Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-05@17:04:16 GMT

حمایت از سرمایه های عرصه هنر ضروری است

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۶۲۵۲۲

حمایت از سرمایه های عرصه هنر ضروری است

«امیرعلی دانایی» شامگاه سه شنبه در آیین یادبود کارگردان فقید سریال های کلاه پهلوی و کیف انگلیسی مسجد مقدس زاده ساوه، افزود: شخصیت های برجسته عرصه هنر گنجی از داشته های فرهنگی را با کار خود به جامعه منتقل می کنند و با آثار فاخر و ماندگار اعتلای هنری را رقم می زنند که سید ضیاالدین دری از این قافله بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: آثار کیف انگیلسی و کلاه پهلوی تنها گوشه ای از توانمندی این هنرمند برجسته بود و این کارگردان شهیر توانست در بازسازی بخشی از تاریخ معاصر ایران نقش مهمی ایفا کند.
فرماندار ساوه نیز در حاشیه این آیین بزرگداشت در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: کارگردان فقید دری اهل ساوه بود و این شهرستان خاستگاه شماری از بزرگان اندیشه و قلم و هنرمندان بوده که نامشان در تاریخ جاودانه شده است.
«محمد بهاروند» بیان کرد: دری از کارگردانان متعهد و مقید به ارزش های اسلامی و انقلابی بود که توانست در دوران فعالیت خود آثار فاخری تولید کند و جامعه امروز به هنرمندان متعهد نیاز جدی دارد.
وی گفت: حضور پرشور مردم ساوه در آیین یادبود این کارگردان فقید نشان از روحیه قدرشناسی مردم هنردوست دارد.
مرحوم سید ضیاء الدین دری 26 مردادماه جاری به دلیل عارضه کبدی درگذشت.
آخرین تولید هنری این کارگردان ساوجی سریال کلاه پهلوی بود که در سال های ۹۱ و ۹۲ از شبکه اول سیما پخش شد.
وی همچنین تولید سریال تاریخی کیف انگلیسی را با بازی لیلا حاتمی و علی مصفا در کارنامه هنری‌ اش دارد.
سردار سنجرخان جدیدترین طرح هنری ضیا الدین دری بود که خود او این اثر را نگارش کرده بود و در آستانه ساخته شدن قرار داشت.
دری عضو شورای پروانه ساخت و نمایش سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.
6539/6013/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت ارزش های اسلامی جامعه سرمایه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انگلیسی رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۶۲۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکفایی کشور در تامین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمزه کازرونی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان فعال در صنعت پتروشیمی در خصوص فعالیت های این شرکت گفت: این شرکت در تولید کاتالیست ها و مواد نانوساختار فعالیت دارد و توانستیم کاتالیست رفرمینگ نفتا را تولید و تجاری سازی کنیم.

کازرونی اضافه کرد: عمده محصولات تولیدی و فناوری های توسعه یافته در این شرکت دانش بنیان منحصر به تعداد معدودی از شرکت‌های دنیا است و با بومی‌سازی این محصولات توانستیم در مسیر رفع نیاز کشور به واردات آن‌ها گام برداریم. به عنوان نمونه در حوزه کاتالیست ها، این شرکت بر روی کاتالیست های ریفرمینگ نفتا فعالیت دارد که در زمینه تولید بنزین استفاده می‌شود و جزو محصولات تحریمی است.

این فعال فناور با اشاره به این‌که تولید بنزین که جزو فرآورده‌های حیاتی محسوب می‌شود وابسته به حضور کاتالیست‌ ریفرمینگ نفتا نانوساختار است، عنوان کرد: برای تولید بنزین و مواد آروماتیک در پالایشگاه‌ها از این کاتالیست استفاده می‌شود که نمونه ایران‌ساخت آن با کیفیتی مشابه نمونه خارجی عرضه می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به تولید سایر فرآورده‌های پتروشیمی نانوساختار در این مجموعه فناور گفت: از دیگر محصولات جدید این شرکت می توان به نانوافزودنی سوخت دیزل اشاره کرد که جزو آخرین فناوری های افزودنی سوخت به شمار می‌رود و در اختیار یک شرکت آمریکایی بوده است که در داخل بومی سازی شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین
  • خودکفایی کشور در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • خودکفایی کشور در تامین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است
  • مستقر شدن بالگرد در لرستان برای جلوگیری از آتش‌سوزی احتمالی ضروری است
  • اولین موزیک‌ ویدئوی رسمی با هوش مصنوعی ساخته شد
  • شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه
  • پخش مستندی که ساخت آن پنج سال طول کشید/ «نائب الامام» در شبکه افق
  • شارژ ۱۹ میلیارد دلاری صندوق توسعه/ تزریق ۱۰۰ همت به مسکن در ۱۴۰۳
  • شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه/تزریق۱۰۰همت به مسکن در۱۴۰۳