در استان ۳ هزار ۵۰۰ تن بذر تولید می‌کردیم که به‌تدریج در طی این سال‌ها این رقم افزایش پیداکرده و امروز به ۲۵ نوع بذر در تنوع رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در خصوص کشت کلزا در استان گفت :۳ هزار و ۷۰۰ تن خرید کلزا در امسال داشته‌ایم که حدود ۹۸ درصد مطالبات کلزاکاران پرداخت‌شده و سطح کشت  کلزار نسبت به سال قبل افزایش خوبی داشته و حدود ۳ هزار ۵۰۰ هکتار کشت‌شده که نشان از ۳.۵ برابر تولید کلزا دارد و امیدواریم در سال‌های آینده این مقدار سطح کشت به ۸ هزار هکتار گسترش یابد.

وی در ادامه اظهار داشت: از ۲۶۲.۵ میلیارد تومان تسهیلات مصوب شده، امسال بیش از  ۵۵ میلیارد تومان جذب‌شده که معادل ۲۱ درصد این مبلغ می‌شود و در بخش کشاورزی ۳۵ میلیارد تومان جذب‌شده که ۶۴ درصد کل این مبلغ را شامل می‌گردد.

یوسفی بیان کرد: از سال ۹۲ تاکنون ۲ هزار ۲۰۵ هکتار برای ۴۴۰ مورد واگذاری کشاورزی انجام‌شده که به توسعه کشاورزی استان کمک خواهد کرد اما در غالب طرح‌های غیرکشاورزی و محیط‌زیست  ۱۸۲ مورد به مساحت هزار و ۴۵۲ هکتار تا سال ۹۶ واگذارشده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از پروژه‌های مهم برای اجرا، طرح کاداستر را نام برد و افزود: این طرح برای مدیریت هوشمند کشاورزی و آبیاری است که ۳۴ هزار هکتار پیشرفت فیزیکی در استان داشته‌ایم و مساحت ۶۴ هزار هکتار عملیات اجرایی برای این طرح آغازشده است.

وی با اشاره  به سفر مقام معظم رهبری و مصوبه‌ توسعه نوغانداری در  شهرستان راز و جرگلان گفت: طبق تصویب طرح‌های زنجیره‌ای در استان، در سال گذشته ۵ میلیارد تومان برای احداث توتستان‌ها هزینه شده و دو شرکت تعاونی منسجم در روستاهای هدف طرح اجرای و باعث شده تا از خام فروشی جلوگیری شود و تمام زنجیره تولید تا مرحله تولید فرش ابریشم دورو در استان انجام شود.

یوسفی ادامه داد: با این توسعه، تولیدات امسال به ۱۰۷ تن پیله ابریشم رسیده که رکوردی چشم‌گیر است زیرا در  سال گذشته  ۹۰ تن  تولید بوده و این افزایش، بسیار امیدوارکننده است و میانگین تولید از ۳۷ کیلو به ۴۰ کیلو رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ادامه داد: میانگین تولید ابریشم در کشور بین ۲۵ تا ۳۰ کیلو است و این اتفاق برای نوغانداران استان بسیار مبارک است که علاوه بر کیفیت بالای پیله ابریشم استان قیمت  ۳۵ هزار تومان در هر کیلو ابریشم به فروش رفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به زنجیره دیگری که پیش بینی شده بود گفت: تولید گوشت مرغ مادر و مرغ اجداد از دیگر طرح‌های زنجیره بود که باوجود کشتارگاه و مرغداری و تولید خوراک دام در استان  صفر تا صد تولید گوشت مرغ در استان انجام خواهد گرفت.

یوسفی با اشاره به این‌که مجوز پرورش مرغ اجداد در کشور محدود به چند استان است افزود: مجوز تولید این مرغ‌ها برای استان ما صادرشده که  پرورش مرغ اجداد و مرغ مادر از فروردین‌ماه سال جاری با حضور وزیر محترم  شروع به‌کار و بهره‌برداری کرد و در حال حاضر در حال اجرای این زنجیره در شهرهای شیروان و فاروج هستیم که در دو هفته گذشته در این شهرستان‌ها به بهره‌برداری رسیده است و شروع به‌کار کرده‌اند.

انتهای پیام/

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: دولت کشاورزی منابع مالی خراسان شمالی خشکسالی جهاد کشاورزی بخش کشاورزی مقام معظم رهبری فرش گوشت خوراک جهاد کشاورزی خراسان شمالی سرمایه کشاورزی منابع مالی پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۶۲۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح فاز اول پروژه فیبر نوری منازل در گلوگاه

اسماعیل اعزی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به این که امروز همزمان با سفر رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور به مازندران، آئین بهره برداری از فاز نخست پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها FTTX شهر گلوگاه در مازندران انجام می‌شود، افزود: بازدید از پروژه فیبر نوری شهرهای ساری و قائم شهر و حضور در جلسه بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های ارتباطی استان مازندران در استانداری مازندران از دیگر برنامه‌های این سفر است.

وی در ادامه تصریح کرد: تعدادی از شهرهای استان مازندران که ابلاغ آنها به اپراتورها انجام شده و در انتظار امضای تفاهم نامه‌ها به منظور آغاز عملیات اجرایی پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها FTTX بودند در این سفر با حضور فرمانداران مربوطه و شهرداری‌های متناظر در استانداری مازندران تعیین تکلیف شده و نهایی سازی خواهند شد.

کد خبر 6076375

دیگر خبرها

  • برای تحقق شعار سال باید حرائم بهداشتی مراکز دامی اصلاح شود
  • اجرای ۶۵ هزار و ۳۰۰ هکتار کشاورزی قراردادی در هشترود
  • افزایش یک میلیون تن محصولات کشاورزی در اردبیل
  • افتتاح نمادین پروژه های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی
  • تقویت ناوگان مکانیزاسیون کاشت گیاهان دارویی بوشهر
  • خرید توافقی برنج راه حلی مناسب برای ایجاد تعادل در بازار
  • افتتاح ۳۰ پروژه عمرانی بنیاد مسکن در اردبیل
  • افتتاح ۵ پروژه عمرانی در پایتخت طی یک ماه آینده
  • برنامه شهرداری برای ساخت ۲۶ تقاطع جدید در تهران در سال جدید
  • افتتاح فاز اول پروژه فیبر نوری منازل در گلوگاه